Re: Olympus Om-D EM1 of Nikon D750
Ik zou mezelf de volgende twee vragen stellen:
En wat als je beide wilt en tegelijkertijd een compact toestel wilt? Dan is er nog een camera zoals de Sony A7S. Geen enkele camera scoort beter op hoge ISO en het is een relatief kleine systeemcamera met een full-frame sensor erin. Het grootste nadeel? Slechts 12MP. Je kan ook één van de andere A7 modellen met meer MP kiezen (A7/A7R/A7II), dan zijn de hoge ISO prestaties weer minder dan de A7S, maar nog steeds beter dan die van Olympus.
Ik zou mezelf de volgende twee vragen stellen:
- In welke lichtomstandigheden zal ik vaak fotograferen?
--> Indien het antwoord "in slechte" is en je dus hoge ISO waardes nodig hebt, dan gaat een full-frame sensor gewoon beter zijn. - Speel ik graag met een beperkte scherptediepte?
--> Indien het antwoord "ja" is, dan ga je met een full-frame sensor en een snelle lens (F/1.4 bvb) een beperkte scherptediepte halen waar een m43 toestel alleen maar van kan dromen.
En wat als je beide wilt en tegelijkertijd een compact toestel wilt? Dan is er nog een camera zoals de Sony A7S. Geen enkele camera scoort beter op hoge ISO en het is een relatief kleine systeemcamera met een full-frame sensor erin. Het grootste nadeel? Slechts 12MP. Je kan ook één van de andere A7 modellen met meer MP kiezen (A7/A7R/A7II), dan zijn de hoge ISO prestaties weer minder dan de A7S, maar nog steeds beter dan die van Olympus.
Comment