Momenteel fotografeer ik met een Nikon D7000 en ik ben aan het overwegen om alles te verkopen zodat ik kan overschakelen op de Nikon D750.
Dit houdt dan in dat ik ook al mijn lenzen en toebehoren zou verkopen.
Maar ik heb toch ergens twijfels wegens het gewicht dat ik altijd dien mee te sleuren. Vooral op daguitstapjes en vakanties.
Nu wordt er veel goeds geschreven over de Olympus EM1. Dit zou in combinatie met een 12-40 f/2.8 lens op €2000 komen. De Nikon D750 + 24-120 f/4 zou rond €2800 zitten.
Beide systemen hebben waarschijnlijk hun voor-en nadelen. Het grootste voordeel die de Olympus me lijkt te bieden is de draagbaarheid --> lichter van gewicht.
Iemand ervaringen met deze toestellen?
Advies? Voordelen en nadelen?
Het lijkt misschien vreemd dat ik tussen deze twee toestellen twijfel.
Dit houdt dan in dat ik ook al mijn lenzen en toebehoren zou verkopen.
Maar ik heb toch ergens twijfels wegens het gewicht dat ik altijd dien mee te sleuren. Vooral op daguitstapjes en vakanties.
Nu wordt er veel goeds geschreven over de Olympus EM1. Dit zou in combinatie met een 12-40 f/2.8 lens op €2000 komen. De Nikon D750 + 24-120 f/4 zou rond €2800 zitten.
Beide systemen hebben waarschijnlijk hun voor-en nadelen. Het grootste voordeel die de Olympus me lijkt te bieden is de draagbaarheid --> lichter van gewicht.
Iemand ervaringen met deze toestellen?
Advies? Voordelen en nadelen?
Het lijkt misschien vreemd dat ik tussen deze twee toestellen twijfel.
Comment