Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax full frame

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Pentax full frame

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Je kan je beter onderscheiden met resultaten dan met vooroordelen.
    Ik volg je redenering, maar die resultaten zijn er ook met bvb een A7(II/R/S) of een A6000. Meer nog, als het bvb op hoge ISO aankomt, is de A7S tot op heden onklopbaar.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #17
      Re: Pentax full frame

      U mag gerust mijn resultaten beoordelen hoor,geen probleem.U kan ze bekijken onder mijn nickname jozef13.Allemaal met een sonytje(behalve de eerste,deze zijn nog met mijn dynax 7D

      Comment


      • #18
        Re: Pentax full frame

        Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
        Pentax is een beetje in hetzelfde bedje ziek als sony.ZIj leveren een goede kwaliteit,maar voor de meeste fotografen,bestaan er maar 2 merken.canon en nikon.In demeeste fotowinkels vind je geen pentax en heel weinig sony.Momenteel een beetje meer,met de fantastische A7.Naargelang de verkoper een canon of een nikon adept is zal deze zijn favoriete merk trachten te verkopen.Omdat iedereen met canikon fotografeert,zal ik nooit met een van deze 2 fotograferen.Ik onderscheid mij liever een beetje van de gtote massa.
        Alles zal natuurlijk wel wat te maken hebben met de grote budgetten die Canon en Nikon ter beschikking hebben voor marketing maar ook de docenten fotografie spelen een nogal dubieuze rol denk ik.
        Ik wordt dikwijls benaderd door mensen die nieuwsgierig komen kijken waarmee ik fotografeer (was Pentax, is nu Olympus) en die zijn dan heel verrast, vooral als ze (A2 fine art)geprint werk van me gezien hebben want dat kan toch alleen maar met Canon of Nikon ... en dan komt het ... want dat leren ze in de fotografie studie die ze volgen. En dat wordt blijkbaar dikwijls zo verkondigd zowel in dagonderwijs als in avondonderwijs.

        Er is inderdaad wel een verschil tussen Canon en Nikon en de rest maar dat heeft helemaal niets met de kwaliteit van de camera's te maken.
        Canon en Nikon verlenen allebei "'professionele diensten" op grote internationale evenementen waardoor je als fotograaf in geval van problemen met je camera instant dienstverlening hebt en zelfs vervangtoestellen mag gebruiken en er is tevens ook een uit de kluiten gewassen verhuurcircuit voor professionele lenzen die je enkel in uitzonderlijke situaties nodig hebt.
        Dat soort dienstverlening hebben de andere merken niet, daarom zie je op de grote evenementen dan ook vooral Canon en Nikon.

        Wat de Pentx FF aangaat, als de Pentax traditie in eer gehouden wordt door Ricoh, dan mogen we weeral een fantastisch toestel verwachten aan een prijs die wat lager is dan die van de concurrentie.

        Comment


        • #19
          Re: Pentax full frame

          Spijtig dat ze zo laat zijn met hun ff.Ik had dit grasg gezien,toen sony met de a900 en 850 uitkwam.Dit vanwege de cocurentie.

          Comment


          • #20
            Re: Pentax full frame

            Sorry voor de schrijf fouten,maar dit is met mijn tabletje en mijn dikke vinger zit er soms wel eens naast

            Comment


            • #21
              Re: Pentax full frame

              Intussen heeft Ricoh de Pentax K-roadmap aangepast:
              http://www.ricoh-imaging.co.jp/japan...Mount_Lens.pdf
              Hierop staan naast een te verwachten nieuwe breedhoekzoom voor APS-C, drie nieuwe objectieven die allicht samen met de FF op de markt zullen komen:
              - D FA Large Diameter Wide Zoom: ongeveer 15-30mm f/2.8
              - D FA Large Diameter Standard Zoom: ongeveer 20-70mm f/2.8
              - D FA Standard Zoom: ongeveer 24-135

              Dat zal wel iets doen aan de volledigheid van het aanbod aan objectieven zeker?

              Er komen ook echo's van gesponsorde profs die door Ricoh als merkambassadeur werden aangetrokken. Hopelijk voor die markt zal er ook een degelijk ondersteunend programma worden opgesteld om Pentax ook professioneel een waardig alternatief te maken, opdat dat de fotograaf niet zelf van alles dubbele of driedubbele exemplaren moet aanschaffen. Alles lijkt erop te wijzen dat de ambitie in elk geval in die richting gaat...

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment

              Working...
              X