Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

    Zeer benieuwd of de 5D3 behoorlijk in prijs zal zakken hierdoor, sinds ik de mijne heb verkocht ben ik echt aan het wachten op een zware prijsdrop of een 5D IV.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #32
      Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

      Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
      De body is qua constructie en binnenkant quasi identiek aan de 5DIII : het lijkt wel een 5DIII met een andere sensor en een ander spiegel-mechanisme.
      .
      Waarom zou de body moeten veranderen:wanneer de body ergonomisch perfect in de hand ligt met de knoppen op de juiste plaats is het goed. Of het zou de ijdelheid van sommige kopers moeten zijn zodat iedereen kan zien dat je de nieuwste camera bezit.
      U vindt dus het uiterlijk van de camera belangrijker dan de verbeterde spiegel en sensor. Bij Nikon veranderen de body's ook nauwelijks behalve bij het mislukte DF knoppenmonster waarmee ze uit nostalgie terug in de tijd gingen.

      Comment


      • #33
        Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        ... U vindt dus het uiterlijk van de camera belangrijker dan de verbeterde spiegel en sensor.
        Beste Eenbes,

        Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar jij je besluit (cfr. "dus") op hebt gebaseerd.
        Ik heb enkel gereageerd op de post van Dirk, die stelde "Waarom ze deze camera nu plaatsen bij de 5D-reeks is mij een raadsel.", met de opmerking dat de nieuwe reeks duidelijk gebaseerd is op de constructie van de huidige 5DIII (en in die zin de verschillen relatief beperkt zijn). Wil ik daarmee zeggen dat de 5DIII niet goed zou zijn (ik heb die trouwens zelf en ben er uiterst tevreden over) ?
        Jouw opmerking over de ijdelheid van sommige kopers doet daarenboven niets ter zake en is op een of andere veronderstelling gebaseerd (of op woorden die jij me onterecht in de mond legt)

        Off topic : Mag ik even opmerken dat dergelijke manier van reageren, en zeker ook de stijl van reageren, niet door iedereen op prijs worden gesteld. Dergelijke reacties verzieken verder de sfeer op dit forum waardoor steeds meer mensen afhaken.
        Eigenlijk niet echt iets om fier over te zijn Eenbes ...

        Dominiek



        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Kun je het begrip: "Zo snel mogelijk" eens uitleggen.....................
        Niet te lang meer wachten ...
        Ik kan me voorstellen dat Canon niet langer wilde wachten om een toestel met veel MP tegenover de Nikon D800 reeks te kunnen positioneren (uit commerciële overwegingen).
        Een nieuwe reeks ontwikkelen (dus niet gebaseerd op een bestaand body-ontwerp) zou zeker nog meer tijd gevraagd hebben.
        Master the craft, and the art will follow.
        Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
        http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

        Comment


        • #34
          Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

          Hoeveel MP ze blijven stoppen in die kleine sensor, ongelooflijk

          Comment


          • #35
            Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

            Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
            Hoeveel MP ze blijven stoppen in die kleine sensor, ongelooflijk
            En hoeveel megapixeltjes steken ze in een heel klein sensortje van de camera van een smartphone?
            Als ze een full-frame sensor evenveel pixels per cm² geven, dan heb je er waarschijnlijk nog een heel pak meer dan de 5DS (R).
            Maar of de beeldkwaliteit daardoor beter wordt, dat is dan weer een andere zaak...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #36
              Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

              Ik wacht toch nog op de 5d4 vooraleer ik terug een slr in huis haal. Afin als het me lukt zolang te wachten
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #37
                Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                Voor mij ene zonder low pass filter, aub.

                Comment


                • #38
                  Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Bedankt voor de link David

                  , toch wel spijtig, ik had graag eens de 50Mp beelden hiervan gezien

                  grts
                  Sieg

                  Comment


                  • #39
                    Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                    Bedankt !
                    De opname van het model is zeker de moeite waard om te bekijken, de rest vind ik minder geslaagd

                    grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 12 februari 2015, 10:09.
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                      Zoals verwacht werden de eerste toestellen reeds verkocht.

                      Een eerste vergelijk met de 5D mark III vind je hier:


                      Foto's genomen met de 5Ds en de 5Dr vind je hier :



                      Groetjes,

                      Dirk

                      Comment


                      • #41
                        Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                        Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                        Dynamisch bereik vergelijkbaar met het dynamisch bereik van de 5D3... Sorry Canon, not impressed at all. En eigenlijk ook niet eens verrast erdoor (dat is waarschijnlijk nog het ergste).
                        Een pro landschapsfotograaf die nu met een midden formaat werkt zal daar dan niet door overtuigd worden. De beelden die een phase one aflevert is met een FF enkel met een HDR te bereiken.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Bedankt !
                          De opname van het model is zeker de moeite waard om te bekijken, de rest vind ik minder geslaagd

                          grts
                          Sieg
                          Heb je eigenlijk gezien hoeveel haartjes je kan tellen op haar wang / neus / ...
                          Lang leve minder megapixels zodat je dit niet ziet / moet retoucheren

                          Comment


                          • #43
                            Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                            Mijn ervaring is met de D800, waarvan in het begin ook iedereen heel hard riep: "Dat kan nooit goed zijn" en "zoveel MP hebben we niet nodig".
                            Ik gebruik hem voor ongeveer alles behalve sport (enkel af en toe wat kleine clubsport) en ik moet zeggen als algemene camera is dat net als gelijk welk ander toestel. Voor studio,- product- architectuur- en macro fotografie zijn is dat echter een beest van een toestel. Het DR en detail is dan een godsgeschenk, vooropgesteld dat je techniek goed is.

                            Heb je het "nodig"? waarschijnlijk niet.
                            Is het voor sommige takken in de fotografie de beste tool voor de job zonder naar 30- en 40000 euro MF materiaal te gaan? Absoluut.
                            Heeft het een bestaansrecht? in mijn ogen wel.
                            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                            Comment


                            • #44
                              Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                              Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                              Heb je eigenlijk gezien hoeveel haartjes je kan tellen op haar wang / neus / ...
                              Lang leve minder megapixels zodat je dit niet ziet / moet retoucheren
                              Juist daarom uiteraard en dat bedoelde ik net

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                                Dat is nu net het leuke/goede aan het megapixel beest. Het goede van de foto wordt serieus versterkt (mooie details, dynamisch bereik, etc.), en het slechte van de foto (bewegingsonscherpte, slechte details, lensafwijkingen, etc.) wordt ook serieus versterkt.

                                Dus als je geen toplenzen hebt, en je geen nood hebt aan zoveel detail en bereik etc. dan laat je dit toestel best aan de kant liggen.

                                Je moet er harder mee werken om de beste foto eruit te krijgen zonder al te veel te moeten corrigeren achteraf. Maar als je die energie erin steekt, man man man, ik kan niet wachten tot ik er eentje kan kopen ....

                                Comment

                                Working...
                                X