Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pentax optio 555 in Belgie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: pentax optio 555 in Belgie?

    Ben sinds een week (na erg lang twijfelen en lezen en wachten )de trotse bezitter van... pentax optio 750z
    (7mp (niet echt nodig maar wel leuk) 5 x zoom en compact!!! Heb nog getwijfelt tussen de sv (5mp en nog compacter en goedkoper ) maar deze heeft een grotere ccd en meer mogelijkheden die ik hopelijk eens ga gebruiken en een 'swivel screen'.

    Van harte bedankt iedereen voor het meedenken. Ben, mede dankzij het lezen op deze site al heel wat wijzer geworden.
    Nu nog leren fotograferen
    De foto's die ik tot nu toe gemaakt heb zijn allemaal erg scherp, zowel binnen als buiten. zelf zonder flits (iso 400!) Heb nu de eerste fotos laten afdrukken. Ben benieuwd.
    Ook de 'shutterlag' valt erg mee. zeker als je eerst half indrukt om scherp te stellen.
    Gebruik de camera voorlopig enkel in de 'p' stand tot ik er wat meer van weet...

    Enfin, nogmaals bedankt!
    Last edited by ed33; 1 december 2004, 09:50.

    Comment


    • #17
      Re: pentax optio 555 in Belgie?

      en de nikon coolpix 4800??

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #18
        Re: pentax optio 555 in Belgie?

        Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
        en de nikon coolpix 4800??
        heb ik ook naar gekeken maar hij is wat zwaarder, kleiner ccd en de foto's die ik ervan gezien heb waren niet zo scherp (volgens de meer ervaren mensen in ieder geval ).
        en, als ik me niet vergis heeft hij geen complete manuele instellingen. ik wou die mogelijkheid toch hebben
        Groetjes!

        Comment


        • #19
          Re: pentax optio 555 in Belgie?

          en hoeveel heeft de 750 je nu uiteindelijk gekost? daar had je ook in de VS een zaakje kunnen doen (en zelfs in Duitsland: 1GB+512MB+canon compacte printer, tasje van samsonite en de 750, voor 699-799€)

          heb je voor de winkel achter den hoek gekozen, of toch de goedkopere intenet-shops?

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #20
            Re: pentax optio 555 in Belgie?

            Heb hem inderdaad uit de VS voor...€ 350!! De helft van wat hij hier kost...
            En... volgens Pentax geven zij een wereldwijde garantie...
            Groetjes!

            Comment


            • #21
              Re: pentax optio 555 in Belgie?

              heb je hem al? heb je dan geen douanekosten moeten betalen? zoniet, prijs je gelukkig.

              toch wel even waarschuwen: toen ik iets bestelde, kreeg ik pas de maand erna een factuur: 30 EUR voor maar iets van 100EUR. afzuip dus, zoals ze zeggen. misschien krijg je dus ook nog een factuur (bij mij was het Fedex). (=BTW en verwerkingskost)

              bij wie heb je gekocht? interesseert me wel, aangezien ikzelf ook enkele schitterende adressen heb!! maar na die ervaring, reken ik er toch altijd die btw en verwerking bij, zodat het prijsverschil niet meer zó enorm is!!

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #22
                Re: pentax optio 555 in Belgie?

                Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
                heb je hem al? heb je dan geen douanekosten moeten betalen? zoniet, prijs je gelukkig.

                Ik heb daar een schoonbroer wonen die het voor een keertje wilde doen...dus naar hem verstuurd en dan, na enkele weken kwam hij even naar Belgie... (hopelijk leest hier niemand van de douane mee

                Het is dus gelukt (hij heeft daar wel enkele weken gelegen maar ik had het er wel voor over voor die prijs...)

                Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
                toch wel even waarschuwen: toen ik iets bestelde, kreeg ik pas de maand erna een factuur: 30 EUR voor maar iets van 100EUR. afzuip dus, zoals ze zeggen. misschien krijg je dus ook nog een factuur (bij mij was het Fedex). (=BTW en verwerkingskost)

                Heb ik ook al eens gehad ooit een catalogus uit de Vs (per post) gekregen en daar moest ik dan btw op betalen!!!! Had hem wel aangevraagd maar de BTW was dubbel zo hoog als de kosten van de catalogus Dus per post riskeer ik het ook niet meer... alhoewel, misschien was het dan nog de moeite geweest met zo'n prijsverschil

                Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
                bij wie heb je gekocht? interesseert me wel, aangezien ikzelf ook enkele schitterende adressen heb!! maar na die ervaring, reken ik er toch altijd die btw en verwerking bij, zodat het prijsverschil niet meer zó enorm is!!
                Heb hem bij 'buydig' gekocht. maar ze versturen dus enkel naar de VS
                Ze zijn niet voor alles zo goedkoop maar voor deze camera dus wel. Ze waren zeer correct en snel en de levering in de Vs was gratis!
                Hoeveel bedraagt de verwerkingskost op cameras? of is die voor alles gelijk. De btw zal wel 21% zijn.
                Welke goede adressen heb jij die naar Belgie versturen?
                Het is ongelooflijk wat een enorme prijsverschillen er zijn

                Groetjes!
                Last edited by ed33; 1 december 2004, 19:03.

                Comment


                • #23
                  Re: pentax optio 555 in Belgie?

                  inderdaad, de prijsverschillen zijn enorm!!!!! zeker nu met de lage dollarkoers!!

                  wat die douane betreft: als de afzender declareert als een geschenk, is er niets mis, moet je niets betalen aan de douane. maar de echte goede fotozaken doen dat niet, aangezien dan de verzekering ook niet optimaal is. eigenlijk dus een dure vorm van verzekering!!!!

                  BTW is altijd 21%. op zo'n camera is dat dus al snel 80 EUR. verwerkingskost heb ik na enkele negatieve ervaringen kunnen vaststellen op ongeveer 10 EUR.

                  mijn goede adressen: the best
                  ook niet te vergeten
                  en dan nog enkele adressen, dewelke ik vind via eBay! daar moet je gewoon het gewenste type intypen, zoeken (beperkt zoeken) en dan zie je wel aan de feedback wie er goed is en wie niet! die eerste link, die heeft er al 77.000 verkocht, waarvan 68 die gereclameerd hebben. en soms is het belachelijke commentaar!!!!!!! niet slecht dus denk ik!!

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment

                  Working...
                  X