Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

niet leuk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Classboy
    Patric

    Je zal hoogstwaarschijnlijk nog veel plezier beleven aan je HP945.
    Maar je mag dat hier niet komen vertellen. Ik heb dat ook eens gedaan en kreeg ook op mijn donder. Allerlei geleuter over andere "betere" merken. Inderdaad vergelijkt men steeds appelen met citroenen. Zoals je reeds aanhaalde heb je voor die prijs nergens deze zoom, om maar één voordeel te noemen. Dat de lens slecht is is ook larie. Het is waar dat je op weinig plaatsen een positieve uitleg over deze HP(850)(945) zal vinden. Meestal zijn de testers reeds bevooroordeeld.
    Ik heb in dezelfde prijscategorie een Fuji(reeds weggedaan) en een Nikon, en heb ook nog een Powershot G2 van Canon (in prijs het dubbele). Mijn HP850 is voor mij nog steeds de beste.
    (zal weer wat geven...)
    Heb mijn HP850 kado gegeven aan mijn oudste zoon, en zelf een Oly 770 gekocht. De 770 is wat kleiner en heeft wat meer mogelijkheden (en kost bijna het dubbele van een HP945!!!), maar beeldkwaliteit verschilt nauwelijks. De HP850 stelt zelfs vlugger scherp bij iets minder licht. Bedankt voor de morele steun, maar ik kan het moeilijk hebben dat de eigenaar van een niet-Canon of -Nikon hier door sommigen direct op betweterige wijze in zijn hemd gezet wordt (bvb. de arme Ronald).

    En, CooMa, Sony verkoopt héél goede portatiefkes én fototoestellen én tv-tjes, maar voor inlegkruisjes (muizematjes voor de computerliefhebber) ben je toch best bij Allways.

    Comment


    • #32
      Hoe, ik wist niet dat Sony ook schoenen, thermostatische kranen en printers verkoopt (ben niet helemaal zeker van die broodroosters en auto's )

      Mijn punt was dat HP niet als enige fototoestellen verkoopt zonder echte "foto-achtergrond".
      Je hebt er altijd die persé dat ding van 1000-en € nodig hebben om het een fototoestel te noemen. Als je plezier met je HP hebt (of nu je zoon moet ik zeggen), dan is daar wat mij betreft niets mis mee en je moet je van deze nogal harde zwart-wit tegenstand niet al te veel aantrekken. Die tegenstellingen hebben alle producenten nodig om hun producten te kunnen verkopen... Anders kunnen ze beter fusioneren en als 1 merk verder gaan...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #33
        Originally posted by Jocrisse_nl

        Dit is appels met peren vergelijken. De HP850/945 heeft een 8x optische zoom. Dat is idd niet te verwerken in een compact formaat van een A80 nee. Maar de resultaten zijn er dan ook naar. Of dacht je dat de digitale zoom van zo'n compactje vergelijkbare foto's kon leveren?
        Dat weet ik ook wel hoor, dat een 8x zoom niet te verwerken is in een compact camera , dat is ook niet wat ik bedoelde als vergelijk.
        Ik wou gewoon bedoelen dat ik eerder een compact van een bekend merk prefereer dan wel een HP,en ik denk zelfs dat de resultaten van een "merk" compact beter zijn binnen zijn bereik dan die HP.
        Liever 3 of 4x zoom en algemeen goede foto's dan 8x zoom en matige foto's over het ganse zoombereik en in het bijzonder op z'n maximum tele.
        Is natuurlijk allemaal wel leuk zo'n telezoom, wie wil dat niet voor zo'n prijsje maar ik ben alvast niet overtuigd betreft de resultaten.
        Tenzij de canon PowerShot S1 IS met 10x zoom omdat die IS heeft en denk gewoon dat je IS nodig hebt met zo'n bereik op prosumer camera's, al hebben deze dan een lichsterke lens, ze werken allemaal met ccd sensor waardoor ze geen hoge iso waarde kunnen halen en zo lang dat het goed weer is zal dat nog meevallen maar als de zon niet meer van de partij is...............

        Met DSLR's gaat ergens dezelfde vlieger op. Als alles zo simpel was kochten we met z'n allen toch gewoon simpelweg een tamronneke 28-300 van.......... 250 eurokes en gedaan met dure lenzen te wisselen maar zo werkt het jammer genoeg niet al is daarvoor wel een alternatief dat ECHT werkt n.l de canon 28-300 IS maar das dan wel het tienvoud in prijs, al is deze laatste paragraaf al behoorlijk off-topic, sorry moest dat effe kwijt.

        Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
        Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

        Comment

        Working...
        X