Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D mark IV release

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D mark IV release

Als je geen nood hebt aan een 5DIII, wacht dan gewoon nog even.
    De 5DIV zal sowieso weer revolutionair zijn, of er nu kinderziektes in zitten of niet.

Even geduld, dan je kiezen welke features van de mark IV je mogelijk zou missen in de mark III.
    (wacht op z'n minst tot er realistische geruchten over de specificaties zijn)

Anderzijds, als je die extraatjes niet echt nodig hebt, of kan leven zonder, dan kan je beter dan virtuele geld in lenzen steken. Altijd een groter verschil he.

En misschien nog een laatste bemerking. Mocht je snelheid nodig hebben, voor wat dan ook, dan kan je geen betere keuze maken dan de 7DII (nog boven de 5DIII naar mijn mening)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Ik vind de 24-105 een heel matige lens in zijn categorie, maar los daarvan is een f/2.8 zoom als standaardlens eigenlijk een must (of op zijn minst een groot pluspunt).
      De 24-105 F4 is een goede lens. Dat is mijn ervaring althans en ik niet alleen (op FF)
      Doet maar weinig onder voor de 24-70 van de eerste generatie bij gelijke brandpuntsafstanden/diafragma

Uiteraard is de 24-70 2.8 mkII beter... tegen prijskaartje.

Zonnekap van 1e model 24-70 was beter door de doeltreffende constructie (omgekeerd zoomen) met als resultaat een grote zonnekap natuurlijk.
      Zonnekap van MKII is nu zelfde principe als de 24-105... alleen van nut bij 24mm.
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

[QUOTE=Funcky;4270853]De 24-105 F4 is een goede lens. Dat is mijn ervaring althans en ik niet alleen (op FF)
        Uiteraard is de 24-70 2.8 mkII beter... tegen prijskaartje.UNQUOTE]

Ik heb het al eens gepost, dat ik het zo vreemd vind dat de 24-105 door velen vergruisd wordt terwijl ik het best wel een goede lens vind.
        Smaken en kleuren, dat is moeilijk discussieren, maar de resultaten die ik haal met deze practische walk around lens zijn nier verkeerd.
        En als wij beeldbespreking hebben op onze fotoclub krijg ik nooit commentaren betreffende scherpte, of abberatie of whatever ...
        De vertekening in de uiterste zoomstanden zijn goed te corrigeren in lightroom.

Nu on topic: zelfs een tweedehands 5D mk II is al een dijk van een camera voor jouw doeleinden door zijn geweldige beeldkwaliteit.
        Mooie exemplaren met lage clicks zijn voor zeer interessante prijzen te vinden tegenwoordig.
        De mk III doet het beter qua autofocus, maar ontloopt de mk II niet in beeldkwaliteit. Is wel breder inzetbaar als je eens buiten je "normale" terrein gaat fotograferen, rennende kinderen, sport ...

Veel succes, Ginne.
        Not all who wander are lost ...
        EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

Oh boy .. Oh boy ..

As first reported here, the Canon EOS 5DS will be coming next week and the specs have leaked.

Specifications

50.6MP full frame CMOS sensor
          5DS R has the low pass filter removed
          Magnesium Alloy Body
          Dust and weather sealed
          Dual DIGIC6 processor
          ISO Range of 100-6400
          5FPS continuous shooting
          High precision 61-point AF
          EOS Itr AF
          “fine detail” added to the Picture Styles
          1.3x and 1.6x crop shooting mode
          Customizable “Quick Control screen”
          Time-lapse movie
          Anti-flicker
          Interval Timer
          Bulb timer

Comment

Zie ook : http://www.digifotopro.nl/content/ui...egapixelsensor
            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Nog meer, het zal dan toch waar zijn dat er binnenkort een 5D met 50 megapixels komt .
              Je hebt dan nog de keuze tussen eentje met of zonder AA filter, zonder filter is wel een pak duurder (ze laten iets weg, en dan mag je meer betalen)...

http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Maar betreft wel een 5D die los staat van de mark I II III reeks.

Een studio camera om te concurreren met medium format zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
                  Maar betreft wel een 5D die los staat van de mark I II III reeks.

Een studio camera om te concurreren met medium format zeker?
                  Zo ziet het er idd naar uit.
                  Smart move van canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Nog meer, het zal dan toch waar zijn dat er binnenkort een 5D met 50 megapixels komt .

http://www.kenrockwell.com/canon/5ds.htm
                    zal dan ongeveer 100+ mb raw files uitspuwen (kwestie van moderne computers een beetje te vertragen heb er ervaring mee)
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

Comment

Mooi setje voor landschap zo'n 5Ds met die nieuwe 11-24mm ....

grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                        ...kwestie van moderne computers een beetje te vertragen heb er ervaring mee)
                        De regering kan de economie niet doen aantrekken maar canon kan het wel

Comment

Dat wordt dan de studio-camera van Canon (daar zal de "S" wel voor staan), later komt er blijkbaar nog een andere (5D MKIV) met weer een andere sensor die op hoge iso beter presteert.
                          Voor landschappen zal die 5DS ook wel heel erg goed zijn.
                          En als die werkelijk 7 foto's per seconde kan maken met 50 megapixels, dan kan je die ook wel gebruiken voor actiefotografie, op voorwaarde dat er genoeg licht is (de sluitertijd zal heel kort moeten zijn om geen bewegingsonscherpte te zien met die resolutie).
                          Er zal dan wel voldoende buffergeheugen in moeten zitten, want de meeste geheugenkaartjes zijn daarvoor te traag...

Wat de lenzen betreft zal de keuze ook beperkt zijn, want voor die resolutie heb je héél goede lenzen nodig, met mindere lenzen zal je nooit de maximale beeldkwaliteit uit die sensor krijgen.
                          Dat verschil zag je al duidelijk met de oudere "L" lenzen, de 24-70 f2,8 L (versie I) was nog heel goed op de 6-8-10 megapixel camera's, op de recentere camera's viel het duidelijker op dat die optisch niet meer voldeed.
                          Voor die 50 megapixels zal je toch de beste primes moeten gebruiken als je er het maximum uit wil halen (de Sigma 50mm f1,4 DG HSM "A" bijvoorbeeld).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lenty007 Bekijk bericht
                            Voor het moment is het allemaal nog speculatie.
                            Volgens de rumors zou Canon Nikon willen overtroefen met een 52 MPix sensor, gebaseerd op een drielagige 18 MPix sensor.
                            Voor de .................................................. ........... .

Veel succes.
                            In 2011 melde ik op dit forum :

" In 2010 is Canon van zijn stoel gevallen toen testen aantoonden dat de 4,8 MP Sigma DP2s bijna evenwaardig was aan het 21 MP prestigetoestel Canon 5D mk II,..............
                            ( zie o.a. test : http://www.fotografen-welt.de/blog/2...gma-dp2s-test/ ).
                            Sinds dan is Canon aan het werk gegaan en heeft op 30 juni 2011 een Patentaanvraag gedaan met No. 2011-129785 voor een Canon 3 Layer Image Sensor, een die het Foveon type in iso waarschijnlijk sterk zal overtreffen."
                            ps: deze technologie werkt ZONDER filter.

Comment

De rumors kwamen een week te laat om mij nog te kunnen doen twijfelen om een eventuele aankoop van de 5D MK III te kunnen uitstellen.
                              Ligt hier al bij mij sinds vorige week zaterdag. Dus het zal nu de mark III zijn voor de komende jaren.

Introductieprijs die veel hoger zal zijn dan de MK III en het feit dat ik nu eigenlijk wel nood had aan een upgrade deden me toch overgaan tot de aankoop ervan.
                              mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

Comment

We zijn inmiddels 1 jaar verder.
                                Die MK4 mag er stilletjes aan gaan komen denk ik zo.

Comment

Working...
                                X