Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera past bij mij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke camera past bij mij?

    net buiten dit budget is een d3200 + lichtsterke 35mm f1.8 dx prime lens ook van nikon (of vergelijkbaar canon-materiaal)
    de beste koop door de grootte van de sensor (lichtsterk) + lichtsterke (toch goedkope) lens
    en dan maar zoomen met de beentjes!
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #17
      Re: Welke camera past bij mij?

      met elke huidige camera kan je wel scherpe foto's maken maar niet in alle omstandigheden en niet met elke fotograaf. Je kan altijd denken aan tweedehands wat je de mogelijkheid geeft om een betere (lees snellere) camera aan te schaffen.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #18
        Re: Welke camera past bij mij?

        met het budget zou ik toch even naar de Nikon 1 serie kijken, een mooie J2 of J3, S1 of dergelijke, kosten niet zo heel veel en zijn toch gezien je eisen goed en erg snel , mocht je tzt nog wat meer geld hebben dan zijn deze ook prima uit te breiden door een beter lensje erop te kopen, dus kijk ook even naar de 1 serie van Nikon.
        Natuurlijk is het gezien dit budget wat je stelt roeien met de riemen die men heeft, dan is de Nikon 1 een goede aankoop, toestel is redelijk compact, snel en ook best goed in hogere ISO's, dus ook in sporthallen goed te gebruiken.
        Last edited by Closupshooter; 15 januari 2015, 14:45.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #19
          Re: Welke camera past bij mij?

          Ik volg met JaJa, budget moet echt sterk omhoog als je met iets redelijk wil afkomen van resultaat.
          JaJa heeft het zelfs nog zeer minimaal ingeschat. Volgens mijn ervaring moet je er minsten nog eens het dubbele voor neertellen.
          Want je wil scherp bij weinig licht EN korte sluiters EN flitsen niet toegelaten of als storend ervaren. Dan kom je maar op 1 oplossing uit en dat is minstens een goede instap body (500 euro minstens) en daar een goed stuk glas er op, reken ook maar op minstens 1000 euro.

          Maar gezien je in de sportwereld zit zal je vermoedelijk wel eens een journalist van een krant ofzo tegenkomen op wedstrijden. Stap gewoon eens op die mensen af en vraag wat hun materiaal gekost heeft. Je zal plat achterover vallen denk ik.

          Comment


          • #20
            Re: Welke camera past bij mij?

            Fototoestellen koop je volgens de regel van de heilige Drievuldigheid.

            Snel-goed-goedkoop. Kies er twee van de drie.
            Als je goed wil wordt het duur tenzij je de tijd wil nemen om achter goede occasies te gaan zoeken.

            Wat ik in jouw plaats zou doen is zoals hierboven al gezegd je budget goed omhoog zetten, van je hart een steen maken en een DSLR (denk aan een d610 omdat ik binnen toch graag het voordeel zou hebben om met iso 3200 en hoger te werken en dan is een full frame in het voordeel) met een lichtesterke zoom-telelens (denk aan een 70-200 f4 of f2.8), een 35mm 1.8 of 1.4 en een middelmatige flitser aankopen.

            Akkoord dat kost wat, maar dan heb je ook wat en je gaat dat zien aan je foto's.
            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

            Comment


            • #21
              Re: Welke camera past bij mij?

              Ik heb al een paar keer foto's gemaakt tijdens een judowedstrijd in een sporthal.
              Daar kom je niet toe met een compactje, en ze hebben liever ook niet dat je flitst.

              Daarom denk ik dat het bijzonder moeilijk zal worden om met een budget van 300-350 euro een camera + lens te vinden waarmee je behoorlijke actiefoto's kan maken in zo'n slechte omstandigheden.

              Er komt nog bij dat je moet weten waarmee je bezig bent, anders krijg je ook met de duurste camera en de beste lenzen geen aanvaardbare resultaten in die omstandigheden.
              Misschien zijn er sporthallen waar er wel voldoende licht is, maar dan zal dat vooral zijn tijdens internationale wedstrijden waar er ook tv-opnames worden gemaakt.
              In dat geval zijn de organisatoren wel verplicht om voor meer licht te zorgen.
              De meeste sporthallen hebben voldoende licht om te zien wat er gebeurt, maar niet voldoende licht om er probleemloos foto's te kunnen maken (toch niet met een compactje).

              Om iets of wat kwaliteit te krijgen heb je een DSLR nodig met een 70-200 f2,8 + een 24-70 f2,8 (of vergelijkbare lenzen die ongeveer hetzelfde bereik geven op een crop camera).
              Je kan ook een DSLR gebruiken met een paar lichtsterke primes, het nadeel is dan wel dat je een heel deel van de actie zal missen.
              Een vaste brandpuntsafstand is niet erg handig omdat de "actie" niet altijd op dezelfde plaats op de mat gebeurt.
              Het ene moment zitten ze vlakbij, even later zitten ze misschien helemaal aan de andere kant.

              Om een aanvaardbare sluitertijd te krijgen tijdens een judo tornooi moet ik hier in de sporthal op f2,8 en iso 3200 of 6400 werken...
              Als ze een demonstratie geven, dan mag ik flitsen, tijdens de wedstrijd hebben ze liever geen flitsen die kunnen zorgen voor afleiding (of zelfs tijdelijke verblinding).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: Welke camera past bij mij?

                Hier heb je een voorbeeld van een goede judo foto.

                Maar de camera die hierbij gebruikt is kost wel €6000, zonder lens (Nikon D4S)
                Zo duur moet je toestel wel niet zijn

                Rudi
                Last edited by rudimaes; 16 januari 2015, 08:22.

                Comment


                • #23
                  Re: Welke camera past bij mij?

                  Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                  Hier heb je een voorbeeld van een goede judo foto.

                  Maar de camera die hierbij gebruikt is kost wel €6000, zonder lens (Nikon D4S)
                  Zo duur moet je toestel wel niet zijn

                  Rudi
                  Volgens de EXIF zijn de omstandigheden op die locatie nog heel erg goed, op de meeste plaatsen zal er heel wat minder licht zijn.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke camera past bij mij?

                    logish dat je dit soort reactie's gaat krijgen op een fotoforum met doorgewinterde fotografen, maar ik vind de adviezen niet erg passend, iemand vraagt om een toestel binnen een bepaalde prijsklasse voor foto's dan vind ik het onzinnig om gelijk met peperdure lenzen te gaan strooien, als je zijn bericht goed leest dan hoeven het echt geen semie professionele foto's te zijn, enkel wat leuke fototjes voor op een website, dan bijf ik erbij als je de Nikon 1 serie hiervoor gebruikt , welke slechts 200-300 euro kost dan kun je er een heel eind mee komen, ook zijn er andere toestellen binnen deze prijsklasse, zoals de E-PL5 van Olympus die je hiervoor zou kunnen gebruiken, natuurlijk kun je daar niet op een professioneel niveau fotograferen, maar voor de gestelde doeleinde zeker voldoende.
                    Ik zie zelfs mensen met telefoons nog leuke facebook kliekjes maken, dus waarom zou het nu met zo een toestelletje niet kunnen.
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke camera past bij mij?

                      Eerst moest het scherp en goed zijn in low-light en daarna waren het fotokes voor gewoon op website...je moet wel weten wat je wilt...als het gewoon op website is kun je ook met een panasonic fz200 een iet of wat deftige foto maken...
                      Of de voorgenoemde Nikon 1 serie....als je kwaliteit wilt...scherp weinig tot geen ruis ja dan zul je moeten betalen....

                      greetz

                      Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment

                      Working...
                      X