Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor portretten - lichtsterk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Camera voor portretten - lichtsterk

    Oorspronkelijk geplaatst door saenbod Bekijk bericht
    Echt goede raad is nooit irrelevant. Dat is de rest wel.
    TS wil geen DSLR maar iets anders (tenzij met Pancake)
    Dus is irrelevant.

    Heeft niets met goede raad te maken.
    Wat u hem aanbeveelde is op zich wel correct ...maar doet hier niets terzake.

    Indien wel... Dan zou TS gewoon de vraag stellen van... Welke lenzen kies ik het beste voor mijn Nikon D3000 ?
    Last edited by Funcky; 4 januari 2015, 22:12.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #17
      Re: Camera voor portretten - lichtsterk

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      U geeft verkeerde info over Smartphones.
      Een smartphone heeft juist wel veel scherptediepte in tegenstelling tot wat u beweert.
      Een bewering dat een smartphone beter presteert in High iso is ook compleet uit de lucht gegrepen.
      Daar heb je gelijk, het is eigenlijk omgekeerd dat ik bedoelde. Bij een smartphone is bijna alles scherp daar waar een slr een dof heeft.
      Dit was eigenlijk af te leiden uit mijn betoog die in de tekst er onder staat.
      Dus voor je op mijn kop gaat sch...ten lees eerst. De eerste mens zonder fouten werpen de eerste steen....

      Maar die hoge lichtgevoeligheid is niet zo onzin hoor.
      Als je voor 500 euro smartphone koopt kan je geen slr vinden aan die prijs die ook hoog iso aankan.
      Ok OK de ruis is ook een aspect nog waar de slr beter in is. Maar tegenwoordig zijn de meeste mensen tevreden als het er al op staat.

      Ik weet ook wel dat er in de slr toestellen bestaan die tot extreme isos gaan. Maar laat ons dan ook eens de prijs erbij nemen.
      Als je kijkt naar prijs/prestatie dan is voor snapshotwerk de smartphone tegenwoordig zover dat het het sleuren van een slr niet meer waard is.

      Ook in reactiesnelheid presteren smartphones veel beter dan vroeger.

      Voor op reis en huis. tuin keuken fotos haal ik mijn slr niet meer boven. Teveel werk en de actie is al voorbij ondertussen.

      De TS geeft zelf aan dat hij het niet te ver wil zoeken. Je moet het met mij niet eens zijn maar iedereen heeft recht op zijn visie op de feiten.
      TS wil tot 600 euro gaan, jij weet ook dat je voor die prijs een slr niet goed kan uitrusten met flits en lens.

      Comment


      • #18
        Re: Camera voor portretten - lichtsterk

        Ik moet toegeven dat als ik een foto neem met mijn Samsung S4 in lowlight momenten soms ook verschiet van de kwaliteit op het scherm van de smartphone zelf en dan denk ik soms wow...ziet er goed uit voor 'maar' een smarthphone...alleen als ik deze dan bekijk op het grote pc-scherm thuis valt het toch tegen en heeft de foto enorm veel ruis en verlies aan scherpte. Op gebied van Lowlight en ruis heb je toch nog steeds een grote sensor en lichtsterke lens nodig om iet of wat deftige foto's voor gebruik te krijgen...wat niet wil zeggen dat ik smarthphones afbreek in tegen deel ze verbeteren zienderogen en de foto's zijn soms wel mooi in lowlight! Zie maar naar de voorgenoemde compacts daar is de lowlightfoto ook stukken beter dan de normale compact.

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #19
          Re: Camera voor portretten - lichtsterk

          Mijn spreekwoordelijke broek zakt af van verbazing over hoeveel onzin hier gepost wordt. Net zoals aan mijn post, heeft de vraagsteller daar absoluut niets aan.

          Comment


          • #20
            Re: Camera voor portretten - lichtsterk

            U spreekwoordelijke broek zakt af van alle onzin. Je kunt misschien alle tips eens lezen die men geeft aan de TS maar ik vrees dat mijn broek echt afzakt als ik zie dat er niks mee gedaan wordt. Dus als je wil kun jij misschien je raad geven aan hem in plaats van te zeggen dat men onzin geeft.
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #21
              Re: Camera voor portretten - lichtsterk

              Koop in ieder geval een camera met hot shoe aansluiting zodat je ook flitsers kan triggeren.
              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

              Comment

              Working...
              X