Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een spiegelreflex dan maar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Vers van de pers, heet van de naald voor de Panasonic fans: de FZ10 wordt vervangen door een nieuw model, de FZ20. Zie DpReview. De FZ10 is nu al slecht leverbaar...

    Het objectief van de FZ10 is trouwens een heel mooi ding, gemaakt zo te zien door Leica. 35mm equivalent: 36mm to 432mm, f/2.8 over het hele bereik. Image stabilizing en 5 megapixel zoom. Een fraai stukje optiek, ik ben benieuwd wat het ding gaat kosten!

    Comment


    • #17
      Originally posted by CooMa
      Met een TC heeft een 602 een max bereik van 310 mm, en nog altijd lichtsterk... Om dat te kloppen zul je veel geld nodig hebben om een DSLR te kopen...
      En ik kan het weten, ik heb mijn 602 nog altijd EN ben ook niet van plan om hem weg te doen...

      Bekijk het zo: om een breder bereik te hebben dan die 35-210 lens (zonder TC) moet je gaan kijken naar jongens/meisjes zoals een 50-500. Dat ding kost je evenveel als je 602 gekost heeft (€ 900!), en dan heb je nog geen camera... Dan wil je nog een andere lens waar je langer mee kunt rondlopen (want een DSLR icm die 50-500 weegt een goede 2.5 kg, en is nogal OPVALLEND), en dan ben je vertrokken bij het leeghalen van je bankrekening

      Als het enkel de zoom is die wat beperkend werkt, kijk naar een Fuji of Olympus TC, dat zal je een pak centen besparen... Zit het gevoel "dieper", dan kun je eens gaan kijken naar een DSLR (of je moet net de lotto gewonnen hebben...)
      Ik zou inderdaad ook op zoek gaan naar een deftige teleconvertor. Dan kom je toch ook al snel aan ruim 300mm en nog steeds lichtsterk. Compactjes met een grote zoom heb ik altijd een beetje mijn twijfels over. Volgens mij gaat zo'n enorm bereik ook ten koste van de kwaliteit van de lens. Ik heb zelf eens met de S1 IS van Canon mogen spelen en tot mijn verbazing geeft die zelfs op een bepaald brandpuntsafstand donkere hoeken.

      Als je meer zoom gaat willen kom je volgens mij inderdaad toch al snel bij een SLR terecht met een leuk glasservies erbij...

      Comment


      • #18
        @Stefan: ik zou toch even de reviews bekijken van die Panasonic want het objectief is voor een compact errug goed. Hell, zelfs de meeste SLR objectieven kunnen nog een puntje zuigen aan dit Leica objectief! Het ding heeft geen vignettering, wel iets tonvorming maar niet extreem. Vol open op de langere brandpuntsafstanden is er wel wat purple fringing te zien, maar nog steeds niet veel. Hij ruist wat meer dan een DSLR schijnt het, maar ook hier: niet overmatig.

        Bekijk het eens anders: een vergelijkbaar 35mm objectief c.q. een combinatie van vergelijkbare objectieven kost je een godsvermogen, de Panasonic kost... ehm... 575 euro (de "zilveren" versie, bij Konijnenberg).

        Comment


        • #19
          Er zijn ondertussen al een pak prosumers met een fameuze zoom erop, die bovendien én lichtsterk, én gestabiliseerd, én niet groot/zwaar zijn ...dus alleen voor wat méér tele de stap naar DSLR zetten is niet langer nodig.

          Ik las hier dat iemand al die FZ-10 had met 12x zoom? Welnu, er is nu ook al een FZ-15 en een FZ-20 op komst van Panasonic. Respectievelijk 4Mp en 5Mp sensors, gestabiliseerd, met die 12x zoom erop, en F2.8 over héél de lijn. Klinkt ongelofelijk. Ik ga ooit nog mijn "klein kapitaal" aan DSLR spullen buitensmijten denk ik, en terug een prosumer kopen. T'is beter voor de rug. Ik zou trouwens niet de eerste zijn; Rudy schiet op dit moment met een Sony 828...
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #20
            Originally posted by Jochen
            Ik ga ooit nog mijn "klein kapitaal" aan DSLR spullen buitensmijten denk ik, en terug een prosumer kopen. T'is beter voor de rug.
            Ik kan er in komen,Jochen.Zeker met die lichtsterke,gestabiliseerde lens erop.Maar die mooie bokeh....heb je dat dan nog wel (weet het,die bokeh kost veel geld )
            Danny's Photosite

            Comment


            • #21
              Originally posted by roadrunner
              Originally posted by Jochen
              Ik ga ooit nog mijn "klein kapitaal" aan DSLR spullen buitensmijten denk ik, en terug een prosumer kopen. T'is beter voor de rug.
              Ik kan er in komen,Jochen.Zeker met die lichtsterke,gestabiliseerde lens erop.Maar die mooie bokeh....heb je dat dan nog wel (weet het,die bokeh kost veel geld )
              Neen, das het enige.

              Maar dat argument werkt ook andersom; nu is het vaak zo dat ik, ondanks spelen met ISO, nog niet genoeg sluitertijd haal bij teleshots. Tja, mijn tele is geen F2.8 over héél de lijn hee?! En dus speel ik met de F-waarde, hoe groter het diafragma, hoe sneller de sluitertijd. Vaak resulteert dat in geslaagde teleshots met beperkte DOF en een goede bokeh. En soms blijkt ook dat ik té laag ben gegaan in F-waarde (om een bep. sluitertijd te halen), en dat ik niet alles scherp heb wat ik wenste.

              Duq bij de ene camera heb je soms teveel scherp, bij de andere te weinig.
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #22
                bokeh

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Tony smeT
                  bokeh
                  Misschien eens hier kijken Tony.


                  Volgens mij is Vince ermee begonnen, en als Jochen en RR er dan inspringen kon het wel eens een eigen leven gaan lijden hé.

                  Groetjes, Jan.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #24
                    Helaba,dat hebben wij niet uit onzen duim gezogen hoor Wij zien er misschien niet al te slim uit maar....
                    Kijk hier eens:

                    http://www.luminous-landscape.com/columns/sm-04-04-04.shtml
                    http://www.kenrockwell.com/tech/bokeh.htm
                    http://medfmt.8k.com/mf/bokeh.html
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #25
                      We wijken af maar toch bedankt voor de toelichting heren

                      @ avatar: staar je ook niet blind op de goedkoopste telelenzen voor de dslr's want de kwaliteit daarvan vind ik persoonlijk onderdoen voor de S602z of andere gelijkwaardige niet-dslr's!!
                      Maar ik denk wel dat er nog andere geschikte lenzen zijn buiten die 50-500, en die 'draagbaar' zijn

                      Comment


                      • #26
                        ik was al benieuwd wanneer ze een nieuwe versie op de markt zouden brengen van de fz10.

                        nu dus zijn opvolger de fz20.

                        ook al had ik geweten dat er een opvolger zou komen dan had ik toch de fz10 gekocht. simpel weg omdat deze nu pas in mijn budget ligt.

                        en reken maar dat de fz20 een heel stuk duurder zal zijn.
                        dan wat je nu voor een fz10 betaalt.

                        maar wie weet over een jaar of 2. heb ik die wel thuis liggen.

                        want ik vind dit al een super camera en ik mag aannemen dat de fz20 alleen nog maar beter is.
                        ben benieuwd over de revieuws van de fz20
                        FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                        Canon EOS600d

                        Comment


                        • #27
                          de eindconclusie is simpel

                          even wachten en kijken wat er nog allemaal binnenkort op de markt komt want na een tijdje zie je het bos niet meer door de bomen.

                          1 ding is zeker ik wil meer zoom zit graag in de natuur met mijn toestel.
                          Groetjes
                          http://www.vehe.be

                          Comment


                          • #28
                            Heb jij eigenlijk een TCON-17 avatar

                            Comment


                            • #29
                              Een Olympus goed materiaal moet ik zeggen
                              Groetjes
                              http://www.vehe.be

                              Comment

                              Working...
                              X