Ik zou me graag een nieuwe camera aan schaffen, om deze hoofdzakelijk op reis te gebruiken. Dus een camera om naast de klassieke foto's van dichtbij, ook af en toe wel wat foto's van op afstand te kunnen nemen. Daarom dacht ik aan een compact camera, iets wat niet zo heel veel plaats in neemt en wat je gemakkelijk overal kunt mee nemen, maar die toch wel wat zoom mogelijkheden heeft. Ik weet wel de meeste gebruiken hiervoor tegenwoordig hun smart Phone of iPad, maar ik vindt de foto's daarvan toch niet zo heel goed (zeker niet als je begint in te zoemen), en daarom wil ik een echte camera. Vooreerst wens ik toch wel graag een camera van een iets betere kwaliteit waarmee men toch wel mooie kwaliteit foto's kan maken. Daarnaast wens in ook wel de mogelijkheid te hebben om ook een (HD) filmke te kunnen maken en omdat ik daarop ook graag Wi-Fi en GPS zou willen hebben stelde me mij in de winkel waar ik ben gaan kijken een Nikon Coolpix S9700 voor. Nu wat de prijs betreft valt deze camera reuze mee, maar de vraag is of de kwaliteit ook mee valt. En daarom toch even hier vragen om jullie advies, eerst en vooral wat dit toestel betreft en verder wat jullie eventueel zouden aanraden. Misschien nog even voor alle duidelijkheid het hoeft zeker en vast geen professionele camera te zijn. Ik zou me zelf eerder een amateur noemen die graag ook op reis mooie kwalitatieve foto's wil maken, en dit op een toch wel op zo een eenvoudig mogelijke manier.
Mvg, Vic
Mvg, Vic
Comment