Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De opvolger krijg inderdaad iets lagere scores vooral op IQ omdat deze sinds de intro van A7 er niet op vooruit gegaan
Ook merken ze op dat de high iso niet van één de beste tussen de FF's is. (Nikon D750 zou 1à2 stoppen beter zijn)
Ook de lossy_raw compression wordt aangekaart.
Ik kan me voorlopig nog niet overtuigen om er één aan te schaffen (de goesting is er anders wel)
De FE zoomlenzen zijn blijkbaar ook niet zo schitterend maar wel heel duur (vind ik persoonlijk)
Het enige wat mij momenteel tegenhoudt, is de lossy compression RAW bestanden (ik weet tegenwoordig waar ik de artifacts moet gaan zoeken en zie ze ook regelmatig). Voor de rest voldoet het toestel grotendeels aan mijn eisen.
550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
Naar het schijnt zou de binnenkort uit te komen A9 een mediumformat sensor hebben van 50MP.Deze zou ook een nieuwe vatting(ME) hebben.Maar hij zou niet veel groter zijn dan de A7.
Naar het schijnt zou de binnenkort uit te komen A9 een mediumformat sensor hebben van 50MP.Deze zou ook een nieuwe vatting(ME) hebben.Maar hij zou niet veel groter zijn dan de A7.
Heb je dit misschien toevallig gisteren ergens gelezen?
We zullen zien,de toekomst zal het uitwijzen.Overigens,waarom zou dit niet kunnen.Sony heeft deze sensor in huis(gemaakt voor Pentax),waarom zouden ze hem mits aanpassingen niet gebruiken in hun eigen toestellen.Ook lijkt er nog plaats te zijn voor een grotere sensor,daar de sensor van de A7 II kan bewegen(5-axis stabilisatie).Voor een beweegbare sensor is plaats nodig.
Toen de Sony A7II pas uit was, ben ik een link tegengekomen waar de A7 met de A7II vergeleken werd (ik vind hem helaas niet meer terug). Als er extreem gesleuteld werd aan de RAW bestanden in Adobe Camera RAW (ik dacht EV +5 en Shadows +100), dan zag je een duidelijk verschil in ruis bij schaduwen die eerst bijna pikzwart waren. Uiteraard komt dit in de praktijk zelden voor. Maar daar gaat het eigenlijk niet om. Van een opvolger verwacht je dat hij op alle punten minstens even goed scoort en liefst op zoveel mogelijk punten beter scoort. Hier gebeurt het omgekeerde qua dynamisch bereik. Dat was de echte reden voor de lichte ontgoocheling.
550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
Comment