Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

Voor veel doeleinden is de AF van een Sony A7 serie toch snel genoeg?
    Toegegeven, die van de A6000 is wel heel snel, maar voor de meeste foto's is dat alweer een beetje overkill.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
      Er werd nooit gezegd dat het AF systeem van de A6000 in de A7II zou zitten. Het AF systeem van de A6000 zal eerder in de A9 komen te zitten.
      Ik heb enige tijd geleden bij een interview met een Sony persoon op "dpreview.com" toch gelezen
      dat een versie van dat AF systeem in de opvolger van de A7 zou komen.
      Daarnaast wordt nú geadverteerd dat het systeem van de A7II 30% sneller zou zijn.
      Ik verzin niets, ik lees en registreer... en trek m'n eigen conclusies.

Adrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
        Ik heb enige tijd geleden bij een interview met een Sony persoon op "dpreview.com" toch gelezen
        dat een versie van dat AF systeem in de opvolger van de A7 zou komen.
        Daarnaast wordt nú geadverteerd dat het systeem van de A7II 30% sneller zou zijn.
        Ik verzin niets, ik lees en registreer... en trek m'n eigen conclusies.

Adrie
        Ik heb dat interview (*klik*) ook gelezen en daar werd nergens gezegd dat het AF systeem van de A6000 in de A7II zou komen te zitten.

So you’re not aiming the A7-series at sports photographers right now?
        No, the A7 [series] isn’t capable of professional AF performance, but the a6000 is good enough for sports events.

So are you focusing on improving AF performance in the next generation of FE mount cameras?
        I want to, yes.
        En dat laatste is ook wat ze gedaan hebben (de AF verbeteren in de A7II).

Als je echter de geruchten op SonyAlphaRumors gevolgd hebt, dan zag je dit bericht passeren (*klik*):

Sony A9 is going to be terrific:
        The A7m2 has been launched 2 months after Photokina with a small announcement in Japan only. Sony sees that camera as a minor upgrade to the A7 although…honestly…the 5 axis stabilization addition is quite a MAJOR change in the industry! And Sony also proved they are listening to customers by adding XAVC-S, changing the shutter button location and making many subtle changes requested by A7 owners.
        In two months from now we will get what will be the first real PRO Sony FE mount camera, the Sony A9. It will feature all the most advanced tech: Improved Sony A6000 hybrid autofocus, 4K recording (internally likely), 5 axis stabilization, from ground up newly designed sensor. I am not lying to you. I sold the A7r last week to a friend of mine and will buy the A9. It’s going to be a terrific camera!
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Sony A9 is going to be terrific:
          The A7m2 has been launched 2 months after Photokina with a small announcement in Japan only. Sony sees that camera as a minor upgrade to the A7 although…honestly…the 5 axis stabilization addition is quite a MAJOR change in the industry! And Sony also proved they are listening to customers by adding XAVC-S, changing the shutter button location and making many subtle changes requested by A7 owners.
          In two months from now we will get what will be the first real PRO Sony FE mount camera, the Sony A9. It will feature all the most advanced tech: Improved Sony A6000 hybrid autofocus, 4K recording (internally likely), 5 axis stabilization, from ground up newly designed sensor. I am not lying to you. I sold the A7r last week to a friend of mine and will buy the A9. It’s going to be a terrific camera!
          46MP... volgens mij enkel voor de professionals... (topglas nodig en dat ontbreekt volgens mij nog bij Sony op de moment)

De FE zoomlenzen vind ik trouwens ook veel te duur (prijs/kwaliteit) behalve de 28-70 kitlens misschien.
          De FE55/1.8 moet schitterend scherp zijn maar zeer trage AF, de FE35 moet "goed" zijn maar is dan weer te duur voor een 2.8...
          Mirrorless en fullframe combinatie heeft als nadeel dat de lenzen "redelijk" groot moeten blijven door het FF gegeven..
          Desondanks is de A7 serie toch heel aantrekkelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            46MP... volgens mij enkel voor de professionals... (topglas nodig en dat ontbreekt volgens mij nog bij Sony op de moment)

De FE zoomlenzen vind ik trouwens ook veel te duur (prijs/kwaliteit) behalve de 28-70 kitlens misschien.
            De FE55/1.8 moet schitterend scherp zijn maar zeer trage AF, de FE35 moet "goed" zijn maar is dan weer te duur voor een 2.8...
            Mirrorless en fullframe combinatie heeft als nadeel dat de lenzen "redelijk" groot moeten blijven door het FF gegeven..
            Desondanks is de A7 serie toch heel aantrekkelijk
            46MP is gigantisch veel, maar volgens mij een droom voor pure landschapfotografie. Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat de A9 rond de 3.000 dollar zou kosten, maar ik ben niet meer 100% zeker. De FE 55mm F/1.8 schijnt echt een topper te zijn en wordt vaak een mini-Otus genoemd en dat is het mooiste compliment dat je een niet-Otus lens kan geven. Van die trage autofocus heb ik alleszins nog niets opgevangen. Volgens de ThePhoblographer review is de AF van de FE 55mm F/1.8 zelfs snel en betrouwbaar in combinatie met de A7. Alleen al voor de FE 55mm F/1.8 zou je een Sony E-mount camera aanschaffen. Qua grootte zie ik ook geen problemen tenzij je (snelle) telezooms gaat gebruiken, maar die zijn altijd groot ongeacht het merk van de lens en van de camera.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

46MP is gigantisch veel, maar volgens mij een droom voor pure landschapfotografie.
              Ik heb hier toch wat schrik voor... Ik lees toch redelijk veel dat het o.a. veel moeilijker is om een perfect scherp beeld te krijgen met de 36MP sensor dan met b.v. de 24MP.
              Misschien zal de A9 een nieuwe sluiter krijgen die minder "shuttershock" heeft..

Van die trage autofocus heb ik alleszins nog niets opgevangen. Volgens de ThePhoblographer review is de AF van de FE 55mm F/1.8 zelfs snel en betrouwbaar in combinatie met de A7.
              Nog eens opgezocht en zou meer een issue zijn op de A7R...

Comment

46MP is gigantisch veel, maar volgens mij een droom voor pure landschapfotografie.
                Een voordeel van die 46MP is wel dat in crop-mode ook nog veel MP overblijft... zo goed zijn voor o.a macro denk ik?

Comment

Ik heb hier toch wat schrik voor... Ik lees toch redelijk veel dat het o.a. veel moeilijker is om een perfect scherp beeld te krijgen met de 36MP sensor dan met b.v. de 24MP.

U moet niet alle onzin geloven die er rond getetterd wordt

Comment

Misschien zal de A9 een nieuwe sluiter krijgen die minder "shuttershock" heeft..

Nog eens opgezocht en zou meer een issue zijn op de A7R...
                    Klopt, daar vrees ik ook een beetje voor. Bewegingsonscherpte vermijden zal een uitdaging worden, denk ik. Hopelijk vooral voor de Sony engineers en niet voor de consument achteraf. Al zal IBIS hier wel tegen helpen volgens mij. De A7R gebruikt dan ook enkel contrast detectie om te focussen, terwijl de A7 en A7II ook phase-detect AF punten hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    U moet niet alle onzin geloven die er rond getetterd wordt
                    Het is geen onzin. Ik zit ook op andere fotografie forums en heb dit fenomeen al verschillende keren zien passeren bij mensen die een A7R gekocht hebben. Onlangs nog bij iemand die ik al jaren volg op Flickr. Om dit tegen te gaan proberen verschillende mensen 1/(2x brandpuntsafstand) te gebruiken als minimum sluitertijd.

Comment

DXOMark heeft de A7II getest. Helaas toch ongeveer een halve stop minder dynamisch bereik bij ISO100 dan de originele A7.

Comment

Blijkbaar zou er een FF systeemcamera van Sony op komst zijn van slechts 799 euros.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                          Blijkbaar zou er een FF systeemcamera van Sony op komst zijn van slechts 799 euros.
                          Door de komst van de 7 II zijn er die nu al ... in de vorm van een 2dehandse 7 : http://link.marktplaats.nl/m887469538

Comment

Best wel interessant om te lezen dat de IBIS technologie van de A7II ook gebruikt wordt in de nog niet verkrijgbare Sony/Zeiss FE 35mm F/1.4 waardoor de autofocus (tracking) supersnel en accuraat wordt (zelfs volopen).

The in-body stabilization (IBIS) technology developed by Sony is used not only for IBIS, but also for autofocus motors in the DXC-RX10 and the new FE mount 35mm F1.4 ZA lens being introduced. These systems used piezoelectrics to generate small, precise mechanical movements in response to applied electrical fields. Also pictured here is the 'Ring Drive SSM (Super Sonicwave Motor)', used in a number of A-mount and E-mount lenses, such as the Sony Carl Zeiss Planar T* 50mm F1.4 ZA.

We were curious about the advantages of the new autofocus motor in the FE 35mm F1.4 ZA, and Sony engineers pointed us to this display showing details of the Direct Drive SSM (Super Sonicwave Motor) technology included in this new lens. As we mentioned, Direct Drive SSM is based off of technology used for in-body image stabilization. A piezoelectric element that translates an applied electrical field into mechanical movement is used for precise linear positioning of the focus group. Piezoelectric actuators have been extensively used in many applications for precise, linear positioning, so it's exciting to see applied to autofocus. The small Direct Drive SSM (the horizontal rod with a cap in the picture at bottom right) also allows for a smaller lens barrel than what would have been possible with, say, a ring-type motor.

We were able to try out Sony's '4D' continuous AF with this lens on an A7 II, and it was, frankly, jaw-dropping impressive. As long as our subject stayed within the phase-detect area of the frame, horizontal, vertical, and depth tracking was incredibly accurate, fast, and completely silent for an erratically moving subject. Almost every shot was tack sharp on the intended subject matter at F1.4. In good light, we'd wouldn't be surprised if this combo gave top-of-the-line DSLRs a run for their money when it comes to continuous AF with subject tracking (automatic AF point selection to track an initially chosen subject across the frame).

Bron: DPreview
                            Last edited by jocau; 19 februari 2015, 03:12.

Comment

Hoe zou het zijn met Ibis en de La-ea4? Heb net m'n prepaid kredietkaart opgemaakt - aan zo'n convertor - en dat vraag ik me toch wel af. Met 't oog op al m'n full-frame a-mount glas te kunnen blijven bezigen. Ik kan me voorstellen de we niet zoveel AF-punten gaan hebben en dat de snelheid niet super zal zijn (alhoewel die best wel meevalt op de a6000) - zijn daar ervaringen mee? (als een van u een a7 II heeft - het andere materiaal heb ik wellicht voorhanden)... Een test kan altijd afgesproken worden - desnoods op een SD.

Opvallend is ook ivm. de LA-EA1 dat de Sigma 150-500 met de LA-EA4 wel degelijk wil samenwerken met de A6000 (op de LA-EA1 was die lens gewoon niet te gebruiken ook niet manueel - niet op de nex c3, niet op de a6000).

Wat is het verschil 'k zou 't niet weten, en zelfs de OS (stabilisatie in de lens werkt eigenlijk prima, ben lui geweest en heb gewoon uit de hand een parkiet in de boomgaard geschoten, 500mm uit de hand, beest op minimaal 500m, en nog herkenbaar, tja, dat kon erger - daar hingen nog appels aan de hoogstambomen ook - da's natuurlijk mooi meegenomen). Jammer dat die vreemde vogel daar zit, want als die kan kweken zijn de rest van de kleine vogels geschoren (zie de ramp in BXL).

Comment

Ondertussen een review op DPREVIEW

Comment

Working...
                                X