Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
    zal nog beetje verder doen met mijn ouwe trouwe A700 denk ik, tenzij er een heel erg mooi koopje te doen is.
    Ja, inderdaad... als je reeds een A700 hebt, dan zou ik ook niet veranderen hoor...tenzij er inderdaad een heel erg mooi koopje zou voorbij komen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
      Indien er volgens u geen verschil in kwaliteit is tussen een grote sensor en een kleine sensor,waarom gebruikt men dan niet voor alle toestellen een sensor uit een compactje, of eentje uit een smartphone.Dit zou toch veel goedkoper zijn dan,aangezien er geen verschil is in kwaliteit.
      U moet dit niet uit zijn context rukken beste.
      U weet best waarover ik het heb.
      Er zijn heel veel situaties waar een APS camera identiek dezelfde resultaten kan opleveren dan kleinbeeldformaat.
      Ik heb ook gezegd dat u de eigenschappen van een grotere sensor niet kan ontlopen en in theorie is deze beter maar in de praktijk hoeft dat niet altijd zo te zijn.
      Ik werk zelf met FF dus ik weet best wel waarover ik spreek.
      Ik zeg ook niet dat er geen verschil is in kwaliteit, maar ik stel wel dat het niet persé nodig is om naar FF te gaan.
      Als u de uitersten gaat opzoeken is het normaal dat u verschil ziet.

Ook met compactjes kan je behoorlijk resultaten halen zolang je binnen de beperkingen blijft van deze toestellen.
      Compactjes halen nog niet de isowaarden die voor mij bruikbaar moeten zijn. Over 400 iso wordt het krap.

Maar Compactjes zoals de RX100 volstaan dikwijls ruimschoots en hebben marge genoeg voor mij op dat vlak.

Hier zijn er genoeg die lof hebben over hun RX100 ... en de meesten houden er dezelfde mening op na...ze hebben nooit het gevoel van " had ik nu maar mijn DSLR meegenomen"
      De kwaliteit van de 1" sensor is nu zo goed dat velen gewoon een bridge camera willen kopen als enige camera zoals de RX-0 of FZ1000.

Draai nu mijn woorden niet terug om door te zeggen dat nu iedereen een Bridge moet kopen.
      Ik wil gewoon zeggen dat dit volstaat voor sommigen.

Een perfect voorbeeld is de Fuji X-T1
      Deze camera is volgens alle gebruikers hier steengoed.... Dus stel je dan de vraag waarom deze dan nog een FF camera zouden kopen ?
      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Een perfect voorbeeld is de Fuji X-T1
        Deze camera is volgens alle gebruikers hier steengoed.... Dus stel je dan de vraag waarom deze dan nog een FF camera zouden kopen ?
        in mijn ogen: als je het gewicht ziet zitten: de beeldkwaliteit kwa ruis, detail, en in de hogere iso's kunnen geraken!
        maar in het geval van de topic-starter, de combinatie van beide die zeer interresant blijkt te zijn (Fuji heeft nog geen ff mirorless...)
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

Comment

In ieder geval een toestel dat gaat meespelen in de markt. Je kunt op de A7 II al je oude lenzen met een adapter monteren en gebruiken op het brandpunt waarvoor ze bedoeld waren. En dan met IBIS. Zowel bij fotograferen als filmen een groot voordeel.
          De stabilisatie van de OMD (en daar vergelijk ik het even mee) is ruim voldoende om een (naar full frame omgerekend) 400mm lens te stabiliseren. Ben toch benieuwd hoe bijvoorbeeld een Nikon 2.8 180mm AIS lens of een Canon 2.0 135mm gaan presteren.
          Natuurlijk zijn dit soort toestellen nog volop in ontwikkeling, maar Canon en Nikon zouden toch onderhand meer tegengas moeten geven aan Fuji, Sony en M4/3.
          Last edited by Spanjaart; 22 november 2014, 23:51.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

tegengas van nikon is een d750 dslr (fullframe) met hetzelfde gewicht als een d7100...
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              In ieder geval een toestel dat gaat meespelen in de markt. Je kunt op de A7 II al je oude lenzen met een adapter monteren en gebruiken op het brandpunt waarvoor ze bedoeld waren. En dan met ISIS.
              Maar dan hebt ge wel foto's zonder hoofd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Maar dan hebt ge wel foto's zonder hoofd?
                Een typefout en de CIA gaat de boel hier plat leggen
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                  tegengas van nikon is een d750 dslr (fullframe) met hetzelfde gewicht als een d7100...
                  Volgens mij zit er in de D750 ook alweer een spiegel. Het gewicht valt wel mee, maar een knappe jongen die de body met een stuk of 4 primes en een goede standaardzoom in een Billingham L2 of Alice tasje krijgt. En daarbij zit er in de D750 nog steeds geen IBIS.
                  Nikon heeft gewoon een bejaarde raad van bestuur die zelf nooit met de spullen gaan lopen sjouwen en die niet op forums kijkt om te zien dat hun jarenlange gebruikers volop overstappen op de concurrentie.
                  Last edited by Spanjaart; 23 november 2014, 00:02.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Ik ken te weinig van het IBIS-systeem, dus neem me mijn vraag niet kwalijk... maar biedt dit veel voordelen tegenover de in de lens ingebouwde beeldstabilisatie van Nikon?
                    (buiten - evident - dat je één keer voor het IBIS betaalt en vervolgens met alle lenzen stabilisatie hebt, terwijl je bij Nikon voor elke lens waar VR in geïntegreerd zit extra mag betalen...).

Overigens lijkt me dit een schitterend toestel, en Sony laat duidelijk blijken dat ze wél naar hun users luisteren, te zien aan bijvoorbeeld de verbeterde locatie van de sluiterknop. Volkomen mee eens dat Nikon stilaan een achterstand aan het opbouwen is inzake mirrorless die ze niet meer in een aantal jaren gaan kunnen wegwerken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door R&B Bekijk bericht
                      Ik ken te weinig van het IBIS-systeem, dus neem me mijn vraag niet kwalijk... maar biedt dit veel voordelen tegenover de in de lens ingebouwde beeldstabilisatie van Nikon?
                      (buiten - evident - dat je één keer voor het IBIS betaalt en vervolgens met alle lenzen stabilisatie hebt, terwijl je bij Nikon voor elke lens waar VR in geïntegreerd zit extra mag betalen...).

Overigens lijkt me dit een schitterend toestel, en Sony laat duidelijk blijken dat ze wél naar hun users luisteren, te zien aan bijvoorbeeld de verbeterde locatie van de sluiterknop. Volkomen mee eens dat Nikon stilaan een achterstand aan het opbouwen is inzake mirrorless die ze niet meer in een aantal jaren gaan kunnen wegwerken...
                      De kracht van deze IBIS zit hem in de (bijna)5 stops-axis die in alle richtingen ondersteund.
                      Het is ook logisch dat hiermee alle lenzen ondersteund zijn.
                      Dat wil zeggen ook alle Leica en Zeiss objectieven.
                      Bij de OMD EM5 ervaar ik bij lange telelenzen geen 5 stops meer. Bij 300 mm (FOV 600mm) is dat eerder 2 a3 stops maar wel in alle richtingen
                      Dat is ongeveer hetzelfde dan mijn oude Canon 100-400.

Dat Sony naar zijn gebruikers luistert is waar. Gelukkig maar.
                      Canon en Nikon luistert ook naar zijn gebruikers... Dat is wat Canon-Nikon nu gemaakt heeft.
                      Maar Canon Nikon blijft meer vasthouden aan hun bestaand clienteel op DSLR vlak.
                      Ze zitten ook vastgeroest daarin.
                      Het is ook niet zo eenvoudig om zomaar ineens het DSLR park om te vormen door Mirrorless.
                      Er blijft het probleem van de afstand tussen sensor en lens.
                      Adapters en dergelijke zijn maar halve oplossingen.
                      Indien er Overgestapt wordt naar mirrorless zal je met verloren ruimte zitten tussen sensor en lens die nu nodig is voor de Spiegel.

Het is ook niet echt nodig om mirrorles te maken want elke Canon-Nikon DSLR is zeker ok.
                      We doen het al jaren met dit soort camera's maar het blijft natuurlijk een oertechniek als je vergelijkt met deze Sony die vanaf de grond volledige gebouwd is rond de digitale techniek.

Om jou nog eens tegemoet te komen met je vraag.
                      Ik kan niets zeggen over de IBIS van deze Sony, maar als deze zo voortreffelijk werkt als die van mijn OMD, dan kan ik je alvast zeggen dat dit het meest doeltreffende IS is waarmee ik al gewerkt heb.
                      Last edited by Funcky; 24 november 2014, 10:00.
                      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Hoi,

we kunnen genieten, vergelijken en kwijlen (sommigen onder ons...) van resultaten uit deze toch wel heel interessante body.
                        Real world samples:

studio testresultaten, welke je kunt vergelijken op veel verschillende ISO's met andere camera's:

Ik zal er later vandaag wat aandacht aan besteden...

Adrie

Comment

Review van Stief Huff ( hij is dol enthousiast )

The Sony A7II Real World Camera Review. My Camera of the Year 2014. Follow SteveHuffPhoto.com on Facebook! **Direct Links: Buy the A7 II at B&H Photo HERE or Amazon HERE** You just gotta love Sony. They are back yet again at the end of 2014 and have released a camera that is not only a fantastic

Comment

Hoi,

Vandaag de A7II met 24-70 F4 lens in m'n handen gehad.
                            Tijdens een bezoek aan het Sony zaakje in het Sony Centre te Berlijn.
                            Maar nee, dat wordt 'm niet...
                            Ondanks dat er in het begin geschreven werd dat er het AF systeem van de A6000 in zou zitten,
                            is dit AF systeem helemaal niet zo snel.
                            Lang niet zo snel als de daar ook tentoongestelde A77II of mijn Oly E-M1.
                            Nu maar hopen dat ik tevreden blijf met m'n E-M1, anders weet ik 't effe niet meer.
                            Weer een grote...? Zo'n spiegeldoos...?

Adrie

Comment

Zelfde twijfels, believe me.
                              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                                Hoi,

Vandaag de A7II met 24-70 F4 lens in m'n handen gehad.
                                Tijdens een bezoek aan het Sony zaakje in het Sony Centre te Berlijn.
                                Maar nee, dat wordt 'm niet...
                                Ondanks dat er in het begin geschreven werd dat er het AF systeem van de A6000 in zou zitten,
                                is dit AF systeem helemaal niet zo snel.
                                Lang niet zo snel als de daar ook tentoongestelde A77II of mijn Oly E-M1.
                                Nu maar hopen dat ik tevreden blijf met m'n E-M1, anders weet ik 't effe niet meer.
                                Weer een grote...? Zo'n spiegeldoos...?

Adrie
                                Er werd nooit gezegd dat het AF systeem van de A6000 in de A7II zou zitten. Het AF systeem van de A6000 zal eerder in de A9 komen te zitten.
                                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Working...
                                X