Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

    Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
    Ik vind 1.799 euro als lanceringsprijs eigenlijk nog altijd niet duur voor de A7II. De 6D bvb had een lanceringsprijs van 2.029-2.099 euro. Als je dan kijkt wat deze A7II allemaal te bieden heeft, dan kan ik alleen maar concluderen dat de lanceringsprijs goed meevalt.
    Ja, maar...
    - de A7r kost momenteel ongeveer 1800 euro
    - de 6D is net als alle Canon full frames te hoog geprijsd in vergelijking met bv. Nikon

    Een prijs tussen de A7 en de A7r lijkt mij correcter: 1500 euro of zo.
    Ik ben het met je eens dat het een mooi pakket is voor een mooie prijs, maar zoals je misschien in andere posts van mij al hebt gemerkt, heb ik een voorkeur voor APS-C in combinatie met f/2.8 lens in plaats van full frame met f/4 lens. Dat is een grove veralgemening - ik ben mij ervan bewust - maar ik ben voorstander van de afmetingen die met een APS-C systeem samengaan. De productlijn van Sony blijft mij wel bekoren, voornamelijk met hun sensoren, maar er zal wellicht een onweerstaanbare deal nodig zijn om mij te overtuigen van full frame mirrorless. Allemaal volstrekt subjectief, uiteraard...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #17
      Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

      Ik twijfel zelf ook, vooral de AF performantie en hoe goed de AF werkt in minder licht wordt bepalend. Maar zoals Pieter G hier zegt, soms is een APS-C met lichtsterke lens 'beter' (jaja we weten wel waar de verschillen zitten). Ik ben nog altijd heel tevreden over de a6000 maar ergens jammer dat Sony nog steeds geen degelijke zoom heeft met een F2.8 diafragma. Een 16-50/2.8 zoals ze voor hun A-mount hebben zou echt super zijn. Maar goed, het blijven keuzes.
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #18
        Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        Ja, maar...
        - de A7r kost momenteel ongeveer 1800 euro
        - de 6D is net als alle Canon full frames te hoog geprijsd in vergelijking met bv. Nikon

        Een prijs tussen de A7 en de A7r lijkt mij correcter: 1500 euro of zo.
        Ik ben het met je eens dat het een mooi pakket is voor een mooie prijs, maar zoals je misschien in andere posts van mij al hebt gemerkt, heb ik een voorkeur voor APS-C in combinatie met f/2.8 lens in plaats van full frame met f/4 lens. Dat is een grove veralgemening - ik ben mij ervan bewust - maar ik ben voorstander van de afmetingen die met een APS-C systeem samengaan. De productlijn van Sony blijft mij wel bekoren, voornamelijk met hun sensoren, maar er zal wellicht een onweerstaanbare deal nodig zijn om mij te overtuigen van full frame mirrorless. Allemaal volstrekt subjectief, uiteraard...
        Je mag de introductieprijs van een nieuw product niet vergelijken met de huidige prijs van een product dat al meer dan een jaar op de markt is. Dat is helemaal geen eerlijke vergelijking. Een product dat al langer op de markt is, is sowieso goedkoper. Ieder zijn voorkeur, maar voor mij is fullframe iets magisch en ik verkies dit boven APS-C modellen (grotendeels omwille van de ISO prestaties en de mogelijkheid om te werken met een zeer beperkte scherptediepte). Qua afmetingen zie ik (bijna) geen verschil tussen een APS-C mirrorless camera (bvb de Fuji X-T1) en een Sony fullframe mirrorless camera. Idem qua lenzen, maar ik ben dan ook eerder fan van prime lenzen en verkies deze grotendeels boven optisch (meestal) inferieure zoomlenzen.

        Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
        Ik twijfel zelf ook, vooral de AF performantie en hoe goed de AF werkt in minder licht wordt bepalend. Maar zoals Pieter G hier zegt, soms is een APS-C met lichtsterke lens 'beter' (jaja we weten wel waar de verschillen zitten). Ik ben nog altijd heel tevreden over de a6000 maar ergens jammer dat Sony nog steeds geen degelijke zoom heeft met een F2.8 diafragma. Een 16-50/2.8 zoals ze voor hun A-mount hebben zou echt super zijn. Maar goed, het blijven keuzes.
        Als je AF performantie wilt, dan moet je wachten op de A9, die zou een betere AF dan de A6000 hebben.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #19
          Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

          Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
          Ik twijfel zelf ook, vooral de AF performantie en hoe goed de AF werkt in minder licht wordt bepalend. Maar zoals Pieter G hier zegt, soms is een APS-C met lichtsterke lens 'beter' (jaja we weten wel waar de verschillen zitten). Ik ben nog altijd heel tevreden over de a6000 maar ergens jammer dat Sony nog steeds geen degelijke zoom heeft met een F2.8 diafragma. Een 16-50/2.8 zoals ze voor hun A-mount hebben zou echt super zijn. Maar goed, het blijven keuzes.
          We zitten blijkbaar op dezelfde golflengte. Ik ben ook iemand die eerst een zoom koopt, en nadien eventueel een strategisch gekozen prime voor de lichtsterkte en het compactere formaat. Ik heb ook het voordeel dat ik momenteel aan geen enkel systeem gebonden ben, en dus nog kan afwegen wat full frame mij eventueel extra kan geven. Het gebrek aan constante f/2.8 zooms bij Sony is voor mijn gebruik een nadeel. Ik heb ook wat schrik voor de omvang van dergelijke full-frame lenzen, als ze er effectief zouden komen. Het hoofddoel van mijn switch naar mirrorless is net het kleinere gewicht en de omvang van de lenzen.

          Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
          Je mag de introductieprijs van een nieuw product niet vergelijken met de huidige prijs van een product dat al meer dan een jaar op de markt is. Dat is helemaal geen eerlijke vergelijking. Een product dat al langer op de markt is, is sowieso goedkoper.
          Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Waarom niet? Omdat een euro een euro is in mijn portemonnee, ongeacht hoe nieuw het product is.

          Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
          Ieder zijn voorkeur, maar voor mij is fullframe iets magisch en ik verkies dit boven APS-C modellen (grotendeels omwille van de ISO prestaties en de mogelijkheid om te werken met een zeer beperkte scherptediepte). Qua afmetingen zie ik (bijna) geen verschil tussen een APS-C mirrorless camera (bvb de Fuji X-T1) en een Sony fullframe mirrorless camera. Idem qua lenzen, maar ik ben dan ook eerder fan van prime lenzen en verkies deze grotendeels boven optisch (meestal) inferieure zoomlenzen.
          Dat is inderdaad het meest subjectieve aan deze keuze. Van de kwaliteit van de Sony sensor hoef je mij niet te overtuigen. Sterker nog: aangezien de Fuji X-trans (zoals algemeen wordt aangenomen) een modificatie is van een 16MP Sony, zal het waarschijnlijk niet simpel zijn voor Fuji om de resolutie mee op te trekken naar de intussen bijna standaard 24MP. Ik ga ervan uit dat de X lenzen het oplossend vermogen hebben om die extra pixels van detail te voorzien. Het was makkelijker geweest als ze zich aan het Bayer systeem hadden gehouden - Fuji zou Fuji niet zijn als ze het niet op hun eigen manier deden, vaak met succes - want dan hadden ze bij wijze van spreken meteen een andere sensor kunnen inkopen voor de nieuwe generatie, zoals de X-Pro2 waar de fans nu op zitten te wachten. Ik wil geen pixel peeper zijn, maar de keuze voor Fuji zou haast evident zijn voor mij als ze de X-T1 body aanboden met een 24MP APS-C (en dat mag van mij de Bayer van Sony uit de D7100 zijn).
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #20
            Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            Ik wil geen pixel peeper zijn, maar de keuze voor Fuji zou haast evident zijn voor mij als ze de X-T1 body aanboden met een 24MP APS-C (en dat mag van mij de Bayer van Sony uit de D7100 zijn).
            Er is ook sprake van een opvolger voor de nex-7 (A7000).. Deze zou ook wel eens interessant kunnen zijn indien deze ook IBIS zou krijgen....

            Comment


            • #21
              Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

              Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
              Niet waar. Ik citeer van SonyAlphaRumors:

              Sony also stated that this 5 axis stabilization is not(!) borrowed from another company (aka Olympus OMD) but is fully proprietary (Source: Digitalcamera). And you gain up to 4.5 stops…CIPA certified(!).
              Als u dat wil geloven... ok.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #22
                Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

                Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                Je mag de introductieprijs van een nieuw product niet vergelijken met de huidige prijs van een product dat al meer dan een jaar op de markt is. Dat is helemaal geen eerlijke vergelijking. Een product dat al langer op de markt is, is sowieso goedkoper.
                Blijkbaar is dat alleen bij Full Frame Camera's... en u vind dit normaal ?
                Geen eerlijke vergelijking ?

                Zowat alles in electronica wordt goedkoper.. maar bij FF camera's zou het normaal zijn dat een nieuw model veel duurder is ? huh...

                Ik heb dit jaar een nieuwe Sony KD-65X9005B gekocht. Prijs ? Zowat de helft van het vorige model KD65X9005A en dat op een tijdsverschil van 1 jaar ! .... en dit terwijl het nieuwe model toch ook weer iets beter is.

                Zo heb ik een 4 tal jaar geleden een iPhone 4/16gb aangeschaft.. prijskaartje 639 euro.
                Nu koop je model 6 voor 699 en das een vergeeflijke 60 euro verschil... gezien deze 2 toestellen dag en nacht met elkaar verschillen plus de kloof van 4 jaar.

                Maar om het bij camera's te houden ... de A6000 is zowat op alle vlakken beter (behalve zoeker) dan pakweg een Sony NEX 7 terwijl deze laatste het dubbele gekost heeft bij de lancering.

                Dus waarom zou je meer moeten betalen voor een A7II terwijl de grootste veranderingen heel kleinschalig zijn op vlak van materiaal en het meestal gaat om pure electronica ?
                Last edited by Funcky; 21 november 2014, 22:59.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #23
                  Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

                  Deze A7-II is waarop ik eigenlijk aan het wachten was om naar mirrorless FF te gaan, maar ik ga ook nog wel even afwachten wat die A-9 precies gaat zijn .
                  a900 gaat echter in geen geval weg. Véél te leuk toestel .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

                    Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                    Ieder zijn voorkeur, maar voor mij is fullframe iets magisch en ik verkies dit boven APS-C modellen (grotendeels omwille van de ISO prestaties en de mogelijkheid om te werken met een zeer beperkte scherptediepte). Qua afmetingen zie ik (bijna) geen verschil tussen een APS-C mirrorless camera (bvb de Fuji X-T1) en een Sony fullframe mirrorless camera.
                    Full Frame is niet magischer dan een ander formaat.
                    Een M43 camera is evengoed een FF camera... lenzen en sensor zijn op elkaar afgestemd.
                    M43 heeft wel het voordeel van heel compact te zijn... zowel lenzen als Body's dit in tegenstelling tot APS camera's.

                    Bij Canon-Nikon en in mindere mate de andere merken worden op vlak van APS Camera's de lenzen door elkaar gemixt.
                    FF Lenzen horen eigenlijk niet thuis op die kleinere sensor maar soms kan dit wel goede resultaten geven door de sweet spot.
                    Best is dus een objectief die voor dat type sensor gemaakt is.

                    FF verwijst gewoon naar een oud tijdperk waar het kleinbeeld formaat rechtstreeks komt uit de filmindustrie.
                    Een APS sensor is uiteraard kleiner dan FF sensor maar de term Crop-camera vind ik dikwijls misplaatst.
                    Crop verwijst eerder om ons een idee te geven hoe je objectief (beeldhoek) er gaat uitzien na berekening.... velen onder ons hebben trouwens analoog gefotografeerd en gaan automatisch omrekenen bij een APS objectief en da's vertrouwder.
                    Trouwens .. we zeggen toch ook niet dat een Canon 5D een crop-camera is van een midden formaat ?

                    Als je bij een compact camera met 1/1.7 op 6 mm werkt weet je ook niet hoe je beeldhoek er gaat uitzien als je niet vertrouwd bent met dat formaat.
                    Bij berekening weet je dat het hier gaat om een 28mm.

                    Het maakt maar weinig uit of je camera Kleinbeeld of APS is.
                    Het is het gene wat je ermee wil doen en mee wil bereiken is het enige die telt.
                    En voor velen is APS camera ideaal... ook voor een beperkte DOF.
                    Ook M43 camera's kunnen een perfecte uitkomst bieden voor hetgeen je wil bereiken.
                    De keuze van je camera is puur persoonlijk.

                    De term Crop wordt door velen veel te dikwijls gebruikt als synoniem voor minderwaardig.. wat niet correct is.
                    Full Frame termen worden gebruikt als meerderwaardig... wat ook niet correct is... laat ons zeggen dat er heel veel Full frame koorts heerst tegenwoordig waarmee ik niet wil zeggen dat 24x36 zijn nut niet heeft... (dat moet je zelf uitmaken)
                    En tegenwoordig kan je met kleiner sensors goed aan de slag gaan op gebied van High Iso en ook Dof controle tenzij je iemand bent die de limieten gaat opzoeken... in dat geval is het nooit genoeg natuurlijk.

                    Dus met bovenstaande wil ik zeggen dat Kleinbeeld alias FF camera niet magischer is dan een andere camera.
                    Mijn RX100III is magischer dan mijn 5D2 als je kijkt wat je uit zo'n klein ding tovert.
                    Last edited by Funcky; 22 november 2014, 00:02.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

                      Sorry hoor,maar volgens mij bij blijft toch nog steeds gelden "hoe groter de drager hoe beter"(wel minder dan vroeger in het filmtijdperk)(software ed.)Er zijn er die zeggen dat er bijna geen verschil is tussen APSC en FF,maar wanneer ik mijn A7 van APSC uit naar APSC aan zet met FF lens op het toestel,dan zie ik toch een groot verschil hoor.Mijn lens wordt dan een telelens(wel minder pixels uiteraard).Dus er is wel degelijk verschil tussen APSC en FF,Om niet te spreken van de kleinere sensors.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

                        M43 is niet mijn ding. Een zeer beperkte scherptediepte ermee bereiken is niet mogelijk en de ISO prestaties vind ik ook te zwak. Voor sommige mensen is dit geen probleem, voor andere mensen dan weer wel (ik behoor tot de laatste groep). Kleiner dan APS-C wil ik niet (meer) gaan. Sterker nog, als Sony in de toekomst een mirrorless camera zou uitbrengen met een large format sensor erin en hij zou binnen mijn budget liggen, dan zou die camera mijn voorkeur genieten.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

                          Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                          Sorry hoor,maar volgens mij bij blijft toch nog steeds gelden "hoe groter de drager hoe beter"(wel minder dan vroeger in het filmtijdperk)(software ed.)Er zijn er die zeggen dat er bijna geen verschil is tussen APSC en FF,maar wanneer ik mijn A7 van APSC uit naar APSC aan zet met FF lens op het toestel,dan zie ik toch een groot verschil hoor.Mijn lens wordt dan een telelens(wel minder pixels uiteraard).Dus er is wel degelijk verschil tussen APSC en FF,Om niet te spreken van de kleinere sensors.
                          De psychische eigenschappen van FF kan je idd niet ontlopen en de resultaten zijn altijd anders tegenover een APS sensor op vlak van DR, DOF en ruis prestaties maar dan alleen binnen dezelfde tijd en technologie.
                          Mijn OMD doet het bv. beter in vergelijking mijn oude Nikon D200 die een grotere sensor heeft en die laatste was ik ook best tevreden van (behalve ruis die al goed zichtbaar was op iso 800)

                          Met mijn 5D kan ik uiteraard en beperktere DOF halen.. maar het hoeft niet voor mij dat bijvoorbeeld in een Portret alleen de wimpers scherp zijn en de rest erbuiten valt.
                          Als ik met FF op F5.6 werk dan is dat op de OMD 2.8.. en heb ik gelijkaardige resultaten.

                          De kracht van een beperkte DOF bij full frame zit hem vooral in middellange afstanden waar je met FF en een lens met grote opening je object nog goed kunt isoleren van de achtergrond en dat is idd veel minder mogelijk met een M43 of APS sensor.

                          En idd ziet u een groot verschil als u lenzen van FF op APS zet... maar dit is geen kwalitatief gegeven.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

                            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                            M43 is niet mijn ding. Een zeer beperkte scherptediepte ermee bereiken is niet mogelijk en de ISO prestaties vind ik ook te zwak. Voor sommige mensen is dit geen probleem, voor andere mensen dan weer wel (ik behoor tot de laatste groep). Kleiner dan APS-C wil ik niet (meer) gaan. Sterker nog, als Sony in de toekomst een mirrorless camera zou uitbrengen met een large format sensor erin en hij zou binnen mijn budget liggen, dan zou die camera mijn voorkeur genieten.
                            Het hangt er van af natuurlijk wat je wil bereiken met een beperkte DOF.
                            Voor mij is het niet zo dat je een zeer beperkte DOF moet hebben dat er niks meer scherp is in je foto.
                            Maar op langere afstanden werken met een beperkte DOF is idd al zeer moeilijk met een M43 camera en ga je prime's moeten gebruiken van 0,95.

                            Als ik op trektocht ga dan ben ik echt blij dat ik de OMD heb. Dat scheelt echt wel in je rugzak.
                            Ik heb dat met mijn 5D destijds ook gedaan en da's eigenlijk heel lastig als je daar nog een paar zware lenzen meeneemt...pakweg 4 kg aan materiaal tegenover 900 gr met de OMD en in dat geval kom je met gelijkaardige fotoresultaten thuis.

                            Ik neem altijd de camera mee volgens de behoefte dat ik er mee wil doen.. en op trektocht is dat de OMD of de FZ1000, op feestjes of resto de RX100 en voor meer specifieke doeleinden de 5D.
                            Ik begrijp ook dat iemand die elke dag sportfotografie doet dat die zijn 1D zal meenemen en dat die camera in dat geval ook het meest zal voldoen aan die eisen.

                            Deze A7II zal weer een hoogstandje zijn van Sony, daar twijfel ik niet aan....
                            Persoonlijk vind ik dit als camera het juiste geëvolueerde concept...
                            De Body ligt gewoonweg perfect in je hand en de knoppen zitten voor mij op de juiste plaats.
                            Van alle Systeemcamera's vind ik op dat vlak de A7 superieur, beter dan mijn OMD, beter dan de Fuji's...
                            ... en dat geldt ook een beetje voor de a6000 die gewoonweg super in de hand ligt.
                            Last edited by Funcky; 22 november 2014, 09:43.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

                              Indien er volgens u geen verschil in kwaliteit is tussen een grote sensor en een kleine sensor,waarom gebruikt men dan niet voor alle toestellen een sensor uit een compactje, of eentje uit een smartphone.Dit zou toch veel goedkoper zijn dan,aangezien er geen verschil is in kwaliteit.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sony A7 II aangekondigd : nu met IBIS !!

                                zal nog beetje verder doen met mijn ouwe trouwe A700 denk ik, tenzij er een heel erg mooi koopje te doen is.
                                Sony RX10 Mark IV
                                nog een fijne dag verder!
                                Guido

                                Comment

                                Working...
                                X