Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DxOMark

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: DxOMark

    De verschillen die je meekrijgt op DXO tussen Canon en Nikon zijn marginaal in real life.
    Het is eerder een gegeven dan een referentiepunt.
    Het is maar al te absurd dat je een Camera alleen maar zou kopen op basis van die gegevens.
    Het maakt je geen beter fotograaf, daarom zijn de onderlinge verschillen tussen alle camera's binnen dezelfde categorie te klein.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #32
      Re: DxOMark

      Als ik hier even rondkijk zou je het op den duur vreemd gaan vinden dat je met een Canon camera nog een bruikbare foto kan maken .
      Ik weet niet of ik eigenlijk compassie moet hebben met pixelpeepers of niet, fotograferen jullie eigenlijk wel of gapen jullie enkel naar jullie zonder twijfel gekalibreerde scherm op 100%
      Vorige week kreeg ik van een ontwerpbureau de vraag of ze een foto van een velduil die ik met een 1Dmk3 maakte ( jawel een camera van bijna 8 jaar oud ! ) kunnen gebruiken om in groot formaat in de inkomhal van het bezoekerscentrum in Ammeland te hangen, moet ik nu zeggen dat dit niet zal gaan omdat er teveel ruis aanwezig is
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #33
        Re: DxOMark

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Bij mij gaat het wel over praktijkervaring, niet over laboratoriumtests waarbij ze bewust gaan onderbelichten om daarna de foto in de bewerking terug goed te trekken, maar dan vraag je zelf om problemen.
        Iemand die weet wat hij doet, die moet tijdens de bewerking de belichting geen twee stops verhogen.
        Hier sla je de nagel op de kop , maar ik vrees dat tegenwoordig bij velen het schoentje wringt bij dat laatste zinnetje...
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment

        Working...
        X