Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 6D of 7d mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

    De foto van in die ene link is inderdaad wel veel scherper dan de 7d mkII (foto van de glazen) andere kan ik niet openen.

    even over het nieuwe glas, dan zou ik idd nieuw glas moeten kopen, en denk dat ik dan (moest ik deze full frame kopen) de 24-105mm kopen en de lens die ik altijd gebruik (15-85mm) is echt een van de beter lenzen op crop sensor.

    doel is, mijn rookfotografie, druppelfotografie, binnen bepaalde tijd studiofotografie, af en toe rally (niet meer dan 3 per jaar)

    reisjes en citytrips, en ook vooral landschappen dan.

    een reden waarom ik twijfel voor de 6d is omdat deze niet meer de nieuwste is en ook de autofocus punten

    is er een alternatief bij Nikon full frame die nieuwe is?

    hoge iso gebruik ik niet veel, enkel op citytrip eens, maar niet veel.

    wil natuurlijk en zo scherp mogelijke foto's zoals iedere fotograaf denk ik die er toch wat mee bezig is

    zou er een groot verschil zijn als je een afdruk maakt van 60x90 van dezelfde foto tussen deze 2 camera's

    dus hopelijk kan je er mij nog mee verder helpen

    groetjes.

    Oorspronkelijk geplaatst door siamees Bekijk bericht
    Uit wat ik opmaak voor wat je de camera gaat gebruiken heb je volgens mij geen 10fps nodig en niet het laatste nieuwe super AF-systeem.
    Tenzij je regelmatig een voetbal wedstrijd gaat schieten of vogels in het zwim zou ik niet voor de 7D mark II gaan. Van wat ik er tot op vandaag heb van gelezen wordt de 7D mk II een fantastisch toestel maar wel een dedicated toestel. Sport, wildlife, video,... dan is de 7D mk II wat je moet hebben. Ja het schiet ook al de rest maar daar zijn er anderen beter in. Het is eigenlijk een gemakkelijke discussie omdat het zo'n 2 verschillende toestellen zijn. Sport VS Full-Frame. In jou geval zou ik voor de 6D gaan. De toegeving die je doet in fps en AF win je aan beeldkwaliteit, lichtsterkte, bereik (en Bokeh... :-))

    En aangaande je lenzen. Ik neem aan dat je nu 1 APS-C lens hebt voor de 550D? Of wel houd je die bij ofwel verkoop je die. Ik denk dat je zowieso toch ook nieuw glas moet kopen. Ik neem aan dat die eerste lens een kit-lens is? Je toestel upgraden naar 7D mk II of 6D zonder je glas up te graden heeft weinig zin. En al het Full Frame glas dat je koopt kan je ook nog steeds op je 550D gebruiken.
    Heb 2 vergelijkingsbeelden bijgevoegd van http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
    6D vs 7D mk II aan iso 100 en iso 3200. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik schiet toch regelmatig aan hogere iso's om niet te moeten werken met flash, omdat het gemakkelijker is on-the-move of omdat je het natuurlijk licht wil behouden.



    Ik heb een 5D mk II en mijn volgende toestel wordt zeker een 7D mk II. Juist omdat ik met sport zo graag eens die hoge FPS wil hebben en omdat de autofocus van de 5DmkII bij sport (snel bewegende objecten) sucked!! Maar ik ga nooit de 5D wegdoen. Zou niet kunnen zonder de Full Frame.

    Just my two cents ;-))
    Sia
    Last edited by svanma; 1 november 2014, 17:42.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

    Comment


    • #17
      Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

      Heb eens 3 setjes samen gesteld

      1.

      7d II + accu + 16gb kaart
      BG-E16 Batterijgrip
      Canon EF-S 10-22mm F3.5-4.5 USM

      2568 euro

      2.

      Canon EOS 6D Body + Accu
      Canon EF 24-105mm F4.0 L IS USM Bulk
      Batterijgrip tbv EOS 6D
      Tokina 16-28mm F2.8 AT-X Pro FX Canon
      of
      Canon EF 17-40mm F4.0 L USM

      3034 euro

      3.

      Canon EOS 6D Body + Accu
      Canon EF 24-105mm F4.0 L IS USM Bulk
      Batterijgrip EOS 6D

      2345 euro

      4.

      Canon EOS 6D Body + Accu
      Tokina 16-28mm F2.8 AT-X Pro FX Canon
      of
      Canon EF 17-40mm F4.0 L USM
      Batterijgrip EOS 6D

      2384 euro

      en de laatste

      7d II + accu + 16gb kaart
      BG-E16 Batterijgrip
      APPLE MACBOOK PRO 13´´RET.MGX72

      3348 euro

      Met het 3de setje heb ik eenzelfde bereik of ik nu heb (15-85 * 1.6= 24*136)

      groeten
      Last edited by svanma; 1 november 2014, 18:50.
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #18
        Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
        ah ok, dit zijn de laatste brandpuntafstanden die ik gebruikt heb bij landschap

        15-15-21-32-32-20 (op cropcamera dus)

        Dus als je deze afstanden bekijkt is de cropcamera voldoende voor mijn landschappen ?

        groeten
        Is de beeldkwaliteit van je 550D voldoende ?
        Tenzij je kamerbreed afdrukt zou dat bij de lage ISO die je bij landschap gebruikt geen probleem moeten zijn.

        Waarom niet gewoon een 10-18 bijkopen, beter dan de 10-22, en voor wat die kost hoef je nu niet te piekeren over al dan niet overstappen op FF .

        Comment

        Working...
        X