Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Een gevat antwoord van iemand met een gestabiliseerde arm
Er staat niet bij dat het volledig uit de losse hand was en hoeveel pogingen hij heeft moeten ondernemen.
Als ik met mijn tamron 150-600 een paar keer probeer haal ik dat ook wel hoor en misschien wel van de eerste keer.
Er is maar één human tripod hier en dat is Jaja
Leuk dat je dat nog eens naar boven haalt
Het werkt bij nog steeds ... al zit ik nu even zonder héél lange tele - de 1200mm van mijn Sony HX300 niet meegerekend ...
Er staat niet bij dat het volledig uit de losse hand was en hoeveel pogingen hij heeft moeten ondernemen.
Als ik met mijn tamron 150-600 een paar keer probeer haal ik dat ook wel hoor en misschien wel van de eerste keer.
Er is maar één human tripod hier en dat is Jaja
Met ISO 12800 bij f6.3 moet je bij daglicht een aanzienlijk kortere sluitertijd kunnen toepassen dan 1/40.
Ik heb overigens mijn twijfels bij dit uit de losse pols verhaal.
Ik heb wel het idee dat je het een beetje kan leren met oefening. Toen ik constant met mijn 50-500 rondliep, had ik ook meer geslaagde foto's met trage sluitertijd dan ik ooit durfde te verwachten. Dat moest ook, want met f/6.3 en ISO800 op een 10D zat je zowat aan het maximaal haalbare. Nu ik maar 1500 foto's in een jaar meer maak, is mijn hand een stuk minder vast geworden. Of zou dat de leeftijd zijn? (Maar ik ben nochtans nog een jonkie...)
Comment