Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: twijfel

Inderdaad, ik wist dat er 2 card slots op zitten, dus de 2 aparte sd kaartjes staan al vast.

Die case... ik weet niet of het een handig iets is....

Ik kan misschien beter voor de body alleen gaan en er een losse lens bij kopen en het pakket laten voor wat het is?
    Last edited by zunoel; 24 november 2014, 22:15.

Comment

Je kan j-peg en raw naar een bepaalde kaart schrijven.
      Last edited by zunoel; 24 november 2014, 22:16.

Comment

Ik heb nog steeds geen camera aangekocht, ik geraak er niet uit en het is precies hoeveel te meer ik opzoek, zoveel te meer begin ik te twijfelen. Af en toe heb ik bij een camera iets van ja dat wordt hem... en dan klik ik nog even verder op een website en zie ik weer wat anders. frustrerend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irisd Bekijk bericht
          Ik heb nog steeds geen camera aangekocht, ik geraak er niet uit en het is precies hoeveel te meer ik opzoek, zoveel te meer begin ik te twijfelen. Af en toe heb ik bij een camera iets van ja dat wordt hem... en dan klik ik nog even verder op een website en zie ik weer wat anders. frustrerend
          Staar je niet blind op details, koop een toestel en begin te fotograferen.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Mijn grootste twijfel is
            Nikon 5200 of Nikon 7100
            Heb ik momenteel genoeg aan 5200 of ga ik me toch snel frustreren? Is het gebruiksgemak van de 7100 echt zoveel beter? Kan ik niet beter een goedkopere body nemen (5200) en investeren in lenzen? Allemaal vragen die me bezig houden, het is dan ook geen 5 euro die je uitgeeft.

Comment

Begin dan met een 7100 en één lens. Leef je daar mee uit en verken de mogelijkheden. Later kan je nog wat glas bijkopen.

Comment

idd als het twijfel is ga je gewoon voor de d7100, dan ben je zeker
                en een goeie lens(geen kitlens) dan gebruik je die body dan ook ten volle
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

Comment

Ik heb vorig jaar ook voor dezelfde keuze gestaan en heb toen voor de D5200 gekozen. Je gaat je echt niet snel frustreren door het gebrek aan een 2e instelwieltje of het lcd scherm (je hebt nooit anders gekend), het snelmenu van de 5200 is heel overzichtelijk en maakt manuele instellingen ook nog handig en snel.
                  Ok, de bij de D7100 is dit iets handiger en sneller, maar is je dat 400€ waard? Je vindt altijd wel een toestel dat beter is dan het toestel dat je wil kopen, je moet gewoon voor jezelf uitmaken of het prijsverschil hiervoor wil betalen.
                  De D5200 is een heel goed toestel en naar mijn mening kan je beter je geld investeren in betere lenzen (die je waarschijnlijk langer gaat behouden dan de body) of een externe flits. Of gewoon genieten van je nieuw toestel en het feit dat je nog steeds 400€ over hebt ;-)
                  Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irisd Bekijk bericht
                    Kan ik niet beter een goedkopere body nemen (5200) en investeren in lenzen?
                    Dat is altijd zo. Een body verliest enorm snel zijn waarde. Na een paar jaar raak je je investering niet meer aan de straatstenen kwijt.
                    Lenzen waar je echt tevreden over bent, kunnen nog 25 jaar mee.

Dat neemt nog altijd niet weg dat de D7100 een fenomenaal toestel is...
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Hebben jullie misschien een tip als het om macrolenzen gaat op een D5200? Ik denk toch dat hem dat gaat worden, want idd als ik dan bedenk of het die 400 euro waard is... dan begin ik liever met een goedkoper body, maar ik zou ook graag foto's nemen van insecten, bloemetjes, waterdruppels etc, dus als jullie een tip hebben voor een lens? Dan bekijk ik die graag!

Comment

Ik ben gisteren naar de konijnenberg geweest. En na nikon en canon te vergelijken, is het een Canon EOS 600D + Tamron 90mm Macro F2.8 geworden. Zo heb ik toch meteen een macro lens ter beschikking. Dus hier mag een slotje op en kan ik beginnen met spelen

Comment

Proficiat met uw keuze en natuurlijk heel veel plezier ermee. Het is een goed
                          toestel.

Comment

Van Harte met Uw keuze.
                            en heel veel plezier ermee.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              Van Harte met Uw keuze.
                              en heel veel plezier ermee.
                              grt,bouk.
                              Ik vermoed dat je de kitlens er ook nog bij hebt in pakket?

Comment

Ik heb er geen kitlens bij genomen. Heb enkel de body genomen.

Comment

Working...
                                X