Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon G7 X

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon G7 X

@ Funcky ik bedoelde dat de zoomrange misschien te beperkt is voor de toppicstarter...ik vind voor wat ik het gebruik de 24-70mm genoeg en daardoor blijft de kwaliteit gehandhaafd!
    Mijn vrouwke heeft nu de Panasonic LX5 en ik verwachte daar een opvolger van zoals in rumors de LX8 deze blijkt nu de LX100 te zijn wat ik een zeer mooi toestel vind maar niet echt iets voor mijn vrouw die het veel liever compact heeft.
    Daarom wacht ik nog even de beeldkwaliteiten af van deze nieuwe canon G7X ook de zoomrange is aantrekkelijker dan de RX100MIII voor mijn vrouw dan;
    En de Jpegs veel beter uit de GXII dan de RX100MIII ik weet niet iemand die ik ken heeft de GXII ter vervanging van zijn GX1 en hij vind nu de AF enz Wel veel beter maar zijn Jpegs uit de GX1 vond hij dan weer beter?!?
    Ik vind de Jpegs uit de RX100MIII zeer goed ook in hogere iso tot 1600 dan Hoger ga ik trouwens nooit!

grtz

Templar
    Last edited by Templar; 21 september 2014, 10:41.
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Templar,
      De Canon GX1 Model I heeft betere High iso dan de RX100III (zowel RAW al Jpeg)

Wat zoomrange betreft bedoelde ik dat ook niet naar jou toe.. maar voor gewoon algemene info

De GX1 II heeft betere Jpegs in high iso dan Model I en dat is maar mijn ervaring... u hoeft mij niet te geloven natuurlijk.
      De kleur-output-rendering van de Canon is ook veel natuurlijker (zowel model 1 als 2) tegenover de RX100

Om kwa belichting tot eenzelfde resultaat te bekomen moet je de Canon altijd onderbelichten met 2/3 stop.

Templar..Ik begrijp niet dat u zegt dat ik de Jpegs beter vind van de Canon tegenover de RX100III want dat beweer ik ook niet hoor (alleen in high iso)
      Last edited by Funcky; 21 september 2014, 11:13.
      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Dan heb ik je misbegrepen...ik kan er natuurlijk inkomen dat een grotere sensor beter is in High iso maar ik heb nu al een tijdje kunnen spelen met de RX100MIII en ik ben ongelooflijk verschoten van de prestaties bij llow light,heb al heel wat compacts gehad maar nog nooit zo'n beeldkwaliteit in low light....van de Canon GX1 reeks zeg ik enkel wat mijn maat zegt. Die was van de GX1 zeer tevreden alleen De zeer Trage AF en nog wat zaken vervloekte hij soms daarom de GX1 MII gekocht...en de beeldkwaliteit in jpegs is minder dan de vorige GX1....dat wil niet zeggen slecht natuurlijk zegt hij. Ik ga gewoon even afwachten wat die Canon G7x zegt of misschien komt er toch nog een LX8 uit
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Wat de DOF prestaties van de G1X mk2 t.o.v. de lx100, dat verschil zal klein zijn. De lx100 is lichtsterker maar de sensor van de G1X mk2 is groter en de telestand helpt ooknog wat bij de G1X mk2. Dat ziet men ook in de grafiek waar de dof met andere camera's word vergeleken. Zoals ik het interpreteer is het verschil 2/3 stop.
          75 mm bij f2.8 op 3 meter van de lx100 levert 13 cm dof op. 105 bij f4.0 op 3 meter levert 10 cm dof op.
          "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Welke SD kaartje (snelheid) heb je nodig voor de Canon Powershot G1 X Mark II : 30 / 45 of 95 mb/s.
            Vandaag langs Grobet geweest en daar zeiden ze 45 mb/s.
            Canon Powershot G1 X Mark II

Comment

Mijn mening is dat 45 mb/s voldoende zou moeten zijn.
              "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

FYI ..

canon-powershot-g7-x-review-comparison-sonys-rx100s

Voor diegenen die niet lezen ...
                "...
                Even with Canon making the belated leap to using a 1-inch type sensor, the G7 X had its work cut out for it. While we can knock Canon for dragging its heels on the issue, the G7 X is every bit the equal of the RX100 and RX100 II at a very attractive price. Sony’s new RX100 III’s viewfinder is certainly a trump card in the “Best Point and Shoot Ever” competition, but the G7 X is a credible alternative in a part of the market that has been Sony’s territory for years [...]
                We think that the G7 X will be a great fit for people that are typically Canon shoppers that want a petite point-and-shoot with much higher image quality than you’ll find for less money. The Sony RX100s are hands-down better if you’re planning on capturing action, but the G7 X is a fine option for anyone else who just wants the best camera they can fit into their pocket....
                "

afwachten of anderen dat willen bevestigen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
                  Mijn mening is dat 45 mb/s voldoende zou moeten zijn.
                  bedankt
                  heb er ondertussen 2 besteld van 32gb - 45mb/s
                  Canon Powershot G1 X Mark II

Comment

Working...
                  X