Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon D750

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Nieuwe Nikon D750

    Ik ga "het probleem" proberen uitlokken. Tot nu geen probleem gehad. Prima camera.

    Comment


    • #77
      Re: Nieuwe Nikon D750

      Intussen nog iemand iets gehoord van dat flare issue?
      Zag een youtube filmpje van die krollebolsnuiter Jarid Polin die zich er niet druk in maakte.
      Maar de reacties die onder het filmpje staan zijn hilarisch. Die Amerikanen schreeuwen moord en brand... Nikon krijgt de banvloek.

      Comment


      • #78
        Re: Nieuwe Nikon D750

        Ondertussen mijn eerste studioshoot mee gedaan en niets van ondervonden, ook al komen er flitsers van achteraan. Ik kan het enkel uitlokken tegen een spotje in die bepaalde hoek. Als Nikon de reparatie aankondigt zal ik hem waarschijnlijk binnen sturen maar voor mij op dit moment geen probleem. Super tevreden qua scherpstelling bij weinig licht
        Flickr

        Comment


        • #79
          Re: Nieuwe Nikon D750

          Ik heb het gisteravond geprobeerd (binnen natuurlijk). Ik kan het reproduceren als ik hem naar een halogeenspot richt in een bepaalde hook, een rechte lijn bovenaan het beeld. Hou je de camera een paar centimeter hoger of lager zie je het niet. Koddige is wel, richt ik hem naar een andere soort lamp ipv een hallogeenspotje , een gewone felle spaarlamp bijvoorbeeld, of een old style gloeilamp, kan ik het niet reproduceren.
          Dit week end hopelijk wat zonlicht, dan probeer ik het daar eens mee. Ik weet niet, als het probleem echt moeilijk te reproduceren is...laten prullen aan de camera?
          Hopelijk wordt een reparatie geen zaak van vele weken.

          Comment


          • #80
            Re: Nieuwe Nikon D750

            Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
            Ik heb het gisteravond geprobeerd (binnen natuurlijk). Ik kan het reproduceren als ik hem naar een halogeenspot richt in een bepaalde hook, een rechte lijn bovenaan het beeld. Hou je de camera een paar centimeter hoger of lager zie je het niet. Koddige is wel, richt ik hem naar een andere soort lamp ipv een hallogeenspotje , een gewone felle spaarlamp bijvoorbeeld, of een old style gloeilamp, kan ik het niet reproduceren.
            Dit week end hopelijk wat zonlicht, dan probeer ik het daar eens mee. Ik weet niet, als het probleem echt moeilijk te reproduceren is...laten prullen aan de camera?
            Hopelijk wordt een reparatie geen zaak van vele weken.
            Tja dat prullen aan de camera daar zit ik ook beslist niet op te wachten. Stel de aankoop ca 5 maanden uit zodat ik zeker ben dat de D750 juist is geproduceerd zonder dat er aan de bestaande voorraad is gesleuteld door reparatie centra. Moet dus nog ff door met mijn D7000.
            Heeft wel een voordeel hoor, ik houd mijn geld nog ff in mijn portemonnee, de D750 gaat in de maanden in prijs dalen en "het hebben van de zaak is einde van het vermaak" :-)

            Oh ja die D7200 verschijnt binnenkort ook, als ik daar voor kies behoef ik alleen nog maar bij mijn 16-85 ende 70-200 f4 een groothoekzoom......

            Comment


            • #81
              Re: Nieuwe Nikon D750

              Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit Bekijk bericht
              Tja dat prullen aan de camera daar zit ik ook beslist niet op te wachten. Stel de aankoop ca 5 maanden uit zodat ik zeker ben dat de D750 juist is geproduceerd zonder dat er aan de bestaande voorraad is gesleuteld door reparatie centra. Moet dus nog ff door met mijn D7000.
              Heeft wel een voordeel hoor, ik houd mijn geld nog ff in mijn portemonnee, de D750 gaat in de maanden in prijs dalen en "het hebben van de zaak is einde van het vermaak" :-)



              Oh ja die D7200 verschijnt binnenkort ook, als ik daar voor kies behoef ik alleen nog maar bij mijn 16-85 ende 70-200 f4 een groothoekzoom......
              Met de D750 is het hebben van de zaak , het begin van het vermaak...dat kan ik u wel garanderen...prima camera hoor. Ik heb mijn d7000 gehouden , alleen de lenzen DX weg gedaan. Met of zonder het flare issue , een erg goeie camera.
              Ik had m net voor het probleem begon te circuleren, dus te laat. Maar nogmaals, bij gewoon gebruik heb ik het issue nog niet gemerkt.

              Comment


              • #82
                Re: Nieuwe Nikon D750

                Ter info
                It appears that the Nikon's response to the D750 flare issue is much more than an offer for a free repair. The camera is currently disappearing from

                Comment


                • #83
                  Re: Nieuwe Nikon D750

                  Iemand die regio Oudenaarde/Gent woont en die een D750 heeft die hij door mij even zou willen laten gebruiken? Ben nog altijd heel erg aan het overwegen eentje te kopen maar een echte gebruikerstest is natuurlijk wel handiger dan wat info op internet vinden. Kan het maar vragen...
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • #84
                    Re: Nieuwe Nikon D750

                    Ik zit in Leuven helaas. Anders heb ik daar geen probleem mee.

                    Intussen nemen ze de toestellen uit de handel, en vervangen ze die door een nieuwe batch binnen een week of twee.
                    Ik heb gebruikers gesproken die al aan 2000 foto's zitten zonder een probleem. Ze kunnen het wel uitlokken, maar nog niet 'in real life' tegen gekomen.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Nieuwe Nikon D750

                      Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                      Ik zit in Leuven helaas. Anders heb ik daar geen probleem mee.

                      Intussen nemen ze de toestellen uit de handel, en vervangen ze die door een nieuwe batch binnen een week of twee.
                      Ik heb gebruikers gesproken die al aan 2000 foto's zitten zonder een probleem. Ze kunnen het wel uitlokken, maar nog niet 'in real life' tegen gekomen.
                      Kan het niet nalaten, maar onderstaand artikel is herkenbaar voor NIKON helaas.........................

                      Comment


                      • #86
                        Re: Nieuwe Nikon D750

                        Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit Bekijk bericht
                        Kan het niet nalaten, maar onderstaand artikel is herkenbaar voor NIKON helaas.........................
                        http://www.dslrbodies.com/newsviews/...laying-dr.html
                        Typisch amerikaans website/forum artikel
                        Amerika het land van lawsuits als de hond van de buren zijn drol te hard ruikt. Bottom line blijft: is het probleem erg, zo ja wordt het probleem zonder kosten en op goede manier hersteld. De rest is, naar mijn persoonlijk gevoel, praat voor mensen met teveel tijd die graag artikels schrijven op een website. Iedereen weet nu dat ze de toestellen uit de handel nemen,ze hebben het probleem erkend, en gaan het kosteloos oplossen...einde verhaal. Maar nu zou ik vooral van gebruikers willen weten hoeveel keer ze 'het probleem' al tegen kwamen.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Nieuwe Nikon D750

                          Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit Bekijk bericht
                          Kan het niet nalaten, maar onderstaand artikel is herkenbaar voor NIKON helaas.........................
                          http://www.dslrbodies.com/newsviews/...laying-dr.html
                          en canon oa heeft daar nooit last van zeker?
                          en zo zijn er nog wel wat camera's en merken waarvan er sommige modelen kinderzieken hadden
                          oa een hele reeks van de 7D had nogal wat last van banding

                          Comment


                          • #88
                            Re: Nieuwe Nikon D750

                            Ik heb mijn 750 gewoon binnen gekregen gisteren.
                            Ik ben ook benieuwd of hij straks terug moet, eerste indruk: sommige delen zoals bv het klepje van het batterijvak voelen niet echt heel solide aan maar de plaatjes die er uit komen zijn heel erg scherp.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Nieuwe Nikon D750

                              Hier kan je opsporen als uw toestel het probleem heeft al dan niet.

                              Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
                              Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

                              Comment


                              • #90
                                Re: Nieuwe Nikon D750

                                Ik heb net de D750 besteld bij Art&Craft en ze zijn terug leverbaar rond eind maart zeggen ze.
                                Vol ongeduld dus.

                                Comment

                                Working...
                                X