Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon D750

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nieuwe Nikon D750

    Ben aan het wachten tot de kit met de 24-120 in stock is.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #47
      Re: Nieuwe Nikon D750

      Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
      Ben aan het wachten tot de kit met de 24-120 in stock is.
      Wachten? Die kit is er toch al?!

      Comment


      • #48
        Re: Nieuwe Nikon D750

        Nope, en al zeker niet bij a&c, sta klaar om te bestellen dus is aftellen
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #49
          Re: Nieuwe Nikon D750

          Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
          Nope, en al zeker niet bij a&c, sta klaar om te bestellen dus is aftellen
          Ik ben van de week nog naar deze kit gaan informeren bij Foto Coudenys (aankoop is wel nog niet voor direct, maar eens gaan voelen kan nooit kwaad hé ;-)). Toen hadden ze er nog binnen...

          Comment


          • #50
            Re: Nieuwe Nikon D750

            Ik bestel altijd bij a&c, ze kennen me daar ook goed en prijs is ook steeds ok. Hij zou 15/11 arriveren, dus is niet al te lang meer. Kan ik ondertussen zien welke prime ik erbij koop
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #51
              Re: Nieuwe Nikon D750

              Het was mijn plan om een paar maandjes te wachten om te zien of er nog kinderzoektes waren bij de D750, ingedachtig de miskleun van Nikon bij het uitbrengen van zowel de D800 als de D600, maar toen de ene na de andere zeer lovende beoordeling binnenkwam van pro gebruikers, ben ik tot aanschaf overgegaan. Heb de camera nu enkele dagen en kan geen enkele reden bedenken waarom ik mijn goede "oude" D700 niet zou verkopen. De D750 is in alle opzichten beter. Ik hoef geen video en ook geen pretstanden, maar ik heb er ook geen last van. Een geweldige camera en ik word een beetje "ziek" van de opmerkingen dat dit geen pro camera zou zijn. Maar die komen vooral van mensen die een D700 hebben en niet daadwerkelijk op pad zijn gegaan met de D750. Eindelijk komt Nikon met een direkt schot in de roos.
              "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

              Comment


              • #52
                Re: Nieuwe Nikon D750

                Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                Hij zou 15/11 arriveren, dus is niet al te lang meer.
                15/11? Heb net dit zien passeren: https://www.facebook.com/FotoCoudeny...type=1&theater
                (ik hoop dat de link werkt - is van Facebook)
                De kits zijn er dus wel degelijk nu al. Wordt moeilijk om er aan te weerstaan...

                Comment


                • #53
                  Re: Nieuwe Nikon D750

                  Heb al 2x geinformeerd bij a&c, telkens bericht "15/11". Misschien enkel bij hen he.
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nieuwe Nikon D750

                    De D750 is de eerste camera van Nikon die mij nagenoeg dezelfde beelden in jpeg oplevert als de previews die ik op het scherm van de camera zie.
                    Op auto WB heb ik tijdens mijn test steeds consistente en correctie resultaten gehad waardoor de jpegs die uit de camera komen ook op dat vlak onmiddellijk afleverbaar zijn.

                    Ik was op papier niet zo onder de indruk van dit toestel, tot dat ik de resultaten zag. Voor mij een mooie deal voor mensen die een (betaalbare) stap in de FX wereld willen wagen.
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nieuwe Nikon D750

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                      De D750 is de eerste camera van Nikon die mij nagenoeg dezelfde beelden in jpeg oplevert als de previews die ik op het scherm van de camera zie.
                      Op auto WB heb ik tijdens mijn test steeds consistente en correctie resultaten gehad waardoor de jpegs die uit de camera komen ook op dat vlak onmiddellijk afleverbaar zijn.

                      Ik was op papier niet zo onder de indruk van dit toestel, tot dat ik de resultaten zag. Voor mij een mooie deal voor mensen die een (betaalbare) stap in de FX wereld willen wagen.
                      Kennelijk had je dan nog niet de vele nagenoeg unaniem positieve testrapporten gelezen. Over JPG kan ik overigens weinig zeggen, omdat ik de conversie liever zelf doe vanuit RAW.
                      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nieuwe Nikon D750

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
                        Kennelijk had je dan nog niet de vele nagenoeg unaniem positieve testrapporten gelezen. Over JPG kan ik overigens weinig zeggen, omdat ik de conversie liever zelf doe vanuit RAW.
                        Ik test een camera nooit op papier
                        Ik bekijk en vergelijk de beelden met ik gewoon ben uit mijn Df / D4 en D800 ... en deze D750 is een winner en een blijver voor mij
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nieuwe Nikon D750

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          Ik test een camera nooit op papier
                          Ik bekijk en vergelijk de beelden met ik gewoon ben uit mijn Df / D4 en D800 ... en deze D750 is een winner en een blijver voor mij
                          En de sync snelheid geen probleem als je met losse flits werkt?
                          Flickr

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nieuwe Nikon D750

                            Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                            En de sync snelheid geen probleem als je met losse flits werkt?
                            Nee, waarom zou dat een probleem opleveren?
                            www.fotofolio.be

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nieuwe Nikon D750

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                              Nee, waarom zou dat een probleem opleveren?
                              De sluitertijd heeft toch invloed op het omgevingslicht, dus ben je met de 1/200 toch iets meer beperkt bij strobisme?
                              Flickr

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nieuwe Nikon D750

                                Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                                De sluitertijd heeft toch invloed op het omgevingslicht, dus ben je met de 1/200 toch iets meer beperkt bij strobisme?
                                Nee, met mijn CLS of Pocketwizards ga ik zo hoog de camera kan. 1/4000sec dus.
                                www.fotofolio.be

                                Comment

                                Working...
                                X