Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

    ja .. de ene "rumor" is de andere waard

    Comment


    • #17
      Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

      lol regulus
      nu de lotto nog winnen

      Comment


      • #18
        Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door Kadeeke Bekijk bericht
        lol regulus
        nu de lotto nog winnen
        Ja .. ik heb toch gespeeld voor morgen LOL ! (EU-10E6)

        .. maar na wat ik hier allemaal heb zien voorbij komen denk ik er sterk aan on de volledige Canon handdoek in de ring te gooien en een Fuji X-T1 te kopen ...

        Comment


        • #19
          Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

          Zoals jij denkt, denken er wel meer en meer ... denk ik. Is het de prijs/kwaliteit verhouding, het gewicht dat je (niet) meesleurt, het herontdekken van de liefde voor fotografie, ... ?

          Oh, ja, succes voor morgen !

          Comment


          • #20
            Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

            Ik ben ook niet meer zo enthousiast als vroeger i.v.m. Canon. Maar momenteel neig ik meer naar de A7 dan naar de X-T1.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #21
              Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

              Stuk voor stuk prima camera's. De tijd van "ofwel nikon ofwel canon kopen" is een beetje voorbij. Gelukkig maar. Wel jammer dat we met een lenzenarsenaal blijven zitten
              Volgens de website van Coolblue weegt die A7 slechts 0,42 gram. Zalig gevoel !

              Comment


              • #22
                Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                Een 24 MP fullframe sensor in zo'n kleine behuizing is gewoon te gek voor woorden. Ik heb de A7 afgelopen zaterdag eventjes vastgehad en hij lag goed in de hand. Maar wat nog interessanter is, is het feit dat ik mijn Canon lenzen daarop kan gebruiken met behoud van IS, autofocus (wel een pak trager) en ik kan ook m'n diafragma instellen (dit alles gebeurt via een, weliswaar dure, metabones adaptor).
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                Comment


                • #23
                  Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                  Het gaat niet een world changer zijn zoals toen de 7D uit kwam, de mark II zal hoogstwaarschijnlijk een betere iso/ruis verhouding hebben, maar ik voel precies dat de mark II ook weer meer gericht is op video en zou ik kunnen begrijpen waarom sommige hier een uitklapbaar touch screen graag gezien hadden,de RGB + IR Photometry Sensor hebben ze gewoon van de 1D overgenomen, de 65 AF point all cross type vind ik wel een plus, gps eigenlijk niet, wifi zou ik persoonlijk beter gevonden hebben. Zie dat de prijzen van de 7D ook ineens gezakt zijn onder de 1000 euro. Maar of de 7D mark II een upgrade waardig is tegenover een 70D of 7D betwijfel ik, misschien als de auto focus van de mark II beter is, daar de auto focus van de 7D soms nogal aardig er langs zit. Heb mij toch weer een 7D gekocht, ook al kon ik wachten op de Mark II, maar in al die jaren als 7D gebruiker, vind ik de 7D nog altijd geweldig, heb daarvoor een 6D mogen lenen, maar ik kon maar niet wennen dat ik geen joystick had en de richting toetsen rond de set knop vond ik zo onhandig en nog wat andere kleine dingen die mij stoorde. Maar ik merk zelf dat ik vele zie overstappen op de lichtere mirror less systemen. Ik vermoed dat de mark II in de prijsklasse komt te liggen van de 7D toen deze pas uitkwam, maar ja toen hadden ze geen 6D in het gamma en deze is momenteel rond de 1600 euro geprijsd, dus de mark II zou eigenlijk er juist onder moeten zitten met de prijs. Ook zie ik dat er ook een stm lens word voor gesteld, ef 24-105 stm, ik vermoed dat deze de kit lens wordt bij de mark II, daarom mijn vermoeden dat er meer aandacht is besteed aan het video gedeelte. Maar het blijft nog altijd de regel, dat de kwaliteit van de foto veel afhangt van u en niet van een body.
                  Last edited by Ahtlon; 12 september 2014, 20:29.

                  Comment


                  • #24
                    Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                    Canon kennende zal de introductieprijs van de 7D2 wel 1.800 à 2.000 euro worden.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment


                    • #25
                      Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                      Yep, dat kan, was ook de prijs van de 7d toen deze op de markt kwam, maar je weet nooit bij Canon, de concurrentie is moordend nu en een crop boven een full frame zetten kwa prijs is ook niet bevorderend voor de verkoop.

                      Comment


                      • #26
                        Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                        Bwa, de 7D2 en 6D zijn camera's voor compleet verschillende doeleindes. De 6D heeft een super sensor en een vrij simpel AF systeem. De 7D2 zal een minder goede sensor, maar wel een super AF systeem hebben. Het is volgens mij geen probleem als de 7D2 duurder is dan de 6D. Ik dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat de introductieprijs van de 7D2 1.800 euro zou zijn, maar ik kan het niet meteen terugvinden op de canonrumors website.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment


                        • #27
                          Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                          Gerucht : $2199 (dat is omgerekend ongeveer €1700)

                          Comment


                          • #28
                            Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                            Alleen mag je niet omrekenen. Voor de 6D was de lanceringsprijs in dollar en euro ook ongeveer hetzelfde als ik mij niet vergis.
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                            Comment


                            • #29
                              Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                              De 7D2 en 6D zijn inderdaad 2 toestellen voor totaal verschillende doeleindes. Maar of dat rechtvaardigt dat de 7D2 daarom enkele honderden euro's duurder mag zijn, weet ik zo nog niet.
                              Ik ben net overgestapt van de 550D naar de 6D. Lang in twijfel gestaan tussen de 70D (want die is volgens de vele reviews wel beter dan de 7D) en de 6D.
                              Uiteindelijk heb ik gekozen voor de 600€ duurdere 6D, want ik fotografeer weinig sport, vogels, wilde dieren, ... En koos voor een toestel die meer geschikt was in het genre foto's die ik neem, en wou zeker een toestel die beter om kan met hoge ISO waardes. De 7D, 70D en hoogst waarschijnlijk ook de 7D Mk II zullen dit beter doen dan de 550D, maar het blijven crop toestellen, en op dat vlak zullen ze nog een groot stuk achterkomen.
                              Maar DE reden waarom ik vind dat de fullframe meer moet blijven kosten is gewoon de beeldkwaliteit. 'Ahtlon' zei, het is de persoon achter de camera die het verschil maakt en niet de body, maar ik heb gisteren voor het eerst wat foto's weest gaan maken, en ik vindt dat er een wereld van verschil is tussen de beeldkwaliteit, scherpte, kleur, contrast tussen de 6D en de 550D en toch was het dezelfde persoon die ze nam.
                              Dat de 7D, 70D en 7D MK II beter is dan de 550D geloof ik direct, maar of dat verschil ook zo groot is geloof ik veel minder.
                              Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                              Comment


                              • #30
                                Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                                Het is wel niet echt fair om de huidige prijs van de 6D te vergelijken met de lanceringsprijs van de 7D2. Een product dat (veel) langer op de markt is, heeft automatisch een aantal prijsdalingen gekend. Het is al langer geweten dat "early adopters" de volle pot betalen voor een product. De 6D had ook een lanceringsprijs van 2.000 à 2.100 euro.
                                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                                Comment

                                Working...
                                X