Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel past het best bij mij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Hey,

    Batterijen zijn dan blijkbaar minder belangrijk dan ik dacht want 500 foto's zijn er al een heleboel, dan kan ik wel efkes verder...

    Bedankt voor de hulp.
    Nog veel fotoplezier!

    Comment


    • #17
      Hallo Jo,

      Die 500 foto's lijken misschien veel,als je van een analoog fototoestel komt.
      Als je enkele maanden digitaal aan het fotograferen bent, dan merk je wel dat die snel getrokken zijn, een foto maken kost namelijk niets meer.

      Onlangs las ik hier (ik dacht in de Big Ma thread) over iemand die op een dag een 1700-tal foto's trok (plainspotting).

      Als je echt regelmatig lang op afgelegen plaatsen zonder stroom zit, dan gaat mijn voorkeur ook naar AA's.

      Je kan er altijd 'niet oplaadbare' insteken en een stel extra oplaadbare AA's zijn over het algemeen ook veel goedkoper als de toestel specifieke batterijen.

      Groetjes Pietje555 en succes bij het kiezen.

      Comment


      • #18
        Hey,

        Wil jullie nog bedanken voor de tips
        Ben langs de winkel geweest en heb ze eens naast elkaar gezet...
        DE A80 is een heel compact toestel maar heeft weinig zoom
        De Dimage Z2 heeft een grote zoom maar valt ook ineens een heel stuk groter uit
        De S1IS zit er qua formaat tussenin en heeft toch een grote zoom, ideaal om op reis in alle discretie (mensen) te fotograferen zonder dat het opvalt...
        Ben benieuwd wat het gaat geven, hopelijk overvallen ze me niet nog eens

        Groetjes
        Jo

        Comment


        • #19
          En wat is het nu geworden
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #20
            Hey,

            Heb hem nog niet gekocht, maar mijn voorkeur gaat naar de 1SIS
            Omdat hij compact is maar wel een grote zoom heeft. De kleine zoom is eigenlijk alleen goed om tijdens een feestje of dergelijke foto's te nemen maar om tijdens de vakantie mensen, dieren, te fotograferen ben je met die grotere zoom toch wel meer.
            (hopelijk kan hij nu wat langer mee)

            Groetjes
            Jo

            Comment


            • #21
              Ik heb zelf enkele weken terug ook de S1IS gekocht, en ben daar zeer tevreden over. Werkt op gewone AA batterijtjes, en ik heb mezelf zo 3 setjes 2300mHa (zwaarste herlaadbare batterijtjes) samen met een lader die zowel in de wagen via de aansteker-stekker als op 220 kan opladen cadeau gedaan (gewoon in den brico gevonden).

              Op 1 stel batterijtjes doe ik toch makkelijk een paar uur, grootste probleem is nu het opslag-media Resultaat is dat als ik op weg ben niet naar de batterijen moet omkijken (steeds 2 setjes bij, en 3de setje eventueel aan het laden in de wagen).
              Sleep is a poor substitute for coffee

              Comment


              • #22
                Hey,

                Blij te horen dat het een goede aankoop "zal" zijn (nog steeds niet in m'n bezit )
                Het grootste probleem is de opslagmedia?? Waarom? wat is er mis mee... of is dit omwille van 1 van bovenstaande topics?
                Leg je dit nog eens uit als je wil?

                Bedankt hé
                Jo

                Comment


                • #23
                  Ik vermoed dat zijn kaartje(s) nogal snel vol zijn Met digitaal is de barrière om een foto te nemen kleiner dan analoog. Bij analoog zie je pas na ontwikkelen of die goed is, maar dan is ie al betaald , dus letje misschien wat meer op vooraleer je een foto maakt... Bij digitaal is die drempel een stuk lager...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment

                  Working...
                  X