Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson Stylus Photo 2100 printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Hopelijk gaat de levering sneller dan de aanzet tot de bestelling

    Laat me eens weten wat het resultaat is, want dit is ook nog een dobber waar ik mee zit... Ik laat het meeste ondertussen afdrukken in centrales (Photoways of Photobox), maar voor een "snelle" afdruk thuis is een goede printer ook niet mis... Nu doe ik het met een HP 959 en die is best wel goed voor 10*15 en voor de occasionele 20*25, maar ik zoek toch naar iets beter...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #17
      @Kariboe veel plezier met je printer.


      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #18
        Hallo Kariboe,

        Nog even, na mijn mailtje , wat betreft bronzing! Op premium glossy paper, is dat absoluut te zien/een probleem zoals je wilt. Het pakje wat ik heb maak ik op en zal daarna door mij ook niet worden aangeschaft. Net als J@n, die zoals ik je ook al schreef inmiddels veel meer ervaring/kennis heeft, zijn voor mij de de semiglossy-heb nog even een foto zitten bekijken met veel donkere partijen (portretje van mijn zoon met beer, heb ik hier al eens laten zien en evt. nog te zien op mijn homepage)en daarop is althans geen bronzing te zien (wat zijn jouw ervaringen J@n?)- en de archival matte de papieren.

        Wat je ook aanschaft: Heel veel plezier er mee!!

        Jan
        You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

        Comment


        • #19
          ga eens op de site :
          www.lyson.com

          Comment


          • #20
            Nog eens bedankt voor alle 'steun en toeverlaat' !!!
            Ik hou jullie zeker op de hoogte... Printer vandaag definitief besteld. Ik verwacht de levering... binnen de week...
            En dan testen én jullie op de hoogte houden...
            Wel eventjes geduld hebben - gelieve rekening te houden met m'n trage mogelijkheden

            @ jamondap : dank voor je mail. Eventjes voorzichtig (en kort) bijpraten lost vele mogelijke en nodeloze conflicten op voorhand op...
            @ dent : interessante link - iets te complex om nu zomaar door te nemen - maar ie staat bij mijn (nog veel) te lezen favorieten... Ik hou 'em in de gaten...
            Zijn er trouwens forummembers met ervaring met deze producent ? Laat in dat geval iets weten - positief of negatief...

            Greetz,
            Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #21
              Originally posted by jamonadap
              Hallo Kariboe,

              Nog even, na mijn mailtje , wat betreft bronzing! Op premium glossy paper, is dat absoluut te zien/een probleem zoals je wilt. Het pakje wat ik heb maak ik op en zal daarna door mij ook niet worden aangeschaft. Net als J@n, die zoals ik je ook al schreef inmiddels veel meer ervaring/kennis heeft, zijn voor mij de de semiglossy-heb nog even een foto zitten bekijken met veel donkere partijen (portretje van mijn zoon met beer, heb ik hier al eens laten zien en evt. nog te zien op mijn homepage)en daarop is althans geen bronzing te zien (wat zijn jouw ervaringen J@n?)- en de archival matte de papieren.

              Wat je ook aanschaft: Heel veel plezier er mee!!

              Jan
              Zelfs op Epson Semi Gloss is bij bepaalde foto's en onder bepaalde hoeken een lichte mate van bronzing te zien. Maar voor mij absoluut geen issue. Ook de printsnelheid is voor mij geen enkel probleem. Ik ben een purist en al zou het nog langer duren als ik doordaar een betere kwaliteit kreeg zou ik het ook doen. We hebben voor huis- tuin- en keukengebruik een Canon i850 en die spuugt er in enkele minuten een A4 in kleur uit.
              Dat rustige printen van die Epson 2100 heeft voor mij iets magisch. Millimeter voor millimeter komt daar weer zo'n prachtprint van 33 bij 48 cm naar buiten.

              Comment


              • #22
                Ik gebruik meer dan een jaar de Epson 2100 met zeer goed resultaat in kleur en dit zowel met Epson als Ilford papier. Met zwart-wit afdrukken heb ik minder ervaring, deze druk ik af op de Epson 1200.

                Ik kan mij dan ook aansluiten bij de positieve commentaren van voorgaande topics.
                http://www.torekefoto.be

                Comment


                • #23
                  Originally posted by j@nZelfs op Epson Semi Gloss is bij bepaalde foto's en onder bepaalde hoeken een lichte mate van bronzing te zien.
                  Oké dus toch!

                  Dat rustige printen van die Epson 2100 heeft voor mij iets magisch. Millimeter voor millimeter komt daar weer zo'n prachtprint van 33 bij 48 cm naar buiten.
                  Heel herkenbaar!

                  Kariboe, alvast veel plezier met je nieuwe aanschaf en laat ook hier zeker nog eens horen wat betreft je ervaringen.

                  groetjes,

                  Jan
                  You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                  Comment


                  • #24
                    Ik heb mij net een epson stylus photo 2100 aangeschaft en heb een paar vraagjes. Bij de printer was als zwarte inkt photo black meegeleverd. Wanneer ik wil afdrukken op bvb epson photo quality inkjet paper dan staat deze optie niet tussen de afdrukmaterialen. Ook transparanten bvb staat er niet tussen. Klopt dit dat de reden daarvoor is omdat de zwarte inkt nu photo black is, en wanneer ik matte black zou gebruiken, dat ik dan meerdere keuzes zou hebben in afdrukmaterialen?

                    Is het dan met die matte black ook mogelijk om op glossy papier te printen? En zou je de 2 cartridges kunnen switchen of moet je wachten tot ze helemaal leeg zijn?

                    En wanneer je op gewoon papier print, staat de afdrukkwaliteit automatisch op normaal-360 dpi, maar wanneer ik daarmee een afbeelding afdruk zijn er lijntjes te zien, dit zou toch eigenlijk niet mogen? Wanneer ik dan instel op 1440 dpi is het wel in orde hoor, maar ik stel mij gewoon de vraag of dit normaal is bij deze printer of of er iets fout loopt. Het is de eerste keer dat ik mij zo'n gesofistikeerde printer aanschaf, maar wanneer ik vroeger op simpele printers bvb een paper voor school met afbeeldingen wou printen op 'normaal' dan was dit nooit een probleem.

                    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik heb al gemaild naar de support service van epson, maar die reageert niet.
                    Ook url's met info over deze printer zijn heeeeel erg welkom.

                    Alvast bedankt

                    Comment


                    • #25
                      De Epson Stylus Photo is alleen geschikt voor Epson Semigloss Paper en voor Epson Matte Paper. Voor Semigloss gebruik je Black Photo inkt en voor het Matte papier de Black Matte inkt. Je kan de cardridges zonder problemen tussendoor wisselen.
                      Photo Quality inktjet Paper staat niet tussen de afdrukmaterialen omdat dat glanzend papier niet wordt aanbevolen voor deze printer. De Epson 2100 is namelijk een zogenaamde pigmentprinter en pigmentinkt is niet geschikt voor glanzend papier.
                      De Epson is een zeer specifieke Photoprinter en om die reden ook minder geschikt voor transparanten.

                      Lijntjes bij 360 dpi mag eigenlijk niet, maar ik weet uit ervaring dat dat bij de meeste printers het geval is. 360 dpi is ook meer geschikt voor tekst en dan vallen die lijntjes niet zo snel op. Behalve af en toe een A4tje tekst, is de printer alleen geschikt is als fotoprinter met duur fotopapier. Voor foto's op gewoon papier is de inkt en de printer te duur en het resultaat ronduit slecht. Minstens gebruiken bij 720 dpi, maar aanbevolen bij 1440 dpi 2280 dpi kan ook, maar levert nauwelijks een beter resultaat op.
                      Je schrijft dat het een sophisticated printer. Gezien je vragen vraag ik mij af of je van te voren wel goed op de hoogte was van de voor- en nadelen van een pigmentprinter. Ben je wel goed voorgelicht in de zaak waar je de printer kocht.
                      Afijn, ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt. hieronder een URL van een site waar de printer uitgebreid besproken wordt:

                      http://www.photo-i.co.uk/ (klik op reviews)

                      De supportmedewerkers van Epson weten weinig van de Epson 2100 af. Vaak zijn het invalkrachten die een helpprotocol van het papier af lezen.

                      Succes ermee,

                      Comment

                      Working...
                      X