Deze namiddag ben ik in Mediamarkt binnengesprongen om een paar nieuwe toestellen vast te pakken. Helaas hadden ze nog geen Fuji X-T1, en de batterijen van de X-A1 en de Sony a6000 waren leeg. Ik heb bijgevolg enkel de a5000 wat kunnen testen, met standaard 16-50, en ik kwam tot een teleurstellende vaststelling: De AF is niet te vergelijken in snelheid met eender welke SLR. Het gaat nauwelijks beter dan met mijn Lumix FZ150 (een degelijke bridge met kleine sensor).
De lichtomstandigheden in een winkel zijn minder gunstig, maar wel een goeie test voor de AF (in tegenstelling tot vakantieweer, waarin ik van elk toestel snell AF lock verwacht). Uiteraard heb ik op korte tijd en met weinig toestellen geen goede indruk kunnen vormen, maar ik wil wel eens horen van de mensen die kunnen vergelijken: hoe presteert volgens jullie de AF van een Fuji X, een M43 of een Sony E-mount in vergelijking met een SLR?
De lichtomstandigheden in een winkel zijn minder gunstig, maar wel een goeie test voor de AF (in tegenstelling tot vakantieweer, waarin ik van elk toestel snell AF lock verwacht). Uiteraard heb ik op korte tijd en met weinig toestellen geen goede indruk kunnen vormen, maar ik wil wel eens horen van de mensen die kunnen vergelijken: hoe presteert volgens jullie de AF van een Fuji X, een M43 of een Sony E-mount in vergelijking met een SLR?
Comment