Eigelijk ben ik op zoek naar een goede vervanger voor mijn huidig toestel, de Nikon D3300. Ik kocht dit 'instapmodel' toen hij net uit was, en met macro (Sigma 150mm) heb ik al leuke resultaten gehad. Bij dit soort foto's werk ik altijd op statief dus kan ik de ISO laag houden.
Ik heb van mijn zus haar tele Nikon 300mm f4 af-s gekregen, maar samen met een Nikon 1.4x TC vallen de foto's toch wat tegen. Om toch een degelijke sluitertijd te krijgen moet ik de ISO serieus hoog zetten om toch ook een goede scherpte te krijgen. (met het bijhorende detail verlies). Er zijn plannen om deze lens + tc te vervangen, en budgetwijs gedacht aan de nieuwe Tamron 150-600mm (want bv. een 500mm prime kan er niet af )
Dus de vraag: welke body is het interessantste te wetende dat ik graag:
- macro (insecten, vlinders, …)
- tele werk (vogels, reptielen, …)
- occasioneel landschap / familie
Hij moet ook wat weerbestendig zijn.
Misschien ook niet onbelangrijk: mijn overige lenzen: Nikon 35mm 1.8, en Sigma 17-70mm 2.8-4 (Deze zijn wel DX lenzen, maar vervangbaar natuurlijk)
Ik heb van mijn zus haar tele Nikon 300mm f4 af-s gekregen, maar samen met een Nikon 1.4x TC vallen de foto's toch wat tegen. Om toch een degelijke sluitertijd te krijgen moet ik de ISO serieus hoog zetten om toch ook een goede scherpte te krijgen. (met het bijhorende detail verlies). Er zijn plannen om deze lens + tc te vervangen, en budgetwijs gedacht aan de nieuwe Tamron 150-600mm (want bv. een 500mm prime kan er niet af )
Dus de vraag: welke body is het interessantste te wetende dat ik graag:
- macro (insecten, vlinders, …)
- tele werk (vogels, reptielen, …)
- occasioneel landschap / familie
Hij moet ook wat weerbestendig zijn.
Misschien ook niet onbelangrijk: mijn overige lenzen: Nikon 35mm 1.8, en Sigma 17-70mm 2.8-4 (Deze zijn wel DX lenzen, maar vervangbaar natuurlijk)
Comment