Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d iii overkill of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: 5d iii overkill of niet?

    Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
    Ik heb dit inderdaad gewoon omgerekend... Afwachten dan maar.
    Mijn gok: 1.800 à 2.000 euro als lanceringsprijs.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #62
      Re: 5d iii overkill of niet?

      Eens je een full frame hebt wil je nooit nog een crop (voor portretfotografie)
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

      Comment


      • #63
        Re: 5d iii overkill of niet?

        Volia, de knoop is doorgehakt.

        Ik ben sinds enkele dagen trotse eigenaar van een 5D mark 3.
        Ik heb zo'n vermoeden dat ik hier geen spijt van ga krijgen

        Nu zit ik wel nog met een ander dilemma; Ik houd dus ook mijn 60D als tweede body. Nu overweeg ik om mijn 17-55 van de hand te doen ten voordele van een 24-105. Ik denk dat ik een standaardzoomlens wel ga missen op mijn fullframe. En ik denk ook dat ik liever met de 5D mark 3 ga fotograferen dan met de 60D.
        Maar langs de andere kant ben ik wel tevreden van de 17-55. Ze allebei hebben lijkt me ook een beetje te gek.

        Ik weet niet of ik de 2.8 ga missen, de iso van de 5D kan dit wel compenseren lijkt me? En als je wat meer afstand kan nemen zal de DOF van de 24-105 ook creatief gebruikt worden neem ik aan?

        Voorlopig kan ik nog verder met mijn primes en mijn 70-200 F4 IS op de 5D maar ik had graag wat tips of goede raad gehad

        Hoe zit het met het verschil in AF-snelheid tussen de 17-55 en de 24-105?

        Alvast bedankt voor de hulp!
        Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

        Comment


        • #64
          Re: 5d iii overkill of niet?

          Persoonlijk zou ik liever voor een 24-70 f2.8 gaan als ik jou was. Misschien een goede tweedehands eerste versie om de kosten wat te drukken?

          Ik verwacht niet dat je nog veel zult schieten met je 60D, tenzij je misschien écht een keer het extra bereik van de cropsensor nodig zult hebben...
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #65
            Re: 5d iii overkill of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Persoonlijk zou ik liever voor een 24-70 f2.8 gaan als ik jou was. Misschien een goede tweedehands eerste versie om de kosten wat te drukken?

            Ik verwacht niet dat je nog veel zult schieten met je 60D, tenzij je misschien écht een keer het extra bereik van de cropsensor nodig zult hebben...
            Bedankt voor de tip... Het prijskaartje van beide lenzen is wel niet echt vergelijkbaar natuurlijk. Een 24-105 is heel gemakkelijk tweedehands te vinden voor pakweg 500 euro. Als ik die na een tijdje beu of ik als ik niet helemaal tevreden ben kan ik nog overstappen naar een 24-70 2.8 (al dan niet de eerste versie)?

            Kan je de beeldkwaliteit, scherpte en AF-snelheid van van de 24-105 op fullframe vergelijken met die van de 17-55 op een cropcamera? Als dit zo is denk ik dat ik mijn honger voorlopig weer even kan stillen

            Natuurlijk koop ik ook liefst de beste camera's en lenzen, maar budget speelt nu eenmaal ook een rol in mijn situatie.
            Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

            Comment


            • #66
              Re: 5d iii overkill of niet?

              Ik heb de Canon 17-55 f2.8 zelf nooit gehad dus kan daar niet over oordelen. Maar in z'n algemeenheid kun je natuurlijk wel stellen dat -zeker in minder gunstige lichtomstandigheden- een lichtsterker objectief helpt om snel en goed te kunnen focussen. Bovendien wordt je zoeker helderder met een lichtsterker objectief. En heb je natuurlijk meer speelruimte wat betreft DoF.
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #67
                Re: 5d iii overkill of niet?

                Mijn mening:

                60D verkopen, je 5D kopen, mocht je die 'Crop sensor' nodig hebben, dan kan je ook gewoon een stukje croppen in je foto-editing programma.

                De 5D is een mooie camera, en wat is overkill? Gunnen we onszelf niet allemaal het beste? als je het kan betalen, en je er plezier aan hebt gewoon doen. Als je er je geld mee verdient dan is het zelfs een no-brainer.
                My Website
                Light is all I need.

                Comment


                • #68
                  Re: 5d iii overkill of niet?

                  Beste Forumleden,
                  even in de rand ...
                  Ik ben onlangs overgeschakeld van een 5D mkII naar een 5D mkIII. Een wereld van verschil wat de AF mogelijkheden en AF trefzekerheid betreft, beetje betere prestaties op hoge ISO, enfin, de gekende veel besproken sterke punten van de camera.
                  Maar toch mis ik de (ondertussen verkochte) 5D mkII, waarom kan ik niet precies zeggen. Is het omdat de uitdaging groter was om met een eenvoudige AF toch haarscherpe foto's te maken? Is het omdat het mijn eerste FF was? Qua beeldkwaliteit ontlopen de twee mekaar niet, die is gelijk. Bedieningsgemak, kleine verschillen en kwestie van gewoonte. Maar bijvoorbeeld het geluid van de spiegel/sluiter ... de mkII klinkt gewoon veel lekkerder. Ik vind de mkII zelfs iconischer. Moest ik nu opnieuw voor de keuze staan en weten wat ik nu weet, ik zou twijfelen of ik de upgrade zou doen. Maar in het geval van de TS is het zeker geen slechte keuze om voor de mkIII te gaan.
                  Beetje off topic maar ik wou dit toch even delen.
                  GinnFizz.
                  Not all who wander are lost ...
                  EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

                  Comment

                  Working...
                  X