Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d iii overkill of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 5d iii overkill of niet?

In principe zijn er manieren om de focusfouten, die eigen zijn aan herkadreren bij grote diafragma's, te omzeilen. Je kan de camera bvb op een statief zetten en liveview gebruiken om correct scherp te stellen. Een andere optie is het oog van je onderwerp centraal plaatsen en achteraf de foto softwarematig croppen totdat je de juiste compositie bekomt (hierdoor ga je wel megapixels "wegsmijten" en dit kan een probleem zijn als je een heel grote afdruk wil laten maken van de foto). Die focusfouten ga je trouwens alleen zien als je met een (zeer) kleine scherptediepte aan het werken bent en dan gaat herkadreren. Er zijn verschillende zaken die de hoeveelheid scherptediepte bepalen/beïnvloeden (het diafragma is daar het bekendste voorbeeld van).
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
      Of een 5DIII absoluut nodig is, daar ga ik me niet over uitspreken. Wie weet voldoet een 6D ook wel. Een maand geleden was ik aanwezig op de bruiloft van een kameraad. De fotografe van dienst liep er rond met een 5DIII, maar tot mijn verbazing gebruikte ze precies enkel het middelste AF punt. De foto's achteraf waren de moeite. Maar ik vroeg me tegelijkertijd ook meteen af waarom ze niet voor een 6D gegaan was als ze toch enkel het middelste AF punt gebruikt (was een goedkopere optie geweest).

.
      Wie zegt dat er de 6D al was ?
      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Wie zegt dat er de 6D al was ?
        Dat zou een mogelijke verklaring geweest kunnen zijn aangezien de 6D iets later is uitgekomen dan de 5DIII. Ofwel gebruikt ze de camera ook nog voor andere fotografie takken waarbij het robuuste/all-round AF systeem van de 5DIII een serieus voordeel is.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Is er iemand die durft voorspellen als de prijs van een 5D mark III al dan niet gaat zakken eens Photokina voorbij is?

Ik Amerika is de prijs blijkbaar al serieus aan het zakken. Er zijn winkels die hem verkopen voor 2569 USD (minder dan 2000 euro). Hier vragen ze zelfs voor tweedehands toestellen meestal nog meer.

Ik ben wel geen voorstander van zo'n camera te bestellen in Amerika, maar ik vroeg me af of de winkels hier in België ook zullen volgen met een prijsverlaging, dan wacht ik namelijk nog een tijdje

Prijs bij fotokonijnenberg is trouwens 2649 eur...
          Last edited by fenix; 4 september 2014, 19:06.
          Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Een half jaar tot een jaar geleden heb ik hem tijdelijk aan (ik dacht) 2.507 euro zien staan in de Belgische Mediamarkt online shop. Dus een lagere Belgische prijs dan de huidige is zeker mogelijk.

Comment

Ikzelf wil ook gaan upgraden, heb nu een Eos 550D. Ik trek een beetje van alles. Dus zoek een beetje een allround reflex fototoestel. Ik sta in twijfel tussen de 70D en de 6D, 5D Mark III is mij iets teveel €, gezien ik ook nog andere hobbies heb die de nodige centen kosten. Een degelijke 2e hands 5D Mk II is al snel meer dan 1000€, dan geef ik liever die 300-400 meer uit voor de 6D die toch een stuk beter is).
              Omdat ik toch ook af en toe een trouw zou willen doen, weliswaar niet professioneel, heb ik ook in mijn zoektocht veel aandacht besteed aan huwelijksfotografie. Hetgeen de mensen met ervaring in fotografie allemaal zeggen is dat je een f/2.8 lens moet hebben. En blijkbaar is de Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM een vaak gebruikte lens. Moet weten dat die wel een 1700€ kost. Dus wil je echt als pro trouwreportages maken is zo'n lens wel een noodzaak. Je zou de Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD kunnen overwegen die een 1000€ kost maar toch minder goede prestaties voorlegt.
              Bij de door mij eerder vermelde winkel kost de 5D Mark III in combi met de EF 24-70mm f/2.8L II USM 4334.00 € tegenover 3199.00 € wanneer je de 5D Mk III zou vervangen door de 6D die op sommige punten beter scoort zelfs dan de 5D Mark III.
              Als de keuze dan wordt een 5D Mk III met een f4 lens tegen een 6D met f2.8, denk ik dat de laatste de beste keus is.
              Maar de 5D Mk III blijft wel de beste camera voor huwelijken, maar als budget een hindernis is, zal de 6D zeker volstaan. Die laatste kan zelfs focussen met heel weinig licht (enkel maanlicht), waar de 5D Mk III dit niet meer kan, dit is vooral handig bij nacht fotografie.
              Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Je hebt helemaal geen 2.8 nodig op de 6D. Die is zo goed in hoge ISO's, dat een f4 best volstaat. Twee jaar geleden kon je van zulke bruikbare ISO-waarden alleen maar dromen. En ik spreek uit ervaring (zie mijn handtekening).
                ______
                www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Je hebt helemaal geen 2.8 nodig op de 6D. Die is zo goed in hoge ISO's, dat een f4 best volstaat. Twee jaar geleden kon je van zulke bruikbare ISO-waarden alleen maar dromen. En ik spreek uit ervaring (zie mijn handtekening).
                  Vind ik te kort door de bocht en als je wat wil spelen met je dof? Elke stop ISO dat je kan winnen is meegenomen.
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                    Vind ik te kort door de bocht en als je wat wil spelen met je dof? Elke stop ISO dat je kan winnen is meegenomen.
                    Spelen met je scherptediepte kan je op f4 ook. Iedere stop die je kan winnen is inderdaad meegenomen, maar dat is niet voor iedereen kapitalen waard. Ik kan met mijn gerief wat niemand vijf jaar geleden had kunnen denken, en dat is voor mij meer dan goed genoeg. Anderen vinden dat dan weer niet, maar met dat geld ga ik nog eens extra op vakantie.
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Spelen met je scherptediepte kan je op f4 ook. Iedere stop die je kan winnen is inderdaad meegenomen, maar dat is niet voor iedereen kapitalen waard. Ik kan met mijn gerief wat niemand vijf jaar geleden had kunnen denken, en dat is voor mij meer dan goed genoeg. Anderen vinden dat dan weer niet, maar met dat geld ga ik nog eens extra op vakantie.
                      Kwestie van prioriteiten. Ik kies vaker voor een tastbaar iets (nieuwe lens oid) dan voor een goede herinnering.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                        Kwestie van prioriteiten. Ik kies vaker voor een tastbaar iets (nieuwe lens oid) dan voor een goede herinnering.
                        Inderdaad. Ik besef nogal goed dat iedere dag de laatste kan zijn en dus breng ik die graag zoveel mogelijk door met vrouw, kinderen en vrienden op plaatsen waarvan een mens gelukkig wordt. Ik heb meer dan genoeg materiaal en het is ook meer dan goed genoeg om al die herinneringen opnieuw te kunnen beleven, en dat maakt voor mij de cirkel rond. Ieder zijn ding.
                        ______
                        www.vue.photo

Comment

Sinds vandaag heb ik ook een 6D, net even opgezet. Zonet even foto gemaakt op ISO 3200, en ik had op mijn 550D op 400 al meer ruis.

Maar als je in donkere situaties komt waar je geen flits mag gebruiken, zal je denk ik toch met een f4 en hoge iso niet toekomen. al kan je dat misschien wel opvangen met de 50mm 1.8 II, heb je voor nog geen 100€.
                          Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Die verhalen van de 7DII en de 5DIV zijn volgens mij maar geruchten.
                            Tot vandaag dus...

Canon heeft de 7D mark II vandaag officieel voorgesteld.

Hier zijn de specificaties;

Canon EOS 7D Mark II Features

20.2 Megapixel CMOS (APS-C) sensor and ISO 100–16000 (expandable to H1: 25600, H2: 51200) for reduced noise at high ISOs and high performance Dual DIGIC 6 Image Processors for outstanding image quality and processing speed.

High speed continuous shooting up to 10.0 fps allows you to capture fast action.

65-point* all cross-type AF system for high-performance, accurate subject tracking with EV -3 sensitivity (center point) for focusing in extreme low-light conditions.

Canon’s innovative Dual Pixel CMOS AF enables you to shoot video like a camcorder with smooth, fast, and accurate autofocus and lets you enjoy instant and precise autofocus even when shooting stills.

Stunning Full HD video with Custom Movie Servo AF (speed and sensitivity) for continuous focus tracking of moving subjects, multiple frame rates including Full HD recording at 60p in MOV and MP4 formats and uncompressed HDMI out.

Intelligent Viewfinder II provides approximately 100% field of view for shooting ease.

Improved custom controls and built-in intervalometer and bulb timer for expanded creativity.

Magnesium alloy body with shutter durability up to 200,000 cycles and enhanced dust and weather resistance.

EOS Scene Detection System features a new 150,000-pixel/RGB+IR metering sensor for improved precision.

Built-in GPS** Receiver provides a digital compass, records location information (longitude, latitude, elevation and universal coordinated time (UTC)) as EXIF information for geotagging images when shooting.

3.0-inch Clear View II LCD monitor (approximately 1,040,000 dots) for bright and clear viewing.

Additional Features

De prijs zal naar verluid 1400 euro zijn...
                            Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                              Tot vandaag dus...

Canon heeft de 7D mark II vandaag officieel voorgesteld.

Hier zijn de specificaties;

Canon EOS 7D Mark II Features

20.2 Megapixel CMOS (APS-C) sensor and ISO 100–16000 (expandable to H1: 25600, H2: 51200) for reduced noise at high ISOs and high performance Dual DIGIC 6 Image Processors for outstanding image quality and processing speed.

High speed continuous shooting up to 10.0 fps allows you to capture fast action.

65-point* all cross-type AF system for high-performance, accurate subject tracking with EV -3 sensitivity (center point) for focusing in extreme low-light conditions.

Canon’s innovative Dual Pixel CMOS AF enables you to shoot video like a camcorder with smooth, fast, and accurate autofocus and lets you enjoy instant and precise autofocus even when shooting stills.

Stunning Full HD video with Custom Movie Servo AF (speed and sensitivity) for continuous focus tracking of moving subjects, multiple frame rates including Full HD recording at 60p in MOV and MP4 formats and uncompressed HDMI out.

Intelligent Viewfinder II provides approximately 100% field of view for shooting ease.

Improved custom controls and built-in intervalometer and bulb timer for expanded creativity.

Magnesium alloy body with shutter durability up to 200,000 cycles and enhanced dust and weather resistance.

EOS Scene Detection System features a new 150,000-pixel/RGB+IR metering sensor for improved precision.

Built-in GPS** Receiver provides a digital compass, records location information (longitude, latitude, elevation and universal coordinated time (UTC)) as EXIF information for geotagging images when shooting.

3.0-inch Clear View II LCD monitor (approximately 1,040,000 dots) for bright and clear viewing.

Additional Features

De prijs zal naar verluid 1400 euro zijn...
                              Hoe kom je aan 1.400 euro? Ik hoop dat je de prijs in dollar niet hebt omgerekend naar de prijs in euro, want het is in het verleden al meermaals gebleken dat Canon zo niet denkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                                Hoe kom je aan 1.400 euro? Ik hoop dat je de prijs in dollar niet hebt omgerekend naar de prijs in euro, want het is in het verleden al meermaals gebleken dat Canon zo niet denkt.
                                Ik heb dit inderdaad gewoon omgerekend... Afwachten dan maar.

Comment

Working...
                                X