Ik ga 5 maanden reizen (VS, Bolivia en Peru) en ben (vooral) hiervoor opzoek naar een camera. Nu heb ik al wat research gedaan en heb ik een paar camera's waarvan ik denk dat ze voor mij goed zijn alleen vind ik het moeilijk ertussen te kiezen. Een paar dingen zijn belangrijk:
- Prijs: maximum van 350 euro (liever minder)
- Goede kwaliteit van foto's
- Ook redelijk goed presteren in donkere/hele lichte omstandigheden
- Minimaal 10/15x optische zoom
- Niet al te ingewikkeld in het gebruik (wil graag leren en kan ik ook goed maar moet niet gigantisch ingewikkeld zijn)
- Dingen als WIFI en GPS interesseren mijn niks.
Camera's die ik nu gevonden heb:
- TZ40
- Sony DSC-WX300
- Sony Cyber-shot DSC-HX20
- Sony Cyber-Shot HX50
- DMC - LF1
En dan nog de vraag of het loont om voor 1 van de volgende camera's te kiezen, ondanks dat ze groter zijn (op reis wat minder handig):
- Sony A3000
- Olympus SP-820UZ
- Panasonic Lumix DMC-FZ72
- Canon PowerShot SX50 HS
- Canon PowerShot SX500 IS
Dan nog een laatste vraag: loont het om een camera te kopen waarbij je de optie van ‘manual focus’ hebt?\
Alvast heel erg bedankt! En als iemand een tip heeft voor een camera die ik niet genoemd heb dan hoor ik het ook graag!
- Prijs: maximum van 350 euro (liever minder)
- Goede kwaliteit van foto's
- Ook redelijk goed presteren in donkere/hele lichte omstandigheden
- Minimaal 10/15x optische zoom
- Niet al te ingewikkeld in het gebruik (wil graag leren en kan ik ook goed maar moet niet gigantisch ingewikkeld zijn)
- Dingen als WIFI en GPS interesseren mijn niks.
Camera's die ik nu gevonden heb:
- TZ40
- Sony DSC-WX300
- Sony Cyber-shot DSC-HX20
- Sony Cyber-Shot HX50
- DMC - LF1
En dan nog de vraag of het loont om voor 1 van de volgende camera's te kiezen, ondanks dat ze groter zijn (op reis wat minder handig):
- Sony A3000
- Olympus SP-820UZ
- Panasonic Lumix DMC-FZ72
- Canon PowerShot SX50 HS
- Canon PowerShot SX500 IS
Dan nog een laatste vraag: loont het om een camera te kopen waarbij je de optie van ‘manual focus’ hebt?\
Alvast heel erg bedankt! En als iemand een tip heeft voor een camera die ik niet genoemd heb dan hoor ik het ook graag!
Comment