Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Full Frame of APS-c sensor.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
    Als je bijvoorbeeld vanuit een hide bij schemer met 600 mm VR lens à F4, iso 6400, een sluitertijd van 1/60 en belichtingscompensatie min 1,7 gaat dit moeilijk worden met fuji systeem...

Hoe bedoelt u ? Is mij niet zo duidelijk welke richting u wilt gaan.
    Last edited by Franciskine; 1 augustus 2014, 11:10.
    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Re: Full Frame of APS-c sensor.

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      En hij is niet de enige….
      Ik heb toch altijd enige reservaties wanneer een bepaald systeem enorm gehyped wordt, zoals nu die fuji x-t1
      Enkel de voordelen worden in de verf gezet maar elk systeem heeft ook mindere kanten, en daarover wordt niet gesproken.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Als tweede toestel naast een FF zie ik dit wel nog zitten. En met één of twee lichtsterke objectieven. Kwestie dat je weet wanneer je deze camera inzet.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Ik heb toch altijd enige reservaties wanneer een bepaald systeem enorm gehyped wordt, zoals nu die fuji x-t1
          Enkel de voordelen worden in de verf gezet maar elk systeem heeft ook mindere kanten, en daarover wordt niet gesproken.
          Natuurlijk heeft de Fuji X-T1 ook zijn mindere kanten Rudy, zo is het toestel qua AF wel redelijk snel, meevolgende AF valt ook wel mee,
          bij continue opnames heb je een stuk meer zwart in je zoeker, en dat is wennen, de EVF is fantastisch, maar niet te vergelijken met een optische
          zoeker, langs de ene kant, kijk ik liever door een optische zoeker, maar langs de andere kant krijg je via EVF pakken meer info
          in je zoeker te zien, zo staat het diafragma op de ingestelde opening, en kan je perfect je scherptediepte inschatten.
          Kortom een kwestie van smaak, maar je moet er ook aan wennen.
          Over de beeldkwaliteit moet je je geen zorgen maken, deze is minstens evengoed als bij de D800.
          Het gebruiksgemak bij de D800/D3 enz. is niet te evenaren, maar als je daar de draagbaarheid tegenover zet,
          dan gaat mijn keuze naar de Fuji, het is dus voor een groot stuk afhankelijk wat je wil fotograferen.
          Verleden week heb ik de Fuji X-T1 gebruikt voor een volledige trouwreportage, voor dat soort fotografie
          is het toestel gewoon fantastisch, wat wennen aan de interpretatie van de lichtmeter, en je bent er mee weg.
          Reisfotografie zal dan ook wel hetzelfde verhaal zijn, maar voor sport zou ik toch nog steeds een degelijke reflex voornemen,
          Wat ook minder is, is het batterijvermogen, maar daar kan je je wel op voorzien.
          Kortom het is een gans ander soort toestel, dat ik persoonlijk zeer graag gebruik, maar minder geschikt voor zeer snelle actie,
          wat er uitkomt qua kleuren en huidtinten is Fuji, en dat hoef ik niet uit te leggen denk ik.
          Voor mij persoonlijk, is het als het ware een terugkeer in de tijd, niet zwaar, fantastisch glas, alle regelingen binnen handbereik
          enz. en vooral zeer moduleerbaar, als je dat wil zet je er een grip op, wil je het super licht, dan gebruik je het toestel zonder grip,
          en je weet bijna niet dat je iets mee hebt.
          Een ding weet ik, ik had een tijdje geleden een Sony Nex7 met een 24mm zeiss (ook zo een hype toestel) en dat was gewoon rommel
          vergeleken met de Fuji, Fuji doet wat het belooft.
          Is het een waardige vervanger voor een betere DSRL, in sommige gevallen zeker, maar ben je van plan om met een lichtsterke 500mm
          op pad te gaan, kies dan voor een degelijke reflex.

Comment

Andere nadelen van "flagship" toestel als dit is:

- 1/4000 max sluitertijd
            - 1/180 flash sync speed
            - vatbaar voor stof op de sensor omdat de sensor zo ver naar buiten zit (maar goed, dat weet ge en daar past ge dus gewoon mee op).
            - batterijduur
            - Fuji menu's. Sommige instellingen zijn ontoegankelijk omdat ge in een bepaalde modus zit maar er is total geen uitleg over waarom. Beetje knullig gedaan vond ik. Eens de camera geconfigureerd is en ge weet waar elk wieltje voor dient (was voor mij niet evident, bv de settings voor exposure bracketing, single shot, multiple shot, etc) alsook de verschillende AF-modi hebt doorploegd is het wel een plezier om mee te werken tot nu toe. Aan wieltjes draaien is dan wel weer gewoon tof.
            flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

Comment

Working...
            X