Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van 5DII naar...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Van 5DII naar...?

    Funcky, ik volg je 100% maar ik heb echt wel mijn redenen om dit te overwegen. De a6000 is een dijk van een camera maar voor MIJN gebruik vind ik de lens-selectie en vooral gebrek aan deftige, lichtsterke zoom een serieus probleem. Niet dat de huidige lenzen slecht zijn, maar ik ben nu eenmaal L-lenzen gewoon. En op dat vlak is de Fuji toch wel beter denk ik. Dat de 5D3 één van de beste cameras op de markt is, ga ik echt niet ontkennen. Heb er al enorm veel prachtige foto's mee gemaakt. Maar hij blijft gewoon altijd thuis in de rugzak, gewoon omdat ik dat gewicht niet wil meesleuren. En hoe goed een camera ook is, als je hem niet bij je hebt, ben je er weinig mee he.

    Zonet met beide dochters eens in de verkaveling gaan fietsen. Afin, zij fietsen en ik met de camera erachteraan. En welke neem ik dan mee? Jawel, de Sony a6000 met de kitlens, gewoon omdat dit zo licht is en ik dan ook makkelijker achter hen kan aanhollen. Met de 5D3+70200L zou ik véél mooiere foto's kunnen maken, maar begin er maar aan... Zoals ik zei, het zijn MIJN noden die veranderen en momenteel zijn die noden een lichte, handig te gebruiken camera waar ik terug het 'oldschool' gevoel van fotografie in kan vinden én een systeem dat echt goede lenzen op de kaart heeft staan.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #17
      Re: Van 5DII naar...?

      Je hebt gelijk.
      En in geval van een zoomlens dan kan je met de a6000 wel opteren voor de Zeiss 16-70 f4 maar dan ben je ook al snel 1600 euro kwijt en ben je natuurlijk in de buurt van de XT-1 met de kitlens die sneller is.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment

      Working...
      X