Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

    Tuurlijk niet verkeerd. Mijn vraagje was puur uit nieuwsgierigheid. En omdat
    ik zelf liever met een 35 mm (plus minus 50 mm) werk. Trouwens, ik ken nu
    drie mensen met een X100s, en alle drie hebben ze er zo'n stuk op waarmee
    ze er een 35 mm lens van maken.
    Dank u voor uw antwoord en heel veel plezier met uw set.

    Comment


    • #32
      Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Als de set x-t1 me bevalt, zal er misschien nog wel meer glas bijkomen, de volgende lens op de lijst zou de 56mm 1.2 kunnen zijn.
      Nogal prijzig, maar ik weet dat indien ik me een Fuji zou aanschaffen, dat
      deze er dan zeker bij moet. Heerlijk speelgoed.

      Comment


      • #33
        Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

        Daarom bestaan er verschillende lenzen dus ;-)

        Comment


        • #34
          Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Hey Funcky ik begrijp je reactie niet zo goed,je zegt dat de RX100MIII een zeer goede beeldkwaliteit heeft en ook een goede zoeker enz...maar toch trek je er niet graag foto's mee??? Heeft dat een speciale reden?

          Grtz

          Templar
          De RX is sowieso al te klein om een goede handeling te hebben. Maar ik denk dat de RX reeks - en misschien Sony in het algemeen dat veronderstel ik - niet zo'n logisch opgebouwde menustructuur heeft. Ik kan alleen vergelijken met Canon, maar van Canon weet je ongeveer hoe de vork in de steel zit zodra je de camera oppikt. Of het nu een EOS camera is, of een Powershot. Ik kan bij manier van spreken blindelings uitleg geven aan nieuwe gebruiker...

          Ik heb nu een klein jaar de RX, en ik zie de menustructuur gewoon niet voor me. Ik weet wel wat er onder mijn Fn toets geprogrammeerd staat, maar ik moet hem echt voor mij hebben en dan vind ik wel langzamerhand weer mijn weg.
          | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

          Comment


          • #35
            Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Gelukzakske -
            Inderdaad.
            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

            Comment


            • #36
              Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Ben er echt wel benieuwd naar, mijn fotografiebelangstelling zat (zit) in een dipje, en lag dit nu wel of niet aan de mindere beleving met de RX100?
              Rudy,

              Mijn fotografiebelangstelling zat ook wat in een dipje oa doordat ik er weinig tijd voor had door werkomstandigheden en op de momenten dat ik er wel tijd voor had weinig zin had.
              Sinds ik mijn X-T1 heb is dit volledig omgeslagen. Ik wil weer elk vrij momentje op pad om met dit fantastische toestel te werken.
              Ik heb (al zeg ik het zelf) heel mooie foto's gemaakt met mijn 5DmkII maar ik heb er nooit echt graag mee gefotografeerd ondanks het feit dat het een uitmuntend goed toestel is.
              De compactheid, bediening en look van de X-T1 geven me weer plezier in het fotograferen.
              Komt daarbij nog dat Fuji in mijn ogen zo goed als perfecte lenzen maakt...

              Je gaat er geen seconde spijt van hebben. Veel plezier ermee ;-)
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

              Comment


              • #37
                Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

                Is dat goede oude Fuji nu plots zo'n enorme hype, of is het merk
                daadwerkelijk bezig het hart van de fotoliefhebber te veroveren?
                Zoals bij alles zal de waarheid wel ongeveer in het midden liggen,
                maar toch een groot compliment aan Fuji, om zelfs bij de meest
                verwende onder ons het licht uitgebluste hart weer wat sneller te
                laten slaan. Dat is een onmogelijk te onderschatten verdienste...

                Comment


                • #38
                  Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

                  Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                  Rudy,

                  Mijn fotografiebelangstelling zat ook wat in een dipje oa doordat ik er weinig tijd voor had door werkomstandigheden en op de momenten dat ik er wel tijd voor had weinig zin had.
                  Sinds ik mijn X-T1 heb is dit volledig omgeslagen. Ik wil weer elk vrij momentje op pad om met dit fantastische toestel te werken.
                  Ik heb (al zeg ik het zelf) heel mooie foto's gemaakt met mijn 5DmkII maar ik heb er nooit echt graag mee gefotografeerd ondanks het feit dat het een uitmuntend goed toestel is.
                  De compactheid, bediening en look van de X-T1 geven me weer plezier in het fotograferen.
                  Komt daarbij nog dat Fuji in mijn ogen zo goed als perfecte lenzen maakt...

                  Je gaat er geen seconde spijt van hebben. Veel plezier ermee ;-)
                  Ik hoop hetzelfde te mogen ervaren.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

                    En ondertussen heb ik hem, de X-T1 met 23mm 1.4 lens.
                    Eerste indruk: snel (nog nooit zo een snelle burstmode gehad) en ongelooflijk mooie en scherpe beelden. Toffe bediening, en een "te" grote zoeker voor brildragers, (maar je kan hem verkleinen)
                    Tweede indruk, man wat is die camera groot. Komende van een rx100 is dit een klomp. Benieuwd of ik daaraan kan wennen. Nu zal er weer een fototas aan te pas komen. Bwaaaa
                    Weet er iemand of er een paraattas voor bestaat? ik heb de originele half case van Fuji, maar die beschermd uiteraard niet voldoende.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wat naast of in plaats van de RX100 mkIII

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      En ondertussen heb ik hem, de X-T1 met 23mm 1.4 lens.
                      Proficiat met uw aankoop en natuurlijk: heel veel plezier ermee. Maar
                      dat zal wel geen probleem zijn. (Zelf heb ik mijn keuze ook gemaakt,
                      en ben voor de Fuji X100s gegaan.)

                      Comment

                      Working...
                      X