Re: Na 8 jaar op zoek naar iets nieuws....
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Na 8 jaar op zoek naar iets nieuws....
Collapse
X
-
-
Heeft het eigelijk zin om XF lenzen op een X-A1 of zelfs een M-1 te plaatsen?
Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk berichtWassenaar,
Eerlijk gezegd ... Toen ik de eerste Fuji RAW-bestanden opende werd ik een beetje omvergeblazen ...
En toch had ik ook de Canon 5DMkII met L-lenzen ...
Ik ben ook geweldig opgetogen over de kwaliteit van de Fuji lenzen.
Om niet steeds de X-T1 te "moeten" gebruiken kocht ik de X-A1 erbij en die wordt als kit verkocht met de 16-50mm "kitlens".
Maar dat blijkt dus inderdaad een best aardige lens te zijn.
Puur voor de lol heb ik enige tijd geleden 2 soortgelijke foto's gemaakt: eentje met de Fuji X-T1 + de XF 18-55mm f2.8-4.0, de andere met de X-A1 + XC 16-50 f3.5-5.6
HIER staan ze ...
Je kan op dit formaat (1500x1000) het verschil eigenlijk enkel zien aan de andere beeldhoeken.
Waarmee ik maar bedoel dat Fuji al vanaf zijn basismodel van de X-series zeer goede prestaties neerzet ...
Succes in de keuze ...
JajaFuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm
Comment
-
XF lenzen zijn voorzien van metalen constructie en lens mounts, hebben meestal een groter diafragma en diafragma ringen en schakelaars (voor OIS). Ze worden geproduceerd in Japan, met uitzondering van de XF 27mm f/2.8 pancake, ook ontbreekt een diafragmaring vanwege zijn kleine omvang. XC lenzen hebben meestal een kunststof constructie, hebben een kleiner diafragma, en geen diafragma ring en hebben geen schakelaars.
XC lenzen zijn inherent compacter en lichter. Ze worden geproduceerd in China en binnenkort de Filippijnen.
Last edited by Guest42; 11 juli 2014, 23:30.
Comment
-
Hallo Wassenaar,
De XF-lenzen zijn lichtsterker dan de XC-lenzen, dus dat is alvast een voordeel.
Ze zijn daardoor uiteraard ook een stuk duurder.
Als je later beslist om verder te gaan in de X-series, dan heb je alvast toplenzen in huis met XF-lenzen.
Met de aankoop van XC-lenzen kan je - qua prijs-kwaliteit - niet veel verkeerd doen - maar het gamma is beperkt.
Denk er ook aan dat op termijn is de investering in lenzen veel belangrijker is dan in een body ...
En als antwoord op je vraag ... Waarom eigenlijk niet?
Er zijn maar 2 XC-lenzen en als je dus bv. een 35mm f1.2 wil, dan moet je naar de XF-reeks.
Jaja
Oorspronkelijk geplaatst door Wassenaar Bekijk berichtHeeft het eigelijk zin om XF lenzen op een X-A1 of zelfs een M-1 te plaatsen?Last edited by jaja; 12 juli 2014, 11:07.Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com
Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!
Comment
-
Voor een redelijke prijs heb je de Alpha 6000. Zeer snel. Grote en goede EVF. Goed lenzen aanbod.
Probeer hem maar is uit.
Zelf heb ik als systeem camera ook nog een OMD-EM5, wat ook een snelle camera is en een enorm lenzen aanbod heeft in eigen huis maar ook bij Panasonic.
Maar eerlijk is eerlijk.... ik heb de Fuji XT-1 niet maar van de jPegs die ik al gezien heb vind ik die toch wel de mooiste.
Echt wel een mooie camera met zeer grote zoeker en toffe bediening.Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk berichtMaar eerlijk is eerlijk.... ik heb de Fuji XT-1 niet maar van de jPegs die ik al gezien heb vind ik die toch wel de mooiste.
Echt wel een mooie camera met zeer grote zoeker en toffe bediening.
Ik heb sinds jaren steeds RAW gebruikt, maar met de Fuji twijfel ik sterk of het het meerwerk soms nog waard is....
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtDe JPG omzetting in camera van de de X-T1 is inderdaad super, in zo ver zelfs dat ik soms twijfel of er via RAW nog veel meer uit te krijgen valt, zie #8 en #10 in dit draadje, komt zo uit de camera.
Ik heb sinds jaren steeds RAW gebruikt, maar met de Fuji twijfel ik sterk of het het meerwerk soms nog waard is....
Ideaal, want ik heb eigelijk zo goed als nooit in RAW geschoten :-)
Die X-A1 en X-M1 hebben geen EVF...da's wel minder (persoonlijk gebruik ik live-view niet zo graag)
Dus dan zitten we direct aan de X-E2. Hier staat die met de XF lenzen 18-55 en 55-200mm voor een zeer goede prijs :
Echter, voor mij een onbekende website....op camerashop.be staat die X-E2 met enkel de XF 18-55mm voor bijna dezelfde prijs!
De X-T1 staat dan weer op die website voor 1400 euro met de XF 18-55mm ....
De X-T1 is water resistant dacht ik? (ik in januari naar lapland, dus dat is dan weer een voordeel....)Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm
Comment
-
Kijk ook eens hier:
http://www.pch.be/fr/cameras/hybride...-e2-silver-kit betrouwbare winkel....leeg...
Comment
-
In januari in Lapland zal je niet zoveel vloeibaar water tegenkomen Wat koude betreft, daar zou de X-T1 ook beter tegenkunnen maar ik heb m'n X100 en X-E1 al gebruikt in -30°C (enkele uren blootgesteld) en die gaven geen krimp. Zelfs het LCD scherm niet, wat normaal vrij snel 'bevriest'.
Bij konijnenberg staat er een X-E1 in occasie voor nog geen 500€, bij kamera-express staat er een X-PRO1 voor 700€. Beide met eerste generatie x-trans sensor maar ik zie amper verschil tussen mijn x-E1 en X-T1. Het verschil zit em vooral in de snelheid/zoeker/body. Bij de X-PRO1 heb je dan weer die hybride zoeker (zoals bij de X100) wat soms toch ook heerlijk werkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk berichtBij konijnenberg staat er een X-E1 in occasie voor nog geen 500€.
is gemeld door de verkoper van Fuji zelf.
Comment
-
-
Goed, de kogel is door de kerk... na het lezen van lovende review na lovende review...ga ik toch voor de X-T1 kiezen waarschijnlijk met de XF 18-55mm lens.
De 14mm zou ik dan eind dit jaar bijkopen voor de bredere shots. Die56mm lens is ook wel mooi natuurlijk, maar dat doet die 18-55 ook (zijn het dan mss iets minder, en sinds ik met 1 lens ga beginnen, zou die 35mm misschien wat te krap zijn...denk ik)
In ieder geval, allen bedankt voor de tips!Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wassenaar Bekijk berichtDe 14mm zou ik dan eind dit jaar bijkopen voor de bredere shots.
Comment
-
Wassenaar,
De X-T1 + 18-55mm f2.8-4.0 is een uitstekende basiscombinatie.
Afhankelijk van je soort fotografie kan je dan later nog uitbreiden met andere lenzen.
Kortom, een goede keuze ...
JajaVoorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com
Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!
Comment
Comment