Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegelreflex voor beginners

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Spiegelreflex voor beginners

Ik gebruik liveview behoorlijk veel om kritisch scherp te stellen bij productfotografie of bij architectuur.
    Eigenlijk bij alles waarbij ik op statief werk.
    Het zal er maar van af hangen welk soort fotografie je doet denk ik.
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Kan je dat dan zo goed zien op het schermpje van je camera? Misschien moet ik het eens proberen bij macro.

Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
      Ik gebruik liveview behoorlijk veel om kritisch scherp te stellen bij productfotografie of bij architectuur.
      Eigenlijk bij alles waarbij ik op statief werk.
      Het zal er maar van af hangen welk soort fotografie je doet denk ik.
      ______
      www.vue.photo

Comment

ja hoor. ik bepaal waar ik scherp op wil stellen en zoom daarop in. Dan stel ik manueel scherp. Zo kan je echt heel precies scherpstellen.
        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
          ja hoor. ik bepaal waar ik scherp op wil stellen en zoom daarop in. Dan stel ik manueel scherp. Zo kan je echt heel precies scherpstellen.
          Toch goed dat ik dat weet, bedankt. Ik heb namelijk een paar retescherpe, oude Takumars die ik bijna niet gebruik omdat ik daarmee heel moeilijk scherp kon stellen met mijn 350D. Nu met mijn 6D en live view zou dat dus wel moeten kunnen. Ga ik zeker proberen!
          ______
          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Toch goed dat ik dat weet, bedankt. Ik heb namelijk een paar retescherpe, oude Takumars die ik bijna niet gebruik omdat ik daarmee heel moeilijk scherp kon stellen met mijn 350D. Nu met mijn 6D en live view zou dat dus wel moeten kunnen. Ga ik zeker proberen!
            Wist je dit echt nog niet? Je ziet die nieuwe technologie heeft soms ook zijn voordelen
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              Wist je dit echt nog niet? Je ziet die nieuwe technologie heeft soms ook zijn voordelen
              Ja, ik wist wel dat ik liveview had op mijn 6D, maar kon me niet voorstellen waarvoor ik dat in godsnaam zou gebruiken. Maar nu dus wel, merci!
              ______
              www.vue.photo

Comment

onlangs een huis te koop gezet , wel handig om je camera tot in de hoek van de kamer te kunnen duwen en zo nog een blik te kunnen werken op je scherm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door newtothisworld Bekijk bericht
                  De Nikon waar ik eerder al mee gewerkt heb is al een oudere versie dus ik denk dat er nu wel al dingentjes zijn aan veranderd + die Nikon heeft ook nog geen lifeview.
                  De ontwikkelingen staan inderdaad niet stil. En er is een discussie over Live View aan het ontstaan hieronder - ik denk dat mijn mening een redelijke samenvatting is. Live View kan erg handig zijn in bepaalde situaties, maar is zeker niet noodzakelijk. Het is wel handig om te gebruiken bij handmatig scherpstellen, fotos nemen vanaf een statief of in een hoekje gedrukt. Ik heb er een nog niet voorbij zien komen: Mocht je tegen de zon in fotograferen bij bijvoorbeeld zonsondergang is Live View een handig middel om te voorkomen dat je je ogen beschadigt. (De zon is immers een zeer sterke lichtbron die je dan nog eens extra gaat richten op je oog in een zoeker).

Maar goed, het is geen noodzakelijk iets. Vaak kan je ook op een andere manier de foto maken die je zoekt. Vaak kan je ook nog prima vooruit met oudere camera's zolang ze bij jouw kennis passen.

Comment

Working...
                  X