Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste fullframe

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste fullframe

Ik heb n 5DII gehad en nu (oa) een 6D, en die is veeeel beter dan de 5DII op alle vlak ! De 1000 euro dat je uitspaart, kan je beter aan lenzen spenderen.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ik heb gisteren n huwelijk gedaan met mijn 6D (en 1DIV als back up). Natuurlijk is het jammer dat er niet zoveel focuspunten zijn en dat ze allemaal vrij centraal liggen, maar je kan altijd nog handmatig scherpstellen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Ik heb gisteren n huwelijk gedaan met mijn 6D (en 1DIV als back up). Natuurlijk is het jammer dat er niet zoveel focuspunten zijn en dat ze allemaal vrij centraal liggen, maar je kan altijd nog handmatig scherpstellen !
        Hoe betrouwbaar zijn de buitenste focuspunten bij minder licht Johan?
        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
          Hoe betrouwbaar zijn de buitenste focuspunten bij minder licht Johan?
          Dat kan ik je zo zeggen: waardeloos. Bij weinig licht heb je alleen iets aan het middelste focuspunt, maar die is dan wel erg goed. Die stelt zelfs nog scherp als je zelf al bijna geen contrast meer ziet. Onvoorstelbaar.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Idd iets minder, maar bij manueel focussen is dat zoals gezegd geen probleem. Voor n goeie autofocus bij snelle actie, gebruik ik de 1DIV.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
              Volledig mee akkoord. Sommige mensen begrijpen niet dat er mensen zijn die graag meer dan enkel het middelste AF punt gebruiken en dit eventueel/liefst in combinatie met grote diafragma's (F/1.2-F/2).
              F2.0 ok.. daar zijn enkele primes bij Canon zoals de 135 2.0 en enkele kleinere brandpunten.
              Maar 1.2 ?? Welke ?? Canon 85 1.2 ? niet geschikt voor sport.. wegens relatief trage AF
              Bovendien is je DOF zo klein dat scherp stellen met je middelste punt moeilijk gaat ... laat staan met andere punten.
              Manueel scherp stellen is zelfs lastig met zo'n kleine DOF
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                F2.0 ok.. daar zijn enkele primes bij Canon zoals de 135 2.0 en enkele kleinere brandpunten.
                Maar 1.2 ?? Welke ?? Canon 85 1.2 ? niet geschikt voor sport.. wegens relatief trage AF
                Bovendien is je DOF zo klein dat scherp stellen met je middelste punt moeilijk gaat ... laat staan met andere punten.
                Manueel scherp stellen is zelfs lastig met zo'n kleine DOF
                Ik heb toch nooit expliciet gezegd dat je F/1.2 voor sportfotografie moet gebruiken? Er is bvb ook de 50 1.2 en als ik mij niet vergis zelfs een oude 50 1.0, dus dat zijn al 3 heel snelle Canon primes waarbij een zeer nauwkeurige focus vereist is. Bij portretfotografie waarbij je de regel van derden wil toepassen zijn de zijdelingse crosstype focuspunten van de 5D3 gewoon een godsgeschenk als je de 85 1.2 volopen gebruikt.
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                  Ik heb toch nooit expliciet gezegd dat je F/1.2 voor sportfotografie moet gebruiken? Er is bvb ook de 50 1.2 en als ik mij niet vergis zelfs een oude 50 1.0, dus dat zijn al 3 heel snelle Canon primes waarbij een zeer nauwkeurige focus vereist is. Bij portretfotografie waarbij je de regel van derden wil toepassen zijn de zijdelingse crosstype focuspunten van de 5D3 gewoon een godsgeschenk als je de 85 1.2 volopen gebruikt.
                  Idd, u heeft dat niet gezegd..
                  Er bestaat idd nog een oude 50 1.0 die dikwijls voor heel wat centen over de toonbank gaan op ebay e.d.
                  Ik heb zelf de 1.2 gehad wat een heel moeilijke lens is, AF missers zijn talrijk door de beperkte DOF.
                  Zijdelingse focus punten bij portret gaat niet met 5D2 en 50mm 1.2, focus area is gewoon te klein en te weinig focus punten (hier ook 9).
                  Focussen met middelste punt werkt niet optimaal omdat je u positie tijdens het focussen niet goed kan aanhouden, het minste dat je u voor of achteruit zet ben je al terug uit focus
                  5DMKIII zal hier wel beter zijn door groter area en keuze uit het juiste punt waar je het scherp wil ....
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Idd, u heeft dat niet gezegd..
                    Er bestaat idd nog een oude 50 1.0 die dikwijls voor heel wat centen over de toonbank gaan op ebay e.d.
                    Ik heb zelf de 1.2 gehad wat een heel moeilijke lens is, AF missers zijn talrijk door de beperkte DOF.
                    Zijdelingse focus punten bij portret gaat niet met 5D2 en 50mm 1.2, focus area is gewoon te klein en te weinig focus punten (hier ook 9).
                    Focussen met middelste punt werkt niet optimaal omdat je u positie tijdens het focussen niet goed kan aanhouden, het minste dat je u voor of achteruit zet ben je al terug uit focus
                    5DMKIII zal hier wel beter zijn door groter area en keuze uit het juiste punt waar je het scherp wil ....
                    Klopt, door de zeer beperkte scherptediepte is het een uitdaging om met die lens foto's met een correcte focus te maken. De focus moet er in feite al "boenk op" zijn. In zo'n gevallen helpen betrouwbare (dual) crosstype autofocus punten dus. En dan is er ook nog de "Spot AF" autofocus mode bij de 5D3, waardoor de radius van je autofocus punten nog kleiner wordt en je dus nauwkeuriger kan focussen in bepaalde gevallen. Ik denk bvb aan een situatie waarbij je iemand van op een afstand wil fotograferen met een zeer groot diafragma en de afstand tot de persoon ervoor zorgt dat je autofocus punt zowel het oog als de wimpers (en misschien wel meer) bedekt. Met "Spot AF" zou je er dan voor kunnen zorgen dat de focus echt alleen op het oog ligt en zo zou je dus een foutieve focus kunnen vermijden.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Working...
                    X