Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic LX8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Panasonic LX8

    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
    Net gelezen bij Digifoto op Google dat de LX8 pas eind augustus zal geïntroduceerd worden i.p.v.16 juli😯
    Waarom wachten op de LX8.
    De RX100III heeft alles wat je kan wensen van een compacte camera.
    Als er een verschil is dan zal dat heel subtiel zijn.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #17
      Re: Panasonic LX8

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Waarom wachten op de LX8.
      De RX100III heeft alles wat je kan wensen van een compacte camera.
      Als er een verschil is dan zal dat heel subtiel zijn.
      Omdat ik de LX5 heb, en daarvoor de LX3. Ik ben echt wel fan van
      deze serie. Bovendien hoef ik daar niet flauw over te doen, maar ik
      wil geen Sony. Heb ooit de R1 gehad waarvoor de reviewers super-
      latieven te kort kwamen, ook al deugde dat ding voor geen meter.
      Dus ja, ik wacht op de Lumix LX8 of LX9.

      Comment


      • #18
        Re: Panasonic LX8

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Omdat ik de LX5 heb, en daarvoor de LX3. Ik ben echt wel fan van
        deze serie. Bovendien hoef ik daar niet flauw over te doen, maar ik
        wil geen Sony. Heb ooit de R1 gehad waarvoor de reviewers super-
        latieven te kort kwamen, ook al deugde dat ding voor geen meter.
        Dus ja, ik wacht op de Lumix LX8 of LX9.
        Ik heb altijd met Canon gewerkt maar ik sta open voor alle merken.
        Ik ben echt een fotografie liefhebber in hart en nieren.
        Vooral foto camera's boeien mij enorm. Het is een Passie... meer nog dan het fotograferen zelf.
        De LX serie daar ken ik alleen model 3 van een vriend waar ik het toestel in het verleden eens uitgebreid heb mogen proberen met positieve ervaringen.

        Het is spijtig dat u uw oordeel velt op 1 model die u in het verleden gehad hebt en daardoor heel het Sony gamma in een negatief licht zet. Niet correct.

        Ik ben ervan overtuigd dat de LX8 of wat het ook gaat noemen een fijn toestel zal worden, hoe deze zich zal gedragen tegenover een RX100III dat is nog afwachten.

        De superlatieven van de RX100III (en alle vorige versies) komen niet alleen van de reviewers maar vooral van de gebruikers hier en andere forums.
        Iedereen is het er over eens.. de RX100 series zijn uitstekend.

        Door te zeggen dat R1 voor geen meter deugde.. wil je u eigenlijk richten naar de RX100.. niet fair
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Panasonic LX8

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Ik heb altijd met Canon gewerkt maar ik sta open voor alle merken.
          Ik ben echt een fotografie liefhebber in hart en nieren.
          Vooral foto camera's boeien mij enorm. Het is een Passie... meer nog dan het fotograferen zelf.
          De LX serie daar ken ik alleen model 3 van een vriend waar ik het toestel in het verleden eens uitgebreid heb mogen proberen met positieve ervaringen.

          Het is spijtig dat u uw oordeel velt op 1 model die u in het verleden gehad hebt en daardoor heel het Sony gamma in een negatief licht zet. Niet correct.

          Ik ben ervan overtuigd dat de LX8 of wat het ook gaat noemen een fijn toestel zal worden, hoe deze zich zal gedragen tegenover een RX100III dat is nog afwachten.

          De superlatieven van de RX100III (en alle vorige versies) komen niet alleen van de reviewers maar vooral van de gebruikers hier en andere forums.
          Iedereen is het er over eens.. de RX100 series zijn uitstekend.

          Door te zeggen dat R1 voor geen meter deugde.. wil je u eigenlijk richten naar de RX100.. niet fair
          Wat u bedoelt met die laatste zin is me niet duidelijk. Ik schrijf dat de Sony R1
          voor geen meter deugde, en ik richt me volgens u op de RX 100? Wat hebben
          die twee met elkaar te maken?
          Terwijl u het zelf nodig vond te schrijven dat we niet hoeven te wachten op de
          LX8 omdat we de RX100 III hebben.
          In uw ogen dus nu al een overbodig toestel.
          En niet correct wat ik schreef over de Sony R1? Ik mag toch mijn ervaring mee
          delen en die laten meewegen in een volgend besluit. Dit is slechts mijn mening,
          waarmee ik misschien zelfs alleen sta, bovendien zegt dit niets over de rest van
          het Sony gamma. Behalve dan dat ik er voorzichtig mee ben, zelfs al beweren
          God en klein Pierke en u dat het een wereldwonder is. Tenslotte is het mijn geld
          en wacht ik op wat ik wil en koop ik gelukkig nog wat ik wil.

          Comment


          • #20
            Re: Panasonic LX8

            Sic transit gloria mundi ... een merk afschieten op een éénmalige ervaring met één camera, beetje kort door de bocht ! Ik heb nog steeds 4 Sony cameras (paar in bruikleen, en naast Canon dSLR spul wat vrijwel niet meer uit de kast komt) en daar is compleet niets mis mee, integendeel. Volgens mij weten ze bij Sony verrekte goed hoe men een goede camera moet bouwen ... en daarbij, toch wel erg curieus dat er daar nu plots ergens een boom staat waar overvloedig 1" sensoren aan groeien, en iedereen maar plukken ? of hebben ze plots petroleum gevonden om de R&D te betalen om elk hun eigen 1" chip te gaan ontwikkelen? mooi niet , denk ik. ...

            Comment


            • #21
              Re: Panasonic LX8

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Eerst zegt u dat u hem weggedaan hebt omdat de Macro zo goed als onbruikbaar is.
              Nu zegt u dat er nog mankementen zijn ? Huh....? teveel om op te noemen ?
              Geen enkele camera is perfect.

              Achteraf zegt u "wat heb je aan een camera met goede high iso als deze niet goed scherpstelt?"
              Terwijl u eerst beweerde dat het slecht scherp stellen op Macro betrof. Ik citeer "in macrostand is dat niet het geval" en dus ga ik ervan uit dat hij wel goed scherp stelt op non-macro. Althans.. wat u bewering betreft.

              De Canon GX1 Mark II stelt beter scherp dan de Mark I. Met beter bedoel ik sneller want accuraat zijn ze allebei. En ik spreek hier uit eigen ervaring. Maar buiten traagheid heb ik geen probleem met de MKI.
              Macro is een ramp op de MKI (kortste afstand 20 cm)

              Dat u de zeer goede high iso verwaarloost op deze camera is irrelevant.
              In normal mode is AF zeer goed en high iso is opmerkelijk.
              Misschien heb ik mij niet goed uitgedrukt. Mijn verontschuldiging hiervoor. Het ging over de Panasonic Lumix LX8. Wat ik wilde zeggen was: hopelijk is de Panasonic Lumix LX8 beter dan de Canon G1X MKII. Dat toestel en de Sony RX100 3 zijn de camera's waarmee hij moet concurreren.

              De Canon G1X MKII die ik kocht, had grote moeite met scherpstellen in de macrostand. Hieronder staan links naar foto's die ik maakte met het toestel. Bij iedere opname gaf de camera met een groene rechthoek aan dat was scherpgesteld op het onderwerp. Ik gebruikte alleen het middelste scherpstelpunt en voerde geen correcties of aanpassingen uit. De resultaten zijn wat ze zijn. U mag zelf oordelen.

              http://i192.photobucket.com/albums/z...psa276b4b3.jpg
              http://i192.photobucket.com/albums/z...ps9a7ac1a7.jpg
              http://i192.photobucket.com/albums/z...ps1ac0bff2.jpg
              http://i192.photobucket.com/albums/z...ps7827172d.jpg
              http://i192.photobucket.com/albums/z...ps3247e9d2.jpg
              http://i192.photobucket.com/albums/z...ps3c0464e8.jpg
              http://i192.photobucket.com/albums/z...pseee92f2d.jpg

              Uit bovenstaande beelden meen ik te mogen afleiden dat deze camera niet alleen bij de scherpstelling in macrostand steken laat vallen. Wat denkt u van de beeldkwaliteit in de uiterste telestand? Wat vindt u van de automatische witbalans? Als dit voor u door de beugel kan voor een camera van 799 euro, prima. Ik had iets meer verwacht.

              Verder vind ik de kwaliteit van de video niet voldoende. Die is net iets beter dan het niveau van mijn vijf jaar oude Panasonic Lumix LX3. Het programmakeuzewiel zit de ontspanknop en de ON/OFF-knop in de weg. Het uitklapbare scherm en de flits zijn zeer fragiel. Met een volle batterij maakte ik hooguit 290 opnames zonder flits en de kijktijd ingesteld op 1 seconde. De Wi-Fi kreeg ik niet geïnstalleerd. In de P-stand kon ik diafragma of sluitertijd niet bijstellen met het instelwiel op de achterkant of de ring rond de lens. Er zat geen gedrukte uitgebreide handleiding in de doos, alleen een beknopte; geen cd met pdf. De site waar ik de Nederlandse gebruikershandleiding moest downloaden, was een doolhof. Een toestel van meer dan een halve kilo, noem ik geen compactcamera meer.

              Ja, ik heb ook scherpe foto's gemaakt met de Canon G1X MKII. Kon ik erop rekenen dat hij dat ook deed als het echt nodig was? Was de Canon die ik had betrouwbaar? Ik twijfelde daar heel erg aan. De consument heeft het recht om een product dat niet voldoet aan de verwachtingen, binnen een bepaalde tijd in te ruilen voor een tegoedbon of cash. Het leek mij het beste om voor een keer van dat recht gebruik te maken.


              natuur.decultuurconsument.be
              https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

              Comment


              • #22
                Re: Panasonic LX8

                ik denk dat ge een kapotte camera had ... kijk oa in deze draad, voorbeelden zijn toch niet slecht te noemen of ?

                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                Hier het begin van de draad .. sommige fotos zijn met een Canon voorzetlens gemaakt (250D) maar dat staat er bij dus de sortering is snel gemaakt ..

                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                Comment


                • #23
                  Re: Panasonic LX8

                  BTW minimale focus range is 5 cm zowel in normal als in macro ... meestal wordt dit aangegeven voor full wide angle (aka geen telefoto stand van de lens) .. als men gaat inzoomen dan moet men logischerwijze verder achteruit voor scherpstelling .. ten bewijze uw eerste foto .. daar is de achtergrond scherp what mij doet vermoeden dat ge die camera of de specs ervan, niet echt goed kent .. JMHO

                  Comment


                  • #24
                    Re: Panasonic LX8

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Wat u bedoelt met die laatste zin is me niet duidelijk. Ik schrijf dat de Sony R1
                    voor geen meter deugde, en ik richt me volgens u op de RX 100? Wat hebben
                    die twee met elkaar te maken?
                    Terwijl u het zelf nodig vond te schrijven dat we niet hoeven te wachten op de
                    LX8 omdat we de RX100 III hebben.
                    In uw ogen dus nu al een overbodig toestel.
                    En niet correct wat ik schreef over de Sony R1? Ik mag toch mijn ervaring mee
                    delen en die laten meewegen in een volgend besluit. Dit is slechts mijn mening,
                    waarmee ik misschien zelfs alleen sta, bovendien zegt dit niets over de rest van
                    het Sony gamma. Behalve dan dat ik er voorzichtig mee ben, zelfs al beweren
                    God en klein Pierke en u dat het een wereldwonder is. Tenslotte is het mijn geld
                    en wacht ik op wat ik wil en koop ik gelukkig nog wat ik wil.
                    Natuurlijk richt u zich tot Sony algemeen. Door u slechte ervaring met de R1 wil u nu veralgemenen dat Sony niet deugd. Dat wordt nog eens extra bekrachtigd door u door te zeggen ik citeer "ik wil geen Sony" wat anderzijds weer in contrast staat met hetgeen u nu hier schrijft ...citaat " ik ben er voorzichtig mee"

                    U interpreteert het ook helemaal anders wat de R1 betreft. Nergens schrijf ik dat er iets niet correct is wat u schrijft over de R1. Ik heb gezegd dat het NIET CORRECT is dat u Sony afschrijft op basis van 1 model. Je draait mijn woorden om.

                    Wat betreft de LX 8 is het niet zo dat dit een overbodig toestel is, en ik beweer dat ook niet door te zeggen "waarom nog wachten?"
                    De LX8 is er nog niet. De RX100III wel .. En ja .. Een wereldwonder... Maar dat was model 1 nog meer dan het derde als je rekening houdt dat het model dateert van 2012 en nu nog altijd zijn gelijke niet kent op vlak van beeldkwaliteit.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: Panasonic LX8

                      Wil je daarmee zeggen dat de RX100 betere beeldkwaliteit heeft dan de RX100 MIII???

                      Grtz

                      Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Panasonic LX8

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Natuurlijk richt u zich tot Sony algemeen. Door u slechte ervaring met de R1 wil u nu veralgemenen dat Sony niet deugd. Dat wordt nog eens extra bekrachtigd door u door te zeggen ik citeer "ik wil geen Sony" wat anderzijds weer in contrast staat met hetgeen u nu hier schrijft ...citaat " ik ben er voorzichtig mee"
                        Absoluut niet mijn waarde vriend. Ik heb een Sony TV en een prachtige
                        Sony Ebook reader, die ik dagelijks gebruik. Qua camera's heb ik voor-
                        namelijk met Canon gewerkt. 350D, 50D, 5D.
                        En lees het draadje over de Sony RX 100 III maar na. Daar staat dat ik
                        zeer blij ben met de EV en dat ik zelfs overweeg er eentje te kopen. Wel
                        wil ik even de resultaten afwachten van de LX8.
                        Alleen heb ik een slechte ervaring met een Sony. De R1. Dat is jammer,
                        maar geen man overboord. Ik ben er zeker van dat die RX 100 III zelfs
                        een prachtig toestel is.
                        Blijft me alleen de zucht dat de Sony gebruikers al even zo agressief zijn
                        als de Sony reclame en de Sony marketing. Tsja.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Panasonic LX8

                          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          en dat ik zelfs overweeg er eentje te kopen.
                          U had geschreven " ik wil geen Sony" wat is het nu eigenlijk ?
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Panasonic LX8

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Blijft me alleen de zucht dat de Sony gebruikers al even zo agressief zijn
                            als de Sony reclame en de Sony marketing. Tsja.
                            Post 16 was gericht aan Templar maar u kon het niet laten hierop te reageren uit frustratie... u vraagt er dus zelf om.
                            En dan zeggen dat Sony gebruikers agressief zijn

                            De man in kwestie heeft zelf een Sony RX100mkII en heeft interesse in een MKIII maar uiteraard ook in de LX8
                            Ik heb bij de post een knipoog bijgezet.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #29
                              Re: Panasonic LX8

                              De man in kwestie heeft inderdaad een Sony rx100 m2 en is daar zeer tevreden van. Spijtig dat de rx100 m3 toen nog niet aangekondigd was of ik het te laat gelezen heb. Ben geintreseerd in de m3 voor 24mm en de evf en nog wel een paar dingen. Mijn interesse in de LX8 is meer voor mijn vrouwke die heeft nu de lx5 en wil bij Panasonic blijven vandaar de interesse... Dus ik sta eigenlijk open voor vele merken en ben benieuwd naar de LX8 en de Sony m3.
                              Grtz
                              Templar
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Panasonic LX8

                                Ondertussen al een maand verder, nog geen nieuws over de LX8
                                Fabeltje ?
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X