Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bigma geeft details prijs ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Allee jongens toch das allemaal zo zwaar en groot.

    Dit is hier nochtans toch ook al 420mm. En dan nog wel met IS.

    Comment


    • #77
      Mmmm, 2 maten en 2 gewichten.
      420mm ok, maar bigma = dan 500*1.6 (ca 800mm ?).

      300mm zou voor mij niet voldoende zijn.

      Comment


      • #78
        Originally posted by Tom
        Mmmm, 2 maten en 2 gewichten.
        420mm ok, maar bigma = dan 500*1.6 (ca 800mm ?).

        300mm zou voor mij niet voldoende zijn.
        Staat een 1.4TC op he Tom goed kijken . Das dus 420mm optisch en na cropfactor dus 670 mm. Nu ik ga niet beweren dat deze combinatie evengoed is hoor. Maar je hebt wel IS. En veel belangrijker een lens die ik gebruik de Bigma is voor mij veel te groot en te zwaar. Ik zou die thuis laten liggen en maar heel occasioneel gebruiken. Daarom dat ik ook de DO gekocht heb omdat deze voor mij de ideale combinatie is tussen kwaliteit, gewicht en grote. En IS is voor mijn handen spijtig genoeg ook een noodzaak op deze afstanden. Maar de hoogste kwaliteit en bereik ga je natuurlijk met de Bigma halen.

        Comment


        • #79
          Originally posted by Kevlar
          Originally posted by Tom
          Mmmm, 2 maten en 2 gewichten.
          420mm ok, maar bigma = dan 500*1.6 (ca 800mm ?).

          300mm zou voor mij niet voldoende zijn.
          Staat een 1.4TC op he Tom goed kijken . Das dus 420mm optisch en na cropfactor dus 670 mm. Nu ik ga niet beweren dat deze combinatie evengoed is hoor. Maar je hebt wel IS. En veel belangrijker een lens die ik gebruik de Bigma is voor mij veel te groot en te zwaar. Ik zou die thuis laten liggen en maar heel occasioneel gebruiken. Daarom dat ik ook de DO gekocht heb omdat deze voor mij de ideale combinatie is tussen kwaliteit, gewicht en grote. En IS is voor mijn handen spijtig genoeg ook een noodzaak op deze afstanden. Maar de hoogste kwaliteit en bereik ga je natuurlijk met de Bigma halen.

          Ow, had nie gelezen van die 1.4tc.

          Comment


          • #80
            He Kevlar,

            Ik heb ergens vernomen dat de Canon lens DO 70/300 niet geschikt is voor tele-converter TC-1.4 maar u gebruikt hier toch deze combinatie.
            Ik ben benieuwd wat de resultaten daarvan zijn.

            Groeten / Jan

            Comment


            • #81
              Originally posted by Z900
              Originally posted by Dirtyharry71

              mezelf incluis
              voila (zonder weegschaal )


              mvg,
              An das Objectief eine Mannes ziet man seine Johannes.

              Zie je wel Z, heb ik toch gelijk

              Comment


              • #82
                Originally posted by samver
                He Kevlar,

                Ik heb ergens vernomen dat de Canon lens DO 70/300 niet geschikt is voor tele-converter TC-1.4 maar u gebruikt hier toch deze combinatie.
                Ik ben benieuwd wat de resultaten daarvan zijn.

                Groeten / Jan
                Wel samver dat is omdat ik niet de canon 1.4TC gebruik maar de Tamron 1.4 (identiek aan de Kenko). Met de canon TC werkt het niet want hij past er fysiek niet op. De tamron heeft dat probleem niet. Nadeel van de tamron is dat hij aan de kamera de info niet doorgeeft en de camera dus niet ziet dat er een TC opstaat.

                Voor de resultaten heb ik nog niet veel info erover buiten wat test of het werkte of niet. Ik heb namelijk meestal meer dan genoeg bereik zonder de TC. En zoals altijd met een TC verlies je wat aan scherpte maar het geeft nog steeds in mijn ogen bruikbare beelden. Kan je spijtig genoeg niets tonen vermits mijn camera kapot is en ik geen voorbeelden meer heb.

                Wat ik nog wel herinner van mijn testen is dat de focussnelheid nog steeds heel goed was zolang het gemakkelijke onderwerpen waren. MEt bijv een elektriciteitskabel met als achtergrond de lucht had hij al wat meer problemen en wist hij soms niet goed waar focussen. Daar ging het dus wat slechter maar al bij al ging het nog goed.

                Comment


                • #83
                  jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehg
                  corné is daar juist ale al een paar uurtjes terug
                  mee mijn bigmake gekomen
                  tis alezins een zwaar bigmake
                  al een paar testjes gedaan en moet mijn armke nu een beetje laten rusten he
                  valt wel mee zulle
                  alleen nu nog veel oefenen he
                  groetjes tweetty
                  ps k'laat nog wel eens iets zien ze wa ik getrokken heb mee bigmamake
                  bd0379be

                  Comment


                  • #84
                    Dat gewicht went wel hoor ik kan er ondertussen al een ganse dag mee rondzeulen zonder problemen.
                    Groetjes,

                    Rudi Petitjean

                    NATURE GALLERY

                    Comment


                    • #85
                      [QUOTE] Originally posted by j@n
                      Originally posted by Z900
                      Originally posted by Dirtyharry71

                      mezelf incluis
                      mvg,
                      Zie ik daar moiré?
                      Of is die broek slecht gestreken

                      Theo.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #86

                        [/quote]

                        Sorry 'k had het niet gezien...

                        Euhh... dus "Gewicht (gram) 1.850", geloof me, dat is ZWAAR!!!



                        [/quote]


                        Maar het went wel, heb een paar weken terug een "spotting-weekend" gedaan, EBBR, AMS en Volkel, en 's maandags waren m'n armen en schouders zo stijf als een plank (wat wil je, rond 700 pics zonder statief, maar ook een 500-tal met statief).

                        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                        Comment


                        • #87
                          Hoi Bottie,

                          Schitterende foto's op je site.
                          Zijn de foto's van Volkel met de Bigma gemaakt, lekker scherp!

                          Pedro

                          ============
                          Nikon D70
                          ============

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by ackerp
                            Hoi Bottie,

                            Schitterende foto's op je site.
                            Zijn de foto's van Volkel met de Bigma gemaakt, lekker scherp!


                            ja, alles op Volkel is met de Sigma gemaakt
                            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                            Comment


                            • #89

                              [/quote]

                              ja, alles op Volkel is met de Sigma gemaakt
                              [/quote]

                              Inderdaad schitterende foto's en zeer scherp!!
                              Maar ik zie dat ze zijn genomen met de 300D en gezien je de AF/AI servo functie alleen kan instellen in de sportfunctie ze bijgevolg ook in die functie zijn genomen?
                              Ik weet wel dat de AI servo beperking het grootste probleem is vergeleken met de 10D en de grootste ergernis bij de 300D gebruikers waaronder ondergetekende.
                              Daarom deze vraag, is er soms iemand die kan pannen buiten deze sport funtie met z'n 300D?
                              Dus is m.a.w mijn conclusie juist wanneer ik stel dat je geen enkele andere mogelijkheid hebt buiten de sportfunctie om met de camera mee voorbewegende objecten (pannen) te fotograferen ( motorraces, autoraces, vogels in de lucht, watersport....enz....) weliswaar met de 300D uiteraard.
                              Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                              Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by domibal

                                ja, alles op Volkel is met de Sigma gemaakt
                                [/quote]

                                Inderdaad schitterende foto's en zeer scherp!!
                                Maar ik zie dat ze zijn genomen met de 300D en gezien je de AF/AI servo functie alleen kan instellen in de sportfunctie ze bijgevolg ook in die functie zijn genomen?
                                Ik weet wel dat de AI servo beperking het grootste probleem is vergeleken met de 10D en de grootste ergernis bij de 300D gebruikers waaronder ondergetekende.
                                Daarom deze vraag, is er soms iemand die kan pannen buiten deze sport funtie met z'n 300D?
                                Dus is m.a.w mijn conclusie juist wanneer ik stel dat je geen enkele andere mogelijkheid hebt buiten de sportfunctie om met de camera mee voorbewegende objecten (pannen) te fotograferen ( motorraces, autoraces, vogels in de lucht, watersport....enz....) weliswaar met de 300D uiteraard.
                                [/quote]


                                nee hoor, die zijn niet in de sportstand gemaakt, omdat ik enkel in RAW wil vastleggen. ze zijn gemaakt in de "P" stand, zodat ik wat kan spelen met de sluitertijd, net zoals http://home2.scarlet.be/bramb3/spotting/1604/site/hbiyb-ebbr-290504-rp.jpg , in de sportstand zou je de schroeven zien staan hebben, net alsof die gewoon stil staat, maar nu dus niet




                                My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                                Comment

                                Working...
                                X