Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bridge, welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nieuwe bridge, welke?

    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Hoe bedoeld u ? Verklaar eens nader?
    Bij het gebruik met een groothoek of ultragroothoeklens moet je rekening houden met de perspectievische vertekening. Dit kan je op drie manieren oplossen:

    1. Door het gebruik van een T/S lens, maar die zijn vrij duur.
    2. Softwarematig, bijvoorbeeld in PS
    3. Door veel meer afstand te nemen van uw gebouw, (lees: object).

    Mvg, JP.
    JPVD fotografie
    Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
    Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

    Comment


    • #47
      Re: Nieuwe bridge, welke?

      Oorspronkelijk geplaatst door jpvdfotografie Bekijk bericht
      Bij het gebruik met een groothoek of ultragroothoeklens moet je rekening houden met de perspectievische vertekening. Dit kan je op drie manieren oplossen:

      1. Door het gebruik van een T/S lens, maar die zijn vrij duur.
      2. Softwarematig, bijvoorbeeld in PS
      3. Door veel meer afstand te nemen van uw gebouw, (lees: object).

      Mvg, JP.

      Ik dacht dat u doelde op Bridge camera's... misschien mis begrepen van mij.
      Maar waarom vermeld u dit ? Dat is met elke groothoek het geval.. vast of verwisselbaar
      Vertekening ook niet verwarren met vervorming.
      Snap ook niet dat u TS lenzen hier bijhaalt. Een 24 TS geeft ook vertekening en is bv niet geschikt voor portret hoofd-schouder tenzij je op afstand fotografeert en achteraf cropt wat naar mijn mening zinloos is .. Tenzij uit noodzaak.
      Bedoeling van TS lenzen is vrij simpel ... Tilten en Schiften zoals de naam het zelf zegd.

      Bridge camera's zoals de RX10 is op vele vlakken beter dan gelijk welke Canon APS DSLR.. vooral DR en kleurdiepte.
      Last edited by Funcky; 22 juli 2014, 22:04.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #48
        Re: Nieuwe bridge, welke?

        Zo net een FZ200 gekocht. Wel een geheugen kaart vergeten kopen. Moet daar een SDXC in of volstaat een SDHC ook?

        Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

        Comment


        • #49
          Re: Nieuwe bridge, welke?

          Oorspronkelijk geplaatst door walter820 Bekijk bericht
          Zo net een FZ200 gekocht. Wel een geheugen kaart vergeten kopen. Moet daar een SDXC in of volstaat een SDHC ook?

          Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
          Voor mijn FZ200 gebruik ik een SDHC Class 10 kaart van 16 GB (ook al een van 32 GB gebruikt). Werken zonder probleem en zijn snel genoeg.
          Rudi
          Last edited by rudimaes; 25 juli 2014, 20:26.

          Comment


          • #50
            Re: Nieuwe bridge, welke?

            Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
            Voor mijn FZ200 gebruik ik een SDHC Class 10 kaart van 16 GB (ook al een van 32 GB gebruikt). Werken zonder probleem en zijn snel genoeg.
            Rudi
            OK , bedankt!

            Comment


            • #51
              Re: Nieuwe bridge, welke?

              De nieuwe Panasonic Lumix FZ1000 kan je nochtans een concurrent noemen. Daarover toch al veel goeie dingen gehoord/gelezen.

              Comment


              • #52
                Re: Nieuwe bridge, welke?

                Oorspronkelijk geplaatst door Stefflater Bekijk bericht
                De nieuwe Panasonic Lumix FZ1000 kan je nochtans een concurrent noemen. Daarover toch al veel goeie dingen gehoord/gelezen.
                Akkoord, maar budget X2.

                Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

                Comment

                Working...
                X