Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Re: Iemand ervaring met shift- of tilt-objectieven?
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
Ziezo MarcFoto,
De uitvergrote bakstenen zijn een crop uit het rode kader.
Het zijn van die Brugse bakstenen en die hebben zo'n geel/grauwige/groenige kleur als er weinig zon is.
Skitch,
dat zijn overtuigende resultaten: scherp is ie wel. Dat had ik nooit verwacht voor een 6x6 objectief.
allez, nóg een lens op mijn verlanglijstje...
Als ik het goed begrijp,maakt deze adaptor deel uit van de lens,en is er geen optisch element nodig is om tot oneindig te kunnen scherpstellen?Anders is het eigenlijk een soort overloopring,waardoor je oneindig kunt vergeten.
Wat is de leveringstermijn voor deze lens?
Misschien wel erg laat, maar ik heb sinds kort een 85 2.8 shift.
In tegenstelling tot eerdere posts kan ik zeggen dat deze lens wel degelijk goed op de dlsr werkt.
Ik heb zelf de d2h.
Voor architectuur is de lens gewoon te lang (den k aan 1.5 factor)
maar voor macro werk en zeker bij portretten zijn zeeeeer mooie effecten te bewerkstelligen.
wil ik je even meedelen, tilt en shift lenzen zijn zowat nutteloos op een DSLR, je kan dus je perspectief veranderen in photoshop en je verliest idd een stuk van de foto maar als je bv op 17mm trekt hou je nog steeds meer over dan met een tilt en shift lens, want de kortste is een 28mm.
het enige wat je er wel mee ken bereiken is een heel grote scherptediepte.
Even een oud topicje uit de vooraad trekken.
Mijn vraag gaat over de bovenstaande reactie.
Krijg ik met een perspectiefcorrectie in photoshop dezelfde resultaten als met een shiftlens (qua correctie, niet qua scherpte)
Leuk als zo'n oud topic weer leeft. Je kunt met dit soort lenzen zeker op een D200 en hoger mooie resultaten behalen, alleen moet je er wel rekening mee houden dat je het licht LANGS de sensor gaat richten, m.a.w. dit soort lenzen vloekt met de regel dat de beste resolutie wordt bereikt bij een invalshoek van 90 graden.
Moest veel vaker gebeuren.
Zoekfunctie gebruiken en op oude topic doorgaan ipv steeds nieuwe te maken.
Dan krijg je vaak ook meer reacties terug omdat iedereen die in het topic reageerde dam mail krijgt.
Nog maar eens de vraag: kent iemand Nikon-compatibele breedhoek tilt/shift objectieven????? Ik vind hier zéér weinig over....
Yep: den deze:
Schneider PC 28/2.8 Super Angulon
"The Schneider PC-Super-Angulon is a high-quality wide-angle lens with "perspective Control" for 35 mm SLR cameras. Its large image circle diameter and specifically designed mechanism allow the optical axis to be displaced by 11 mm in the horizontal and vertical directions and by 9.5 mm in a diagonal direction. With this lens it is therefore possible to avoid unwanted perspective effects due to converging verticals or parallels."
This website is for sale! zoerk.com is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, zoerk.com has it all. We hope you find what you are searching for!
NB. Ik gebruik gewoon een TC op dia. Véél goedkoper.
Comment