Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony RX100II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony RX100II

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
    @NN De foto's zijn meestal in de automatische stand getrokken. Maar ook een paar in de 'A' stand. Is de autostand veel beter dan de manuele bediening of A stand. Of alleen bij zeer fel licht? Ik trek ook veel op de A diafragma voorkeuzestand.
    Ik wil hier geen knuppel in het hoenderhok gooien of zo, maar Templar
    dergelijke foto's komen toch ook uit de LX5? Of zie ik dit verkeerd?

Comment

Hallo doudeke

Ik zeg niet dat de LX5 een slechte compact is in tegendeel maar deze wordt altijd gebruikt door mijn vrouwke,en ik wou ook voor mijn eigen een goede compact! Daar ik vele reviews over deze Sony had gelezen ben ik eens voor deze gegaan!
      Op gebied van mooie foto's bij goed licht kun je ze wel met elkaar vergelijken maar bij low light en vooral bij bokeh is de Sony toch wel stukken beter dan de LX5!!
      Bv Die foto van het tuinstoelkussen met die bokeh achter dat krijg ik niet uit mijn LX5, met de Sony kun je bv bijna dezelfde bokeh toestanden creeéren als met mijn Nikon D90 met 35mm 1.8f Prime erop.
      Ik zeg wel bijna hé voor er weer een discussie start daarover!
      Plus als ik wil croppen gaat dit ook beter zonder kwaliteitsverlies van de foto!

grtz

Templar
      Last edited by Templar; 22 mei 2014, 09:46.
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

[QUOTE=Templar;4135313]Hallo doudeke

Ik zeg niet dat de LX5 een slechte compact is in tegendeel maar deze wordt altijd gebruikt door mijn vrouwke,

Bedankt voor je antwoord. Mijn vrouw gebruikt ook de LX5. Ik vroeg me
        alleen maar af of die Sony nu zoveel beter was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          @K-2 Weet je toevallig waar ze die verkopen? Had al gedacht aan extra batterij maar die kost eigenlijk wel veel als je die neemt van Sony zelf. Weet er iemand of er een alternatieve batterij bestaat bv van een ander merk zoals Hema

Grtz
          Templar

Zoek eens hier:
          Heb een extra batterij besteld voor de Sony RX10: 17,60 € (verzending inbegrepen) ipv 65 € voor een Sony batterij!

Gtrs, ben
          Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

En gaat deze net zo lang mee als sony-accu? En de oplader? Waar koop je de oplader?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elca Bekijk bericht
              En gaat deze net zo lang mee als sony-accu? En de oplader? Waar koop je de oplader?
              Heb ik hierboven ergens vermeld.😉
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elca Bekijk bericht
                Volgens commentaren op de site, is er geen verschil met de originele batterij van Sony.
                Oplader heb van Sony gekocht....maar daar zijn ook alternatieven.

Mvg, Ben
                Last edited by Digi-art; 29 mei 2014, 14:18.
                Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Ook ben ik n trotste bezitter van sony rx100m2. Het lukt me steeds niet om foto's te synchroniseren met wifi naar mijn samsung s3 en ipad 4.
                  SSID Direct zie ik wel op zowel s3 als ipad, maar dan zegt ie dat het netwerk uitgeschakeld is vanwege trage internetverbinding en dat terwijl signaalsterkte 'zeer goed' is.
                  Ik heb ook op beiden app playmemories mobile gedownload. Op S3 geeft aan dat t apparaat gevonden is, ik krijg maar heel even de foto zien dan wordt het verbroken, foutmelding.

Wat kan het probleem zijn?? Wat doe ik verkeerd?

Comment

Working...
                  X