Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Geef er mij gerust maar zo ééntje
Ik vraag me wel af hoe degelijk die pop-up zoeker is. Met een pop-up flash kom je fysisch niet echt mee in aanraking, maar een zoeker is toch iets waar je al vlug je oog eens wil tegen zetten (of per ongeluk tegenaan stoot). Een ingebouwde zoeker had ik veiliger gevonden, denk ik.
Morgenvroeg de officiële aankondiging van Sony.
Als de vermoedens van +/- $800 juist zijn, is dat wel een erg prijzig cameratje.
Leuk, maar ik kan mij elk jaar geen € 750 of daaromtrent permitteren om dit op te volgen ... de M2 zal ook wel fotos blijven nemen zeker ndata de MKIII er is
Geef er mij gerust maar zo ééntje
Ik vraag me wel af hoe degelijk die pop-up zoeker is. Met een pop-up flash kom je fysisch niet echt mee in aanraking, maar een zoeker is toch iets waar je al vlug je oog eens wil tegen zetten (of per ongeluk tegenaan stoot). Een ingebouwde zoeker had ik veiliger gevonden, denk ik.
Morgenvroeg de officiële aankondiging van Sony.
Als de vermoedens van +/- $800 juist zijn, is dat wel een erg prijzig cameratje.
Ik ben ook niet zo fan van die pop-up zoeker maar begrijp wel de strategie van Sony hieromtrent om de camera zo compact mogelijk te houden.
Er is trouwens geen plaats voor een vaste zoeker door het grote LCD scherm.
Een kleiner LCD scherm en daarboven de EVF zoals de NEX camera's (nu Alpha) is een mogelijkheid, doch is zo'n camera zoals bv een a6000 dan weeral groter en dat is niet het uitgangspunt van de RX100 reeks.
De prijs is in verhouding met de vorige RX camera's correct omwille van de ingebouwde EVF.
Een EVF van dit type in add-on versie kost al snel 200-300 euro.
.. en ik snap totaal niet wat men daarmee denkt te winnen .. buiten het dSLR syndroom van "hoera, ik kijk door een gaatje ..." ... ik heb een "oude" Fuji X100 in bruikleen en daar heb ik OVF, EVF en LCD .. de keuze is daar bijzonder snel gemaakt!
Toch wel een eigenaardige en dubbelzinnige eindzin in de "first impression" ...
"...So, while we're excited by the potential of the RX100 III, we're a little worried that it might be another great camera that we just can't love."
/quote
Knap! Zal ik zeker kopen, het ontbreken van zoeker hield mij tegen om een van de 2 vorige modellen te kopen , bij teveel zonlicht gebruik ik graag een zoeker...
Bij veel zonlicht is de LCD perfect zichtbaar .. en je kan de lichtsterkte nog aanpassen .. is IMHO nauwelijks een objectief argument voor een discrete zoeker, afgezien van een subjectieve persoonlijke voorkeur natuurlijk. oh well ...
Comment