Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Sony RX100 MKIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

Inderdaad Mario je hebt gelijk
    Ben benieuwd, die van mij is gisteren besteld en zou vandaag geleverd moeten worden

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Veel plezier ermee en laat gerust een beetje feedback achter hier
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Vorige week donderdag een pakketje aan de deur, de nieuwe Sony RX100 Mk3
        Toen ik het doosje zag dacht ik eerst dat ik een gsm besteld had, zo klein !
        Na het openen schrok ik nog meer, pffffffffff hoe klein zeg want ik ben dan namelijk ook wel een 1D reeks gewend van Canon
        Ik had onmiddellijk in de gaten dat ik toch een gripje moest bijbestellen anders heb je er geen grip op, waarom Sony deze er niet standaard op zet is mij een raadsel.
        De eerste foto's die ik er mee maakte waren nog wat onwennig en daarom ook grotendeels mislukt
        Nog wat zoeken op instellingen en bediening dacht ik, komt wel goed en inderdaad zelfs op de automatische stand mooie foto's recht uit de cam.
        Toch heb ik liever zelf de controle over alles en ook dat lukt hier perfect mee.
        Mooi en overzichtelijk menu, heel veel hulp indien je de assist aan zet

Vergelijk Sony RX100 Mk3 vs Canon 1Dx

Uiteraard eerst de verkeerde grip besteld en deze past niet (Mario heeft gelijk) zoals te zien op de foto

Sony RX100 Mk3 met grip AG-R1 (passend op de vorige modellen)

Sony RX100 Mk3 met grip AG-R2

De f1,8 is heel leuk om je onderwerpen te isoleren, ik schrok eigenlijk wel van de hele kleine dof op deze toch kleinere sensor
        Je hebt een heel mooi dofverloop en de bokeh is ook heel goed.

Onderstaande foto's op f1,8

Dan uiteraard ermee aan de slag in het weekend, op naar TW Classic voor The Simple Minds en The Rolling Stones
        Leuk dat je met zo een klein ding gewoon binnen mag en met een dslr niet, stel ik me soms toch vragen bij.
        Gewoon in de broekzak, heel makkelijk mee te nemen.
        Uiteraard een zwaar bewolkte dag en dus ideale omstandigheden om te testen hoe de hogere iso zich uit op dit toestelletje

iso 320

iso 400

iso 6400 (jawel iso 6400 en veel zwart !)

Dus zeker en vast geslaagd zou ik zeggen
        Je kan met dit kleine ding heel hoog in iso gaan en de kleuren blijven heel mooi vind ik.
        De EVF is goed maar uiteraard geen optische zoeker zoals ik gewend ben bij de 1Dx.
        Nadeel vind ik persoonlijk wel dat je het scherm niet kunt omdraaien en sluiten zodat het niet beschadigd raakt.

Al bij al een mooie aanvulling op mijn zware DSLR's en ideaal om overal mee naar toe te nemen.

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Fijn om jouw ervaring te horen met het toestel. Is inderdaad een klein ding en voor mij is het ook wennen, zeker als je een dslr en lange lenzen gewoon bent. En zeker een 1Dx en 500mm lens.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Ik heb mijn RX100 te koop gezet om te upgraden naar de RX100M3, voornamelijk omdat ik vaak binnen fotografeer en dan is een meer lichtsterke lens echt interessant. Denk er zelfs aan om mijn a6000 ofwel enkel te gebruiken met primes, ofwel zelfs te verkopen omdat ik een a6000 met een écht goede lens ook niet zomaar in een jas past, en dan kan ik evengoed mijn 5D3 meenemen. Heb nochtans al behoorlijk geinvesteerd in goed glas voor E-Mount (Zeiss 1670, Zeiss 24Z) maar eigenlijk is dat overkill als je al een 5D3 hebt.
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
              Ik heb mijn RX100 te koop gezet om te upgraden naar de RX100M3, voornamelijk omdat ik vaak binnen fotografeer en dan is een meer lichtsterke lens echt interessant. Denk er zelfs aan om mijn a6000 ofwel enkel te gebruiken met primes, ofwel zelfs te verkopen omdat ik een a6000 met een écht goede lens ook niet zomaar in een jas past, en dan kan ik evengoed mijn 5D3 meenemen. Heb nochtans al behoorlijk geinvesteerd in goed glas voor E-Mount (Zeiss 1670, Zeiss 24Z) maar eigenlijk is dat overkill als je al een 5D3 hebt.
              Gaat een MK3 jou voldoening geven ? Het verschil in lichtsterkte is op groothoek nihil.
              De high iso is wel iets beter maar of die reden alleen genoeg is om te veranderen ?
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

De RX100 gaat qua diafragma enorm snel de hoogte in zodra je begint te zoomen, niet erg voor buiten opnames maar binnen en voor gezichten kan dat behoorlijk schelen. De RX100 is haarscherp qua foto's, ook op f1.8 maar ik merk heel vaak dat ik toch wat meer lichtsterkte had kunnen gebruiken bij zoomen. Let wel, ben er nog niet 100% uit hoor. Hoedanook denk ik dat ik de a6000 en de primes ga verkopen omdat ik van plan ben te gaan investeren in lichtsterke primes voor mijn 5D3. De 5D3 kan ik dan thuis gebruiken voor momenten dat ik groot diafragma nodig heb en voor isolatie van onderwerpen, en bij de uitstapjes neem ik dan wel de rx100 (of rx100m3) mee. De a6000 is echt een fantastische camera hoor, maar hij kan (logischerwijs) niet tippen aan de 5D3. Voor wie van een P&S komt en een snellere en 'betere' camera wil met mogelijkheid tot andere lenzen zal de a6000 een echt juweel zijn, maar ben nogal verwend
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

@Sieg,

Goede beschrijving en leuk om dit eens van een ander standpunt te bekijken zoals de vergelijking met je 1D.
                  De RX100III is inderdaad opvallend goed, zelfs 6400 is opmerkelijk.
                  Daar waar mijn 5D2 niet meer zo stabiele kleuren geeft op 6400, doet deze RX dat wel en ondanks het mindere detail (100%) in vergelijking met de 5D2 blijven de foto's zeer aangenaam in real world.
                  De camera is echt belachelijk klein, zeker als je uw 1D ernaast zet.
                  Discreet fotograferen is ook ideaal door de super stille sluiter (ik zet zelf het fake geluidje en de bekende piep af).
                  Maar men moet natuurlijk realistisch blijven, de fotografie ervaring van een 1D zal je met dit soort camera's nooit hebben.. je mist een soort van feeling met je camera.

Comment

Joepie, de mijne ook afgehaald. Op eerste zicht erg leuk toestel. Zal vooral dienen om mee te nemen op vakanties waar plaats en gewicht een rol spelen (bv fietsvakantie). Vanmiddag eens wat mee spelen op een bbq . Hij voelt alleszins aan als een kleine tank. Nu heb ik wel een vraagje voor de techneuten onder jullie. De oplader die erbij komt geeft 5V 0.5A uitgang. De batterij kan een laadstroom aan van 1.98A. Als ik die oplaad met een powerbank die 5V/0.75A geeft, kan ik toch niets 'in' de camera kapot doen hé? Is rekening houden met oplaadstroom batterij is dan voldoende?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mo6 Bekijk bericht
                      Joepie, de mijne ook afgehaald. Op eerste zicht erg leuk toestel. Zal vooral dienen om mee te nemen op vakanties waar plaats en gewicht een rol spelen (bv fietsvakantie). Vanmiddag eens wat mee spelen op een bbq . Hij voelt alleszins aan als een kleine tank. Nu heb ik wel een vraagje voor de techneuten onder jullie. De oplader die erbij komt geeft 5V 0.5A uitgang. De batterij kan een laadstroom aan van 1.98A. Als ik die oplaad met een powerbank die 5V/0.75A geeft, kan ik toch niets 'in' de camera kapot doen hé? Is rekening houden met oplaadstroom batterij is dan voldoende?
                      Volgens mij kan dit geen kwaad.
                      Iemand die jou daar een gepast antwoord op kan geven is Black Bandit.
                      Stuur hem eens een privé bericht of start een topic met specifieke vraag.
                      Proficiat met je aankoop. Veel plezier ermee

Comment

Working...
                      X