Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag informatie eerste (analoge) viewfinder-camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Graag informatie eerste (analoge) viewfinder-camera.

    Ik zou even de gelegenheid willen aangrijpen om mijn nieuwe tentoonstelling te vermelden, te bezichtigen in het Vrijzinnig Ontmoetings Centrum in Hasselt, dit vanaf 31/5. Ik kondig het nog aan in de gepaste rubriek.
    Alle fotowerken zijn analoog, opgenomen met mijn Fujis op 6x9 formaat, handmatig vergroot op 90x60cm (door mezelf) .
    Spijtig dat Hasselt wat ver is en ik niet direct in die buurt moet zijn. Je hebt me wel zin doen krijgen om de G690BL nog eens uit de kast te halen.

    Comment


    • #17
      Re: Graag informatie eerste (analoge) viewfinder-camera.

      Ik heb een Leica M6 (rangefinder, 135mm formaat) en daar schiet ik vooral Z/W mee.
      Dat kan ik zelf ontwikkelen, dus dat scheelt weeral in prijs + je hebt zelf de controle over alles.
      Film en chemicaliën bestel ik met middelgrote hoeveelheden bij macodirect.de.

      Als ik nu nog een 135mm camera zou kopen, zou het een Contax G2 zijn. Prachtige camera!
      Maar het nut ontglipt me van 2 135mm analoogcamera's te hebben (voor mij persoonlijk), daarom wordt de volgende een Mamiya 645AF

      Comment


      • #18
        Re: Graag informatie eerste (analoge) viewfinder-camera.

        De website die je aanhaalt is inderdaad een van de interessantste voor film.

        Een 2-de camera zou bvb nuttig kunnen zijn voor een tweede soort film of andere gevoeligheid of een slr voor macro... Redenen genoeg om meer dan 2 camera's te hebben. Ik kan je keuze voor de G2 wel snappen. Maar sinds ik naar middenformaat gegaan ben heb ik eigenlijk geen enkele rol 135 meer geschoten.

        Eigenlijk zijn we in de thread direct van uitgegaan dat de TS middenformaat wou, maar is dat eigenlijk wel zo?

        Comment


        • #19
          Re: Graag informatie eerste (analoge) viewfinder-camera.

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          De website die je aanhaalt is inderdaad een van de interessantste voor film.

          Een 2-de camera zou bvb nuttig kunnen zijn voor een tweede soort film of andere gevoeligheid of een slr voor macro... Redenen genoeg om meer dan 2 camera's te hebben. Ik kan je keuze voor de G2 wel snappen. Maar sinds ik naar middenformaat gegaan ben heb ik eigenlijk geen enkele rol 135 meer geschoten.

          Eigenlijk zijn we in de thread direct van uitgegaan dat de TS middenformaat wou, maar is dat eigenlijk wel zo?
          Daar kan ik je helemaal in volgen hoor!

          De vraag van de TS is nogal onduidelijk vind ik "eerste analoge viewfinder camera". Een analoge camera zonder viewfinder, tja...

          Comment


          • #20
            Re: Graag informatie eerste (analoge) viewfinder-camera.

            Ik ben waarschijnlijk de TS ;-) En zie nu pas jullie berichtjes.
            Ik ben echt in de beginfase van het zoeken. Mijn intentie is vooral om een "buik"-camera aan te schaffen, liefst analoog en dit gevoel van fotograferen te kunnen ervaren. Het gaat dus meer om het concept.
            Dankzij jullie vele opmerkingen kan ik nu verder kijken wat pas in mijn kosten-baten-principe-techniek plaatje.

            Kei-bedankt
            de TS

            Comment


            • #21
              Re: Graag informatie eerste (analoge) viewfinder-camera.

              Een "buik"-camera is iets nieuws voor mij. Heb wel een idee, maar misschien is het toch nuttig dat je even uitlegt wat je daarmee juist verstaat. Kunnen we je misschien beter helpen.

              Comment


              • #22
                Re: Graag informatie eerste (analoge) viewfinder-camera.

                TS bedoelt een TLR, een Mamiya c330 ed.
                YMMV
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #23
                  Re: Graag informatie eerste (analoge) viewfinder-camera.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  TS bedoelt een TLR, een Mamiya c330 ed.
                  YMMV
                  Hoeft niet zo zeer een TLR te zijn.
                  Bv. een Hasselblad 500c, Mamiya RB67 zijn ook "waist level viewfinder" camera's.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Graag informatie eerste (analoge) viewfinder-camera.

                    Inderdaad, en een Kiev 60, P6, P67, GX680, Korelle Reflex, Kowa Six, Rollei 6003/6008/SL66, M645, Bronica SA/SQ/ETR etc kunnen dat ook zijn. Keuze genoeg.

                    Comment

                    Working...
                    X