Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

François1 zegt het twee posts hoger:
    ...Ik zou de 7D en de 70D eens vastnemen en zien dewelke het best in de hand ligt....
    Ik heb zelf ook hoger gezegd dat ik de 70D nog niet heb vastgehad, maar dat het verschil tussen de 50D en de 7D toch opmerkelijk was. Die 7D is echt een buitenbeentje hoor, terwijl of ik moest het vreselijk mis hebben, de 70D een verder evolutie is van de 40D, 50D, 60D... Uiteraard met wat ze in het Engels zeggen "all mod cons" als wifi, touch screen, enz. Maar pak ze eens vast!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Ik heb geen van beide toestellen al gebruikt. Maar de 7D staat bekend omwille van het aantal fps en de autofocus. Op de 70D zal je wellicht dan weer een beter ISO bereik hebben.

Je kan natuurlijk ook wachten op de 7D mark II, maar dat kan mogelijk nog wel effe duren (regelmatig duiken er geruchten op over een nakende aankondiging, maar dat is nu al een eeuwigheid aan de gang).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iro Bekijk bericht
        Ik heb geen van beide toestellen al gebruikt. Maar de 7D staat bekend omwille van het aantal fps en de autofocus. Op de 70D zal je wellicht dan weer een beter ISO bereik hebben.

Je kan natuurlijk ook wachten op de 7D mark II, maar dat kan mogelijk nog wel effe duren (regelmatig duiken er geruchten op over een nakende aankondiging, maar dat is nu al een eeuwigheid aan de gang).
        Een ervaringsdeskundige uitleg zonder het toestel in handen te hebben ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
          Tuurlijk Stefan, hier op BD kom je alles tegen.

Comment

lol
            het krioelt hier van de 7D-die-hards ... maar niemand die een 70D heeft en me kan overtuigen dat ie eigenlijk even goed scoort als de 7D ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
              Ik zeg klaar en duidelijk dat het gaat om dingen waarvoor de 7D BEKEND STAAT, en dat de 70d WAARSCHIJNLIJK een beter ISO bereik heeft. NERGENS beweer ik ervaringsdeskundige te zijn. Je hoeft de toestellen niet in de hand gehad te hebben om iemand ideeën te geven over waar hij/zij zoal naar kan Googelen of waarmee er rekening kan gehouden worden.

Toch bedankt voor je bijzonder constructieve bijdrage.

Comment

7D is mijn werkpaard met als voordeel zijn sterke constructie, weathersealing, snelheid en 100% scherm en nog een aantal andere features. Nadeel is inderdaad zijn iets grotere ruis bij hoge ISO (+1600). Maar voor de rest een prachttoestel.

De 70D heeft features die nog niet van toepassing waren bij het ontstaan van de 7D. Zoals wifi, draaibaar scherm etc. maar is dat wel nodig? Heel waarschijnlijk zal zijn ISO performantie wel beter zijn dan de 7D, gezien de jongere processor.

Op mijn 6D heb ik ook wifi en GPS en dat is het eerste wat standaard uitgeschakeld werd. Zet ik enkel op wanneer ik het écht nodig heb, en dat is niet veel. Dit om mijn batterijen t sparen...

Tot slot gewoon een vaststelling: het valt toch op hoe lang de 7D op de markt blijft en zelfs nu nog nieuw verkocht wordt. Denk niet dat er zoveel crops zijn die het zolang volhouden in deze snel evoluerende markt.
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

mja, daar heb je wel een punt, philippeDeli ...

Comment

D'er is al veel gezegd over de 7D (tuurlijk is de ervaring groter en het aantal gebruikers wellicht ook), maar wat nooit vernoemd wordt -nochtans een sterk argument- is de 100% viewer. D'er zijn zelfs Canon full-frames die dat niet (zouden?) hebben; 't is alleszins voor een cropcamera erg ongewoon, maar erg goed!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

hallo

Even meepikken op dit onderwerp. Ik ben hier niet om het ene of het andere model op te krikken, Maar hier staan toch een paar beweringen die niet echt waar zijn. Ten eerste is de sealing van de 70D gelijk als de 7D. Als je op de canon site kijkt, staan bij de uitleg over de sealing dat ze gelijk zijn. Ik ben begonnen met fotograferen met een 1100D, Al snel wilde ik toch een iets betere camera, en ondanks dat het tegen mijn persoonlijke principes is, heb ik me toen een 2dehands 7D aangeschaft voor een prijs die ik niet kon laten liggen. Nu de camera is al enkele jaren oud, en er begonnen wat mankementjes aan te komen die te duur waren om te herstellen in functie van de prijs wat ik betaald hebt. Nu stond ik dus voor de keuze of ik zou wachten op de 7DII, een nieuwe 7D of 70D zou kopen. op de 7DII kunnen we misschien nog lang wachten, en ook al komt hij er, met zijn beloofde specs, zal het prijskaartje ook wel evenredig zijn. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de 70D omdat voor mij persoonlijk toch enkele voordelen feller doorwegen tov de 7D. Enkele daarvan zijn het nieuwe en betere AF systeem, het draaibaar en touchscreen scherm, de hogere en beter iso, wifi, ... wat ik laat vallen hiervoor is de 8fps van de 7D, maar ik heb ze getest, en verschillen tussen die 7fps en de 8fps is eigenlijk niet verschil. Een extra minpuntje zijn bv de dubbele functietoesten aan het kleine schermpje die de 70D niet heeft, en de 100% viewfinder.

Het komt er op neer dat niemand je eigenlijk kan zeggen welke je moet pakken. Ga je meer voor sport, is de 7D beter. ge je meer richting landschap, macro, dan is in mijn ogen de 70D beter.

Volgende week heb ik normaal gezien mijn 70D, en zal dan eens een klein ervaringsblogje posten hier.

Comment

Da's altijd het beste: iemand die beide toestellen heeft en/of gebruikt (heeft); weliswaar nooit vergeten dat nieuw op zich ook al een bepaalde charme heeft.

Comment

Ik heb met beiden gewerkt, en eerlijk gezegd zou ik niet weten welke beter is. Ze liggen beiden goed in de hand en zijn beiden makkelijk te bedienen. Dus komt het dan aan op de verschillen die er toch zijn zoals het autofocussysteem dat voor mij dan weer niet belangrijk is. Voor mij zijn goeie prestaties in low light veel belangrijker, omdat ik dan met mijn f4-lenzen kan blijven werken en geen dure upgrades hoef te doen. En daardoor zou ik dan meer naar de 70D neigen.
                          Dat is dan ook weer niks voor mij, want ik wil naar fullframe, en dan kom ik automatisch bij de 6D uit.
                          Ik denk dus echt dat je naar de kleine verschillen moet gaan kijken, als die al belangrijk zijn.
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Ter informatie: op de website van Art&Craft krijg je 65 euro terugbetaald bij aankoop van een 70D. Dus nu nog 874 eurootjes.
                            Geen enkele andere website vermeldt deze cashback actie. Klopt dit wel bij A&C ?

Comment

Working...
                            X