Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
pdf Nikon D70 manual niet beschikbaar bij De Beuke
Originally posted by Aquarius
Donderdagmorgen bij de Beukelaer CD aangevraagd en deze morgen al ontvangen! Van een snelle service gesproken...
Aquarius
Voila!
Prima service daar, dat alle BD'ers die een CD'tje ontvingen eens een bedankje sturen naar Ellen Quix info@debeukelaer.be , voor de bemiddeling, uiteraard met vermelding BD!
Gr,
sailor
Lid: BD 0249BE
D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW
Donderdagmorgen bij de Beukelaer CD aangevraagd en deze morgen al ontvangen! Van een snelle service gesproken...
Aquarius
Voila!
Prima service daar, dat alle BD'ers die een CD'tje ontvingen eens een bedankje sturen naar Ellen Quix info@debeukelaer.be , voor de bemiddeling, uiteraard met vermelding BD!
Gr,
sailor
ik wacht nog altijd op reaktie
vorige week donderdag vriendelijk mailtje verstuurd
en enkel bericht gekregen dat het gelezen is mijn mailke
voor de rest "who now's "
groetjes tweetty
Aquarius
Voila!
Gr,
sailor
Bij deze gebeurd!!!
D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BE
Aquarius
Voila!
Gr,
sailor
ik wacht nog altijd op reaktie
vorige week donderdag vriendelijk mailtje verstuurd
en enkel bericht gekregen dat het gelezen is mijn mailke
voor de rest "who now's "
groetjes tweetty
vandaag de cd thuis toegestuurd gekregen door de beukelaere
het is dik in orde de service van de beuckelaere/ NIKON
worldwide is er zekers op zijn plaats
bedankt beste mensen van de beuckelaere
en tot ziens
groetjes tweetty
Originally posted by antoine
Uit respect voor De Beuckelaer en het correcte personeel hou ik er niet van het pdf-formaat online te zetten, de mensen die hun D70 in het buitenland hebben aangekocht kozen voor een goedkopere prijs en ze moeten maar het ongemak erbij nemen, het eventuele gebrek aan een nederlandstalige handleiding.
vind ik eigelijk niet...Het is best handig dat je de manual kunt lezen voor je het toestel aankoopt. Soms staan daar toch nog onverwachte gebruiksbeperkingen in. Trouwens nu zitten we toch in europa zeker.. onze grote unie, dus waar we onze goederen kopen maakt toch niet uit zeker??!?.
PS voor diegene die manuals nodig hebben, zie volgende link:
http://www.handleiding-online.nl/
(daar staat trouwens de D70 manual enkel in het engels op.)
mvg
johan
Ik las hier dat er diverse mensen een CD in het bezit hebben met de Nederlandse gebruikershandleing van de Nikon D70.
Maar er zijn ook mensen die deze niet in het bezit hebben en er niet aan kunnen komen.
Waarom zet iemand deze CD niet op het Internet (bijv op zijn eigen website)dan kunnen die mensen die er niet aan kunnen komen hem downloaden.
Originally posted by mrarnold
Ik las hier dat er diverse mensen een CD in het bezit hebben met de Nederlandse gebruikershandleing van de Nikon D70.
Maar er zijn ook mensen die deze niet in het bezit hebben en er niet aan kunnen komen.
Waarom zet iemand deze CD niet op het Internet (bijv op zijn eigen website)dan kunnen die mensen die er niet aan kunnen komen hem downloaden.
Mvg Arnold
Juist en geef de link dan door aan http://www.handleiding-online.nl/
dan kan iedereen het makkelijk vinden.
Op product handleidingen hoeft er geen auteursrechten betaald worden. Het is een mega reclame brochure.
Het zou tof zijn als " De Beukeleare" het op zijn website zet.. maar ja zij schermen hun distributie kanaal af door zich te verschuilen achter de "grijze" markt. Dit is mijn inziens bull****. Als men een eerlijke verkoopspraktijk toepast waar de prijzen in europa even hoog zijn als die in de rest van de wereld dan is er geen grijze markt (tenzij men toestellen verkoopt die van de boot gevallen zijn natuurlijk maar dat is een ander verhaal natuurlijk...). Enfin dit is een eindeloze discusie natuurlijk. Ik vind dat elke klant of elke toekomstige klant met hofelijkheid moet behandeld worden en een goede service is daar een van (waar dan ook ter wereld!!). En dat begint met het verspreiden van goede informatie.
Hier het document van de "grijze markt" cfr De Beukelaere...
Gewoonlijk werkt een fabrikant samen met één importeur die zijn producten mag verkopen en ondersteunen in een bepaalde regio. De importeur beschikt gewoonlijk over plaatselijke verkopers en distributeurs die de geïmporteerde producten doorverkopen; dit wordt een "distributiekanaal" genoemd. De term grijze markt verwijst naar handelsgoederen die worden geïmporteerd en verkocht op andere manieren dan via deze normale kanalen.
Vanwege veiligheidsvoorschriften en -certificaten (FCC, CE, UL en dergelijke) en vereisen van de overheid levert een fabrikant een speciale verpakking (handleidingen in de desbetreffende taal, de juiste stroomkabels voor het stopcontact enz.) en een productontwerp die voldoen aan de plaatselijke wetten. Fabrikanten hebben ook service- en ondersteuningsovereenkomsten gesloten met de officiële, geautoriseerde importeur.
... (meer op http://www.debeukelaer.be/nikon/frames.php?l=1)
Originally posted by SwinnenJ
Op product handleidingen hoeft er geen auteursrechten betaald worden.
Jongens toch houden jullie dan nooit op?
Dit staat letterlijk in de handleiding van de D70 te lezen:
Voor de gehele of gedeeltelijke reproductie, verzending, transcriptie, opslag in een geautomatiseerd informatiebestand, of vertaling in welke taal dan ook, in welke vorm dan ook, en met welke middelen dan ook van de bij dit product geleverde handleidingen is de voorafgaande schriftelijke toestemming van Nikon vereist.
Deze handleiding zijn dus wel degelijk door auteursrechten beschermd, en ze dus zonder meer openbaar maken via een website is dus een duidelijke inbreuk op deze auteursrechten!!!
Wat mij ook steeds weer opvalt is dat de mensen die het harste klagen, steeds diegenen zijn die het toestel nog niet gekocht hebben... verzamelen jullie altijd handleidingen van toestellen die je niet gekocht hebt?
De engelstalige handleiding is wel beschikbaar, waarom gebruiken jullie die dan niet, als het dan zogezegd toch enkel maar dient om eens wat meer info over de camera te weten te komen? Djeezes het is toch niet dat je die handleiding van achter naar voor en van voor naar achter van buiten moet gaan leren als je de functies van het toestel wilt weten!
En, wat betreft mrarnold zijn commentaar: ik merk dat je van Nederland bent. Waarom pols je dan zelf eens niet bij je eigen importeur (Inca BV) of zij de nederlandtalige handleiding niet te grabbel willen gooien, alvorens hier de belgische importeur met het vingertje te komen wijzen??
Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel
Akkoord Aragorn, het wordt stilaan tijd dat deze zever gaat stoppen.
De vorige topic hierover was al gesloten en dan opent men gewoon een nieuwe om verder te zagen.
Mensen die een D70 hebben en iets van fotografie kennen zagen hier niet over maar diegenen die "denken" dat ze er ene hebben blijven hier maar over doorzeuren....
Of diegenen die na weken zoeken de goedkoopste prijs op het net hebben gevonden, het toestel besteld hebben en dan verwonderd zijn dat er geen nl handleiding bij zit
Op de tijd dat men hier heeft zitten zeuren over die handleiding ken ik mijn D70 al vanbuiten zonder handleiding
Comment