Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D sluiter(tijden) probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 40D sluiter(tijden) probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Voor TS, de tijd dat beide gordijnen open staan afb. 3 bepalen eigenlijk de kortste flitssynchronisatietijd van een camera. Meer lezen.

    Even aanstippen dat fase 1 waarbij beide sluiters gesloten zijn alleen toegepast wordt bij verticale lamellensluiters die perfekt lichtdicht moeten zijn : mirror lock-up bij de Nikon F4 + F5 (+F6?) en bij Canon EOS de 1nRS + RT daar uitgerust met een vaste spiegel. De EOS 1n en 1v hebben ook een mirror lock-up mode maar de tijd dat de spiegel omhoog blijft is beperkt (30 seconden), alzo geen fase 1 noodzakelijk.
    Last edited by Silver Roller; 7 mei 2014, 20:25.

    Comment


    • #17
      Re: Canon 40D sluiter(tijden) probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
      Even aanstippen dat fase 1 waarbij beide sluiters gesloten zijn alleen toegepast wordt bij verticale lamellensluiters die perfekt lichtdicht moeten zijn : mirror lock-up bij de Nikon F4 + F5 (+F6?) en bij Canon EOS de 1nRS + RT daar uitgerust met een vaste spiegel. De EOS 1n en 1v hebben ook een mirror lock-up mode maar de tijd dat de spiegel omhoog blijft is beperkt (30 seconden), alzo geen fase 1 noodzakelijk.
      Conclusie: Nikon sluiters zijn beter.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 40D sluiter(tijden) probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Conclusie: Nikon sluiters zijn beter.
        Indeed

        ps: een F6 mankeert nog in de verzameling ... alzo moet ik een vraagteken plaatsen bij de F6 ... misschien kan jij eens checken of fase 1 ook wordt toegepast bij de sluiter van de F6

        Comment


        • #19
          Re: Canon 40D sluiter(tijden) probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          Indeed

          ps: een F6 mankeert nog in de verzameling ... alzo moet ik een vraagteken plaatsen bij de F6 ... misschien kan jij eens checken of fase 1 ook wordt toegepast bij de sluiter van de F6
          Jawel SR

          As you'd expect, the F6 satisfies the uncompromising standards of reliability that professionals command. An aluminum-alloy die-cast chassis; magnesium-alloy front body and covers (top, bottom); aluminum-alloy back body and camera back; strategically placed rubber surfaces; an easy-to-grip texture, and a self-diagnostic shutter that has undergone testing to assure accurate release up to and beyond 150,000 cycles, even in the most extreme environmental conditions. The F6 embodies the strength, rigidity and durability to perform wherever and whenever photographers need it.

          Comment


          • #20
            Re: Canon 40D sluiter(tijden) probleem

            ... de F6 heeft inderdaad een shutter-monitor ... fase 1 <beide sluiters gesloten> was bedoeld ... daarover vind ik niets ... ook niet bij Thom Hogan ... jij zou dat kunnen ' zien '

            Comment


            • #21
              Re: Canon 40D sluiter(tijden) probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ik weet niet hoe dat zit bij Canon, maar bij Nikon wordt de mechanische sluiter bij iedere beweging gecontroleerd op de juiste sluitersnelheid, wijkt deze af (door sleet of een andere reden) dan wordt de sluitertijd automatisch aangepast, zodat deze terug klopt met wat je vraagt, bij teveel afwijking, zou het kunnen dat nog een en ander wordt beïnvloed, waardoor het ganse toestel ontregeld raakt.
              Het zal idd wel zoiets zijn, ik denk dat ik hem maar niet meer ga laten herstellen (kans is iets te groot dat hij dan toch nog een ander probleem ontwikkelt zoals bvb de afdrukknop, vrij veel voorkomend probleem bij deze reeks canon toestellen), en voor een nieuwe systeemcamera ga, ik kan altijd nog die sluiter los online bestellen als ik eens iemand vind met genoeg technische kennis om die mee te helpen vervangen.
              Bedankt iedereen voor alle antwoorden!
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #22
                Re: Canon 40D sluiter(tijden) probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                ... de F6 heeft inderdaad een shutter-monitor ... fase 1 <beide sluiters gesloten> was bedoeld ... daarover vind ik niets ... ook niet bij Thom Hogan ... jij zou dat kunnen ' zien '

                The F6 is an interesting concoction. To make it, Nikon essentially took the shutter and transport mechanism from the F5 and stuck it into a D2 series body that doesn't have a vertical grip. It's not quite that simple, of course, as there are a ton of minor things that got tweaked, but from a shooting standpoint, you can think of it that way.

                Comment

                Working...
                X