Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera d800 van nikon.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera d800 van nikon.

Oorspronkelijk geplaatst door Berendina Bekijk bericht
    Bedankt, zal het verder nog uitzoeken, momenteel vindt hij geen verkoopadressen in mijn buurt in een straal van zelfs geen 50 km. Ik probeer het nog..., alvast bedankt.
    Ze komen dat gewoon aan huis brengen hé , een toestel als een D800 zou ik persoonlijk niet als postpakketje laten opsturen, maar met software riskeer je niets.

Walter
    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Het toestel wordt in de winkel afgehaald, maar als ik zoek voor die software kan je een verkoopadres ingeven, maar als ik dit doe in een straal van 50 km vind hij geen adres!!!

Door de nieuwe link die je plaatste is het gelukt, alvast bedankt. Hartelijke groeten, Brenda
      Last edited by Berendina; 30 april 2014, 18:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Berendina Bekijk bericht
        Na een verrassende telefoon van de eigenaar van een fotografie winkel, die bevestigde dat volgende week de nikon d800 binnenkomt
        Hopelijk geen 200€ te veel betaald, vanaf vandaag http://www.artencraft.be/nl/nikon-d8...estel-nu-61569

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Hopelijk geen 200€ te veel betaald, vanaf vandaag http://www.artencraft.be/nl/nikon-d8...estel-nu-61569
          Neen, daarom werd hij maar gefactureerd na 1 mei. Net op tijd dus. Maar het is een cadeau hé...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Hier! Maar je kan hem natuurlijk ook elders kopen, bij camerawinkels. Het werkt wel op Mac, maar ik zou je aanraden het vlug te kopen want er is nieuwe software van Nikon in aantocht die capture NX gaat vervangen en die is bijlange zo goed niet: http://forum.belgiumdigital.com/f21/...-d-481625.html..

Walter
            ViewNX of CaptureNX hebbe een groot voordeel dat ze bij raw fotografie (NEF) de in-camerera instellingen mee overnemen. Dat is dan ook nog het enige voordeel. Met een paar pre-sets in Lightroom heb je dit zo weer opgelost. Zo kun je in LR bijvoorbeeld automatisch lensprofielen toevoegen die voor de juiiste correcties zorgen. Ik was zelf een verstokte CaptureNX gebruiker maar sinds ik een maand geleden ben overgestapt op Adobe CC (LR en PS) wil ik nooit meer terug. Toch zeker als je al gewend bent om met PS te werken zou ik eerder ook LR erbij nemen en geen tijd meer stoppen in de nikon software die mij wat verouderd overkomt en waar niet meer aan ontwikkeld lijkt te worden.

Ik vermoed dat je met de D800 en de 50mm 1.4 erop veer plezier zult hebben.
            Groetjes, KC
            www.sportbeelden.com

Comment

OK, bedankt, geeft me stof tot nadenken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                ViewNX of CaptureNX hebbe een groot voordeel dat ze bij raw fotografie (NEF) de in-camerera instellingen mee overnemen. Dat is dan ook nog het enige voordeel. Met een paar pre-sets in Lightroom heb je dit zo weer opgelost. Zo kun je in LR bijvoorbeeld automatisch lensprofielen toevoegen die voor de juiiste correcties zorgen. Ik was zelf een verstokte CaptureNX gebruiker maar sinds ik een maand geleden ben overgestapt op Adobe CC (LR en PS) wil ik nooit meer terug. Toch zeker als je al gewend bent om met PS te werken zou ik eerder ook LR erbij nemen en geen tijd meer stoppen in de nikon software die mij wat verouderd overkomt en waar niet meer aan ontwikkeld lijkt te worden.

Ik vermoed dat je met de D800 en de 50mm 1.4 erop veer plezier zult hebben.
                Toch niet geheel akkoord hoor. Ook ik ben grotendeels overgeschakeld op Adobe Camera Raw, maar voor specifieke toepassingen is de U-point technologie van Capture onovertroffen. En ook een aantal kwalitatief hoogstaande in-camera beeld instellingen zijn niet zomaar zondermeer na te bootsen met andere software. Ik blijf dus Nikon Capture gebruiken, en hoop nog steeds dat Nikon op termijn komt aandraven met een waardige opvolger.

Walter
                D850

Comment

Volledig met Walter eens, Nikon Capture NX2 heeft iets wat anderen niet hebben,
                  moeilijk te verwoorden, maar er zit net dat ietsje meer in, en natuurlijk de U-point technologie.

Het programma werkt heel simpel, en batch verwerkingen lopen heel soepel en snel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Volledig met Walter eens, Nikon Capture NX2 heeft iets wat anderen niet hebben,
                    moeilijk te verwoorden, maar er zit net dat ietsje meer in, en natuurlijk de U-point technologie.

Het programma werkt heel simpel, en batch verwerkingen lopen heel soepel en snel.
                    Heb je die U-point technologie ook niet met de Nik software plugin? Dacht het wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                      Heb je die U-point technologie ook niet met de Nik software plugin? Dacht het wel.
                      Ja en neen.
                      Met de Nik plugin in Lightroom moet je eerst uw bewerkte RAW omzetten in een TIFF of ander formaat. Uw RAW bewerkingen worden dus gefixeerd en je hebt te maken met zeer grote supplementaire bestanden (zeker met een D800).
                      Het grootste nadeel blijft dat als je uw RAW aanpassingen nadien wil bijstellen je opnieuw kan beginnen.
                      Je kan Photoshop ertussen smijten om dat te vermijden maar het is en blijft veel omslachtiger dan de manier waarop Capture NX2 het doet. Je blijft daar op de RAW werken.
                      Idem als je gebruik maakt van de Nik Color Effex Pro 3 filters. Ook die pas je toe op de RAW.

De toepasbaarheid van de U-point technologie is ook niet volledig hetzelfde omdat je in Capture NX2 met de RAW aan het werken bent.

Maar hier hetzelfde scenario: heb lang gezweerd bij Capture NX2 maar een jaar geleden toch overgeschakeld op LR...

Comment

Working...
                      X