Sinds een tijdje wil ik graag een nieuwe camera aankopen. Mijn huidige camera is een Sony Alpha 290, maar ik ben niet tevreden van de beeldkwaliteit. Daarom dus graag iets anders in de plaats...
Er zijn heel wat camera's op de markt met elk hun plus- en minpunten, vandaar graag jullie hulp. Dit zijn alvast enkele vereisten:
- compacter in formaat dan dslr
- goede beeldkwaliteit
- mogelijkheid om te kunnen filmen
- lichtsterke lens om met scherptediepte te kunnen spelen
- kantelbaar/uitklapbaar scherm is ook een pluspunt!
- budget liefst zo weinig mogelijk, max 400-500€
Dit zijn de voorlopige kandidaten met mijn bevindingen:
- Fuji X20
Voldoet aan een groot deel van mijn vereisten, al veel goeds over gelezen. Vorige week heb ik hem eens ter hand genomen in de Mediamarkt. Ziet er leuk uit, maar kwam mij een beetje speelgoedachtig over.
Wat zijn jullie ervaringen omtrent de degelijkheid van deze camera?
- Sony RX100 mkI
Veelbelovende specs, en niets dan lof over te lezen. Moet ik dringend eens gaan testen!
- Pentax MX1
Mooie specs, f1,8! En zeer gunstig van prijs. Helaas nog in geen enkele winkel in real life gevonden. Heeft er iemand op dit forum ervaringen met dit toestel?
- Canon G16
Prachtig toestel, mogelijkheden van een dslr maar dan compact. Jammer dat het lcd-scherm niet kan kantelen/uitklappen.
- lumix FZ200
Past misschien minder in het rijtje. Maar dit toestel heeft wel enkele pluspunten waar ik niet omheen kan. Een bereik van 25-600mm bij f2.8 lijkt me fantastisch. Ik las helaas wel al enkele negatievere reviews over de beeldkwaliteit.
Welke koop ik het best? En waarom? Ik weet het echt niet meer... Hebben jullie eventueel nog andere suggesties?
Er zijn heel wat camera's op de markt met elk hun plus- en minpunten, vandaar graag jullie hulp. Dit zijn alvast enkele vereisten:
- compacter in formaat dan dslr
- goede beeldkwaliteit
- mogelijkheid om te kunnen filmen
- lichtsterke lens om met scherptediepte te kunnen spelen
- kantelbaar/uitklapbaar scherm is ook een pluspunt!
- budget liefst zo weinig mogelijk, max 400-500€
Dit zijn de voorlopige kandidaten met mijn bevindingen:
- Fuji X20
Voldoet aan een groot deel van mijn vereisten, al veel goeds over gelezen. Vorige week heb ik hem eens ter hand genomen in de Mediamarkt. Ziet er leuk uit, maar kwam mij een beetje speelgoedachtig over.
Wat zijn jullie ervaringen omtrent de degelijkheid van deze camera?
- Sony RX100 mkI
Veelbelovende specs, en niets dan lof over te lezen. Moet ik dringend eens gaan testen!
- Pentax MX1
Mooie specs, f1,8! En zeer gunstig van prijs. Helaas nog in geen enkele winkel in real life gevonden. Heeft er iemand op dit forum ervaringen met dit toestel?
- Canon G16
Prachtig toestel, mogelijkheden van een dslr maar dan compact. Jammer dat het lcd-scherm niet kan kantelen/uitklappen.
- lumix FZ200
Past misschien minder in het rijtje. Maar dit toestel heeft wel enkele pluspunten waar ik niet omheen kan. Een bereik van 25-600mm bij f2.8 lijkt me fantastisch. Ik las helaas wel al enkele negatievere reviews over de beeldkwaliteit.
Welke koop ik het best? En waarom? Ik weet het echt niet meer... Hebben jullie eventueel nog andere suggesties?
Comment