Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon of Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Momenteel staat Canon aan de TOP, Nikon moet zich gaan haasten wat de PRO's denken aan overlopen naar Canon, vorige week had ik nog de kans om met een van de betere fotografen te praten en zijn visie was net éénder. Hij zei 'ik ga dit jaar naar de Photokina en als Nikon niks kan bieden met meer detail (dus meer pixels) dan stap ik over naar Canon.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Originally posted by Kati
      Ik was gisteren een van de fotografen op een grote festival, en heb 2 grote jongens aangesproken/2 topfotografen/ beide had de volgende antwoord gegeven, als Nikon binnen een jaar niet met iets beters komt, stappen ze alle 2 over op Canon.Zij hadden wel over in de prijsklasse van een camera rond de 2000 Euro. Dus de hele dure van Nikon/D2H/ valt hier erbuiten

Lijkt me heel ongeloofwaardig om de simpele reden dat de beide fotografen dan spreken over een onbestaand toestel want er is in de prijsklasse van 2000EUR geen Canon-alternatief. De alternatieven zijn de 1D Mark II en 1Ds. Als die 2000EUR staan ergens dan overweeg ik overstappen misschien ook wel
      Nikon D7000 + D100 -=- Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM -=- Nikkor AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G IF-ED -=- Sigma EX 100-300/4 HSM -=- Nikkor AF 50m f/1.8D -=- Nikon SB28DX

Comment

Mijn gevoel zegt mij dat je dit jaar een opvolger voor de D100 kunt verwachten, en volgens een thread hier een tijdje eerder ook een entrylevel D50. Dit zal dan wel rond de periode van PhotoKina aangekondigd worden.

"...als Nikon binnen een jaar niet met iets beters komt..."
        Dat is gewoon een eeuwigheid in het digitale landschap

Als hobbyist kan je eigenlijk bij geen enkel van de twee merken fout gaan. Als je al een goed glas-servies hebt dat je vroeger al beviel, blijf dan bij je merk.

Comment

Originally posted by Blakar
          Originally posted by Kati
          Ik was gisteren een van de fotografen op een grote festival, en heb 2 grote jongens aangesproken/2 topfotografen/ beide had de volgende antwoord gegeven, als Nikon binnen een jaar niet met iets beters komt, stappen ze alle 2 over op Canon.Zij hadden wel over in de prijsklasse van een camera rond de 2000 Euro. Dus de hele dure van Nikon/D2H/ valt hier erbuiten

Lijkt me heel ongeloofwaardig om de simpele reden dat de beide fotografen dan spreken over een onbestaand toestel want er is in de prijsklasse van 2000EUR geen Canon-alternatief. De alternatieven zijn de 1D Mark II en 1Ds. Als die 2000EUR staan ergens dan overweeg ik overstappen misschien ook wel
          Dat wordt dan massaal overlopen naar het winning team "Canon".

Canon komt met maar liefst 6 spectaculaire DSLR's de komende tijd. En helaas bij Nikon wordt het wachten. De nieuwste van Nikon ligt kwa prijs en prestaties ruim onder de D70. En volgens geruchten is het een toestel van derden met de naam Nikon erop.

En zolang het bij Mitsubitshi slecht gaat hebben al haar dochterondernemingen geen geld voor research en development.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

tenzij je al lenzen hebt of echt iets specifiek verkiest dat de ene heeft en de andere niet:
            pak ze es vast (de toestellen hé )
            probeer ze uit
            en kies dan op je gevoel
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Originally posted by Digipics357
              Momenteel staat Canon aan de TOP, Nikon moet zich gaan haasten wat de PRO's denken aan overlopen naar Canon, vorige week had ik nog de kans om met een van de betere fotografen te praten en zijn visie was net éénder. Hij zei 'ik ga dit jaar naar de Photokina en als Nikon niks kan bieden met meer detail (dus meer pixels) dan stap ik over naar Canon.
              Canon is aggresiever aan het ontwikkelen en dat is een pluspunt voor beroepsfotografen. Als hobby-ist heb ik geen nood om elke 3 jaar een nieuwe DSLR kopen vermits voor mij persoonlijk de huidige generatie 6 MP voldoet. Het sneller ontwikkelen bij Canon heeft voor mij dus geen voordeel, vermits daardoor de waarde van een reeds gekocht toestel sneller daalt.

Ik denk dat vele mensen zich wel beter thuis voelen in een merk dat zich goed ontwikkeld, omdat ze dan weten dat een upgrade geen problemen zal geven. Maar hoeveel hobby-isten doen in feite upgrade binnen de 5 jaar? Die spullen kosten handen van mensen en dan heb je nog je partner die je moet overtuigen dat een upgrade de moeite waard is...

Kortom, heel die discussie over wie beter is, is totaal overroepen want als je nu iets koopt, en pakweg over zo'n 5 jaar een upgrade wilt doen, de markt er toch weer helemaal anders uitziet. Misschien is Pentax dan wel de populairste en daar sta je dan met je Nikon vs Canon discussie
              D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

Comment

Originally posted by Manta99
                Originally posted by Digipics357
                Canon is aggresiever aan het ontwikkelen en dat is een pluspunt voor beroepsfotografen. Als hobby-ist heb ik geen nood om elke 3 jaar een nieuwe DSLR kopen vermits voor mij persoonlijk de huidige generatie 6 MP voldoet. Het sneller ontwikkelen bij Canon heeft voor mij dus geen voordeel, vermits daardoor de waarde van een reeds gekocht toestel sneller daalt.

Ik denk dat vele mensen zich wel beter thuis voelen in een merk dat zich goed ontwikkeld, omdat ze dan weten dat een upgrade geen problemen zal geven. Maar hoeveel hobby-isten doen in feite upgrade binnen de 5 jaar? Die spullen kosten handen van mensen en dan heb je nog je partner die je moet overtuigen dat een upgrade de moeite waard is...

Kortom, heel die discussie over wie beter is, is totaal overroepen want als je nu iets koopt, en pakweg over zo'n 5 jaar een upgrade wilt doen, de markt er toch weer helemaal anders uitziet. Misschien is Pentax dan wel de populairste en daar sta je dan met je Nikon vs Canon discussie

de duitse tekst is op verzoek van de moderator verwijderd.

Voor degenen die de duitse online vertaler hebben geinstaleerd of die onze derde landstaal machtig zijn is hier de link naar het intressante artikel:
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Otto,

Gelieve deze duitse tekst te vertalen of te verwijderen.
                  Canon 6D

Comment

Eén upgrade op vijf jaar lijkt me zeer optimistisch, het gaat zo snel dat je zeker om de twee jaar kan verwachten voor een upgrade te doen. Soms zelfs korter, Mijn 1D-Mark II is mijn derde DSLR en nu hoop ik van daar iets langer mee te doen.
                    Ik starte met de D30, wat in die tijd een zeer goede camera was, binnen het jaar was een upgrade naar de D60 toch wenselijk dus verkoop ik mijn D30 op het internet, de camera stond maar 8 uur online en was verkocht. De D60 was een jaar bij mij en de 10D kwam piepen, ik vond het toen niet nodig om een upgrade te maken naar de 10d want zoveel was er niet veranderd. Ik werk dus twee jaar met mijn D60 en de 1D-Mark II wordt aangekondigd, dit toestel was in mijn ogen zeker een upgrade waard. Dus dacht ik van hetzelfde te doen en mijn D60 te koop aan te bieden. Door dat ik één upgrade had overgeslagen was de verkoopbaarheid van de camera schrikelijk gedaald, de 10D was zelfs regelmatig tweedehands te vinden. Dus kreeg ik bedragen voor de camera aangeboden die mij er toe deden besluiten van de D60 te houden als tweede body.

Ik behoor tot de catergorie van de gelukkig gescheiden mannen, zodat ik geen zeurende partner moet overtuigen misschien maakt dit het allemaal wel een beetje makkelijker. Maar het is een feit dat digitale fotografie zeker ni gratis is. Toch kost ieder hobby geld en we kunnen ons centen toch ook ni meenemen naar de eeuwige jachtvelden hé.

my2cents

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hallo fotojos,

Ik zou zelf zeggen; bekijk welke eisen de cam moet hebben en vergelijk die met elkaar. Een goede site waarop je veel cams kunt vergelijken is: http://www.dpreview.com
                      Bedenk wel dat de camera / body belangrijk is, maar de lenzen die je gebruikt nog veel belangrijker zijn. Probeer de cam ook in de winkel en kijk of hij goed in de hand ligt.
                      Succes met de aankoop van een nieuwe cam.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

Comment

Wat profs doen heeft geen belang. Hun eisen liggen in de meeste gevallen hoger dan de onze.

Canon/Nikon -> het is hier al gezegd, kijk ook naar de accesoires zoals lenzen en flitsers.
                        Kijk ook naar de software die erbij wordt geleverd, want dat maakt ook deel uit van het charme. Bij Nikon moet je bijvoorbeeld bijna 100€ betalen voor een goede RAW-converter.

JLP geeft je een heel goede tip, sla er inderdaad dpreview eens op na.

Nog een laatste tip, en dat is met alles zo, als je wacht tot het allernieuwste dan koop je nooit iets!

Veel plezier met je toekomstige aankoop!

Comment

Enne Kevlar, wat gaat het worden?

reinier

Comment

Hoezo Kevlar? Ik vind die in dit draadje niet terug
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik heb net de overstap gedaan van Nikon naar Canon ...
                              De mark II is gewoon even goed dan de D2h met het verschil van resolutie. Voor diegene die willen kan ik 2 foto's ôp mail zetten en kan je dan zien...
                              Uit de eerste testen blijkt dat de lenzen evengoed zijn voor de 2 merken, Nikon heeft dan wel een voorsprong op zijn flitser.

Comment

Is het waar dat Nikon met een nieuwe dslr gaat uitkomen in september?
                                Op de beurs Fotokina?
                                Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
                                www.bartvo.be

Comment

Working...
                                X